شناسهٔ خبر: 40314831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

واکنش‌ها به تحریم‌های آمریکا علیه نیروی انتظامی ـ 1 عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین: کارشناس سیاسی فرهنگی هرمزگان:

تحریم ناجا توسط آمریکا از روی استیصال است/ استکبار با اقدام علیه حافظان امنیت کشور، مردم را تحریم کرد

تحریم نیروی فداکار و جان بر کف انتظامی از سوی آمریکا معنی جز تحریم امنیت مردم و تلاش برای ناامن کردن زندگی شهروندان و مقابله با اقدامات پلیس علیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ایران این بار در تحریم نیروی انتظامی خود را نشان داد. نیروی پلیس در هر کشوری مسئول امنیت شهروندان در درون مرزهای کشور است. از مرزها گرفته تا جاده‌ها و امنیت داخل شهرها همه بر عهده نیروی انتظامی است؛ تصور یک روز بدون پلیس در شهر تصوری وحشتناک است.

مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، تروریستهای متجاوز در مرزهای کشور، اشرار، اراذل، سارقان، متجاوزان به حریم خصوصی افراد، قانون شکنان و تامین امنیت جانی، مالی و عرضی تک تک شهروندان در همه عرصه‌های زندگی از خانه تا وسیله نقلیه و مغازه و خیابان و فضای مجازی وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است.

در جمهوری اسلامی هم نیروی انتظامی در مجموع در حوزه وظایف خود عملکرد بسیار خوبی داشته و شهدا و جانبازان فراوانی در این راه تقدیم کرده است که نتیجه آن احساس امنیت بالای شهروندان است.

در این شرایط، تحریم این نیروی فداکار و جان بر کف از سوی آمریکا معنی جز تحریم امنیت مردم و تلاش برای ناامن کردن زندگی شهروندان و مقابله با اقدامات پلیس علیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا ندارد.

ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی کشور در گفت‌وگوهایی نسبت به این اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا واکنش نشان دادند.

 

عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

تحریم نیروی انتظامی شعاری بیش نیست و جنبه روانی دارد/ همه به این تحریم ها عادت کرده ایم

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص تحریم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امریکایی سال های قبل شرکت های بزرگ ایران را تحریم می کردند اما چند سالی است که افراد و مسئولان کشور را تحریم می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم گفت: ما به این تحریم های عادت کردیم؛ تحریم سردار اشتری شعاری بیش نیست و جنبه روانی دارد.

وی افزود: این تحریم ها فقط برای ترامپ و چند نفر از اطرافیان اوست؛ امریکایی ها شهید سلیمانی را هم تحریم کردند.

ابوترابی بیان کرد: ما باید دست به دست هم دهیم و تا با ظرفیت های داخلی تحریم ها را بی اثر کنیم.

به گزارش صاحب نیوز؛ در فهرستی که روز چهارشنبه، 31 اردیبهشت ماه روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است، نام ۹ فرد و ۳ نهاد ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌است که در این میان نام سردار محمد علی‌نوری‌نژاد، معاون هماهنگ کننده و سردار حسین اشتری‌فرد، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد.

 

نماینده ملایر:

افزایش ضریب امنیت کشور با اقدامات ناجا/ تحریم نیروی انتظامی، در راستای تشدید فشار بر ایران است

 حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه ، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره اقدام آمریکا در تحریم نیروی انتظامی ایران بیان کرد: نقش نیروی انتظامی در کشور ویژه است.

وی با بیان اینکه نقش نیروی ناجا در  ایجاد امنیت داخلی بی نظیر است تصریح کرد: پلیس در حوزه های مختلف امنیت شهری، مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با مافیا نقشی محوری دارد و توانسته به خوبی در این بخش ها عمل کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به تقسیم بندی‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله پلیس فتا، پلیس مبارزه با مواد مخدر و آگاهی اشاره و تصریح کرد: این نیروی مردمی باعث ایجاد آرامش در کشور شده است و بیشتر پرونده های جرم و جنایات توسط پلیس در کوتاه ترین زمان حل می شود.

وی تاکید کرد: ضریب امنیت در کشور ما به لطف نیروی انتظامی قدم به قدم در حال بالا رفتن است و این به معنی موفقیت روز افزون ناجا است.

آزادی خواه، تحریم ناجا توسط آمریکا را اقدامی در راستای تشدید فشار بر ایران دانست و بیان کرد: اقدامات اخیر آمریکا پیرو مصاحبه اخیر یکی از سناتورهای آن درباره مذاکره با ترامپ و تنوع تحریم ها است.

وی افزود: این سناتور آمریکایی در مصاحبه خود بیان کرده بود که "ایران دو راه بیشتر ندارد یا با ترامپ مذاکره کند یا تنوع تحریم ها انجام می‌شود و این همان مسیر در تنگنا قرار دادن ایران اسلامی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا دشمن امنیت داخلی و خارجی ایران است، تصریح کرد: از آنجا که نیروی انتظامی و نظامی ما در ایجاد امنیت کشور نقشی موثر دارند، آمریکا این اقدام را انجام داده است.

وی به نقش نیروی انتظامی در ایجاد انضباط اجتماعی اشاره کرد و گفت: آمریکا با گسترده تر کردن تحریم ها به دنبال فشار بر روی امنیت و آرامش ایران است.

آزادی خواه ایجاد تحریم های جدید را اشتباه بزرگی برای آمریکا دانست و افزود: تاریخ به خوبی نشان داده که تحریم های آمریکا همیشه اثری عکس داشته است و ایران مصمم تر راه خود را ادامه می دهد.

وی تجربه مقابله با کرونا در ایران را یکی از اثرات معکوس تحریم های آمریکا عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی علی رغم تحریم های دارویی به خوبی کرونا را کنترل و ایران جزء کشورهای پیشرو در برابر ویروس کووید 19 است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم های آمریکا همواره باعث شده که ما ظرفیت های پیدا و پنهان خود را شناسایی کنیم و موج جدید تحریم ها اثری در اراده ملت ایران ندارد.

 

نماینده اسدآباد:

آمریکا با تحریم ناجا، به دنبال گرفتن آرامش از مردم است

کیومرث سرمدی، نماینده منتخب مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به تحریم ناجا از سوی آمریکا، اظهار کرد: به طور کلی حرکات، توطئه‌ها و برنامه‌های استکبار جهانی که در راستای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است، برای بهم ریختن آرامش، امنیت کشور و مردم است.

وی با بیان اینکه تحریم نیروی انتظامی هم در راستای ناامن کردن کشور است، افزود: برخی مواقع امنیت در کشور در زمینه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است و قطعاً همین تحریم نیروی انتظامی هم در راستای تحریم امنیت مردم است.

منتخب مردم اسدآباد در مجلس گفت: چهل سال است که استکبار جهانی با ترفند های مختلف همچون تهدید و تحریم نظامی، اقتصادی، دارویی، مواد غذایی افراد و شرکت های مختلف به دنبال این است که در نظام جمهوری اسلامی اخلال ایجاد کند و امروز هم تحریم نیروی انتظامی در همین راستا به مانند کارهای دیگرش خلاف انسانیت است.

وی با اشاره به اقدامات مهم و فراگیر نیروی انتظامی در همه زمینه‌های مختلف، گفت: امروز پلیس در برخورد با مفسدان اقتصادی، قاچاق کالا، بخش حفاظت از فضای مجازی در زمینه امنیتی، مسائل اخلاقی، مالی و برخورد با قاچاقچیان در مرزها مهمترین نقش و رسالت را دارد.

سرمدی یادآور شد: همین رسالت نیروی انتظامی واقعیتی است که دشمن بخواهد آن را عنوان یک ارگان بسیار مؤثر در ایجاد امنیت مورد هدف قرار دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دل بستن خواص داخلی به آمریکا، غرب را جَری تر کرده است

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم درباره تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: طی روزهای اخیر، یکبار دیگر دولت آمریکا دشمنی خود را با مردم و کشور ایران به منصه ظهور رساند و وزیر کشور جمهوری اسلامی، فرمانده کل نیروی انتظامی و 7 نفر از مسئولین ارشد نیروی انتظامی را به همراه یکی از فرماندهان سپاه مورد کینه خود قرار داد و به لیست تحریم ها اضافه کرد.

 احمدی بیغش با اشاره به اینکه استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که وزیر کشور ایران و فرمانده نیروی انتظامی تحت تحریم آمریکا قرار گرفته اند و با اطلاعیه ای این خبر را به اطلاع جهانیان رساند، افزود:  نمی دانم چرا آمریکایی ها زمانی که جنایت می کنند به خودشان می بالند، کودتای 28 مرداد سال 32 هم به دست پلید آمریکایی ها در ایران شکل گرفت و حکومت قانونی "مصدق" را سرنگون کرد.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی 8 ساله با پشتیبانی آمریکا و توسط یکی از نوکران منطقه ای این کشور یعنی صدام علیه ایران شروع شد، کودتای پادگان شهید نوژه  به دست عوامل بختیار و با هدایت آمریکایی ها و جدایی طلبی های سال های 58 و 59 در ایران توسط عده ای خائن، سناریویی از جنایت هایی بود که با حمایت آمریکا علیه ایران صورت گرفت.

منتخب مردم شازند در مجلس یازدهم تصریح کرد: بارزترین جنایت آمریکا علیه ایران که هر کسی آن را تائید می کند و نیازی به تحلیل ندارد سرنگونی ایرباس ایرانی با 330 مسافر اعم از زن، مرد، پیر، جوان و کودک در آبهای خلیج فارس بود که تمامی مسافران این هواپیمای غیر نظامی به شهادت رسیدند و آمریکایی ها به افسر عامل این جنایت مدال لیاقت دادند.

احمدی بیغش با اشاره به اینکه از انقلاب سال 57 تا امروز، هر جنایتی که می شود آمریکایی ها به خودشان می بالند، گفت: مردم فهیم ایران با عده ای نفهم و بی شعور مواجه شده اند، البته در قران کریم هم آمده است که خدای متعال دشمنان ما را از حمقا (احمق) ها قرار داده است زیرا آمریکا در حالی طی 5 روز گذشته بخشی از صاحب منصبان و مسئولین ارشد نظامی را مورد تحریم قرار داد که در واقع با این اقدام به جای یک فرمانده ارشد، مردم ایران را تحریم کرد.

این استاد دانشگاه افزود: نیروی انتظامی یک کارخانه نیست که مورد تحریم واقع شده باشد، بلکه در هر کشوری این قشر حافظ امنیت مردم است، چگونه می شود که آمریکایی ها می توانند مدعی باشند حامی ایرانی ها هستند اما حامی امنیت آنها را تحت تعقیب قرار بدهند؟ این تناقض آشکار نشان می دهد دولتمردان آمریکا مشتی احمق گاوچران هستند و دشمنی آنها مبنایی است و سطحی نیست.

 استاندار سابق خراسان شمالی افزود: البته در قضایای پیش آمده نباید از آمریکایی ها و دولت آنها گله ای داشته باشیم بلکه بایدگله مندی واقعی را از افراد، مسئولین و خواصی که در داخل کشور دل به آمریکا بسته اند، داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب ده ها بار فرمودند دل به وعده و وعید بیگانگان ندهید اما متاسفانه با عملکرد عده ای، ما چند روز یکبار نتیجه دل بستن ها را مشاهده می کنیم.

وی اظهار داشت: البته تحریم ها بنیاد تعاون نیروی انتظامی، رئیس و اعضای هیئت مدیر آن را نیز در برگر گرفته و آمریکایی ها دو زندان را در شهرستان ری مورد تحریم قرار داده اند و کلیه دارایی های این افراد از تحریم به بعد توسط آمریکایی ها ضبط خواهد شد و هر گونه تراکنش مالی از نظر آمریکایی ها برای آنها ممنوع شده است.

احمدی بیغش تصریح کرد: آمریکا دولتی نژاد پرست، بی منطق و قلدر است لذا ما باید به خودمان بیاییم، خواص داخلی باید بدانند که دشمنی آمریکا به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ حد توقفی ندارد و هر چه عقب نشینی کنیم آنها جری تر می شوند و تیشه به ریشه مردم می زنند و حافظان امنیت مردم را تحریم می کنند، نیرویی که ده ها هزار از نیروهای خود را فدای مبارزه با قاچاق مواد مخدر می کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خود را سپر بلای جان هزاران انسان کرده و با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر مقابله می کند، لذا مستحق تحریم نیست، گفت: نیروی انتظامی در کشور ما بدون مردم معنا ندارد زیرا از تولد یک نوزاد تا فوت یک سالخورده دخیل است و تامین امنیت در کوچه و بازار، مرزها، مبارزه با قاچاق، مقابله با سرقت و ناهنجاری های جامعه را بر عهده دارد لذا زمانی که کشوری آن را تحریم و داشته هایش را ضبط می کند یعنی به دنبال نابودی مردم ایران است.

احمدی بیغش افزود: نیروی انتظامی با تمام توان خود طی 40 سال اخیر، آرامش مردم ایران را تامین کرده است اما آمریکایی ها همواره به دنبال به ستوه آوردن مردم هستند لذا عده ای فریب خورده را در سنوات مختلف هدایت کرده اند تا آشوبی را در داخل کشور به پا کنند، سال گذشته در موضوع بنزین نارضایتی هایی در بطن جامعه وجود داشت اما آتش زدن، تخریب، میلیاردها دلار خسارت به اموال خصوصی و عمومی و کشتار، کار مردم ایران نبود.

دکترای علوم سیاسی در خاتمه اظهار داشت: آمریکا به دنبال بهانه ای برای رسیدن به خواسته های خود است لذا تصور می کند با تحریم نیروی انتظامی، آنها را در کار خود سست کرده و زمینه را برای رشد ناامنی فراهم می آورد تا مردم بر علیه نظام تحرکاتی داشته باشند اما مردم ایران شاید کلایه هایی از مسئولین داشته باشند که به حق است و کوتاهی مسئولین را می رساند اما در حراست از اصل نظام با هیچ کسی تعارف ندارند و چون می دانند آمریکایی ها اصل این نظام را نشانه گرفته اند، اقدام اخیر آمریکا آنها را علیه استکبار متحد تر می کند.

 

نماینده زنجان:

پلیس الفبای امنیت هر کشوری است

 مصطفی طاهری منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: دشمنی آمریکا با مردم ایران از دیرباز بوده است و تلاش کرده است تا به شکل‌های مختلف این دشمنی را ثابت کند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها جزو لاینفک دشمنی آمریکا علیه مردم ایران محسوب می‌شود، افزود: طی 40 سال گذشته تحریم‌های مختلفی از سوی آمریکا بر علیه ایران تحمیل شده است.
 
طاهری بیان داشت: تحریم شخصیت‌ها، مسئولان سیاسی اقتصادی، امنیتی و نهادها از برنامه های آمریکا علیه نظام اسلامی بوده است و امروز هم در تحریم نیروی انتظامی این عداوت و دشمنی آشکار شد.
 
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا تاثیری در اراده ملت ایران ندارد، افزود: تحریم نیروی انتظامی به عنوان تامین کننده امنیت مردم، عمق کینه و دشمنی آمریکا را نسبت به نظام اسلامی نشان می‌دهد.
 
طاهری بیان داشت: پلیس الفبای امنیت هر کشوری است و تحریم آن اثری در کار نیروهای انتظامی و پلیس نخواهد داشت.
 
وی گفت: آمریکا همواره در حال توطئه چینی علیه نظام اسلامی و این بار هم دشمنی خود را با تحریم پلیس به عنوان تامین کننده امنیت هر کشوری، نشان داد.
 
 

نماینده ابهر:

تحریم ناجا توسط آمریکا از روی استیصال است/ ناجا در تامین امنیت بیش از پیش تلاش و جهاد خواهد کرد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا با هدف تضعیف امنیت داخلی نظام اسلامی بوده و اقدامات پر تعداد علیه نظام اسلامی در سال‌های اخیر نشانه‌ای از استیصال آمریکا در برابر اراده ملت ایران است.

وی گفت: هنگامی که کارهای بزرگی از جمله تحریم نفت ایران و جلوگیری از ورود درآمدهای نفتی به لطف خداوند متعال نتوانسته ملت ایران را به زانو در آورد، آمریکای جنایتکار با این قبیل اقدامات نمی‌تواند امنیت جمهوری اسلامی را خدشه دار کند.

نماینده مردم ابهر،خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با چنین اقداماتی از سوی آمریکا، نیروی انتظامی مقدرتر از گذشته برای تامین امنیت کشور تلاش خواهد کرد.

حجت‌الاسلام شجاعی اقدام اخیر آمریکا را از روی استیصال عنوان کرد و گفت: چنین اقداماتی نمی‌تواند آسیبی به مردم ایران وارد کرده و مقاومت مردم و جمهوری اسلامی را بشکند.

وی گفت: افزایش تعداد فشارها بر روی جمهوری اسلامی به منظور به زانو در آوردن اراده ملت ایران انجام می‌شود و  بزرگترین آرزوی ایالات متحده و رئیس جمهور خبیث آن – ترامپ- به پای میز مذاکره کشاندن ایران است.

نماینده مردم ابهر،خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هنگامی که آمریکا نتوانسته مقاومت مردم را شکسته و نظام اسلامی را به پای میز تسلیم و ذلت بکشاند، دست به چنین اقداماتی می‌زند.

حجت‌الاسلام شجاعی با محکوم کردن این اقدام آمریکا،گفت: سلام و درود می‌فرستم به روح پاک شهدای نیروی انتظامی و خدا قوت به همه رده‌های نیروی انتظامی می‌گویم.

وی افزود: نیروی انتظامی تامین امنیت را از داخل کشور تا مرزبانی برعهده داشته و قوی‌تر از گذشته در خدمت نظام، اسلام و مردم عزیز بوده و در تامین امنیت بیش از گذشته تلاش و جهاد خواهند داشت.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس:

تحریم نیروی انتظامی خواری و ذلت دشمنان را نمایان کرد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره جایگاه نیروی انتظامی در جامعه اظهار کرد: در کشور ما ساختار قوای نظامی و انتظامی به گونه‌ای است که هر یک به سهم خود در برقراری نظم و امنیت در بخش‌های مختلف از جمله در مرزها و داخل جامعه نقش دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مرزبانی نیز به عهده نیروی انتظامی است نقش آن بسیار بااهمیت می‌شود، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر نیز از دیگر عرصه‌های فعالیت پلیس است و در همین راستا در دنیا بیشترین تعداد شهدا را دارا هستیم؛ نیروی انتظامی با فعالیت در راه مبارزه و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به نوعی پیش مرگ است و به همین دلیل جامعه بین المللی باید از ایران تقدیر کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: در سطح بین‌المللی نیز پلیس ایران در همکاری با اینترپل فعالیت‌های خوبی داشته؛ اما اربابان زور و استکبار جهانی ایفا کردن نقش نیروی انتظامی ایران در سطح جهانی را بر نمی‌تابند.

وی افزود: در پلیس راه نیز شاهد پیشرفته شدن سیستم‌ها و برقراری نظم و امنیت در تردد و آمد و شدها هستیم و همه این توانایی‌ها خاری در چشم دشمن است، اما آحاد مردم از نیروی انتظامی کشور دفاع و حمایت می‌کنند و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم به این نهاد اهانت و توهین کند.

این مقام مسئول ضمن ظالمانه دانستن تحریم نیروی انتظامی توسط امریکا گفت: تحریم نیروی انتظامی به‌عنوان عامل مهم در تامین امنیت کشور عملی مستکبرانه است اما دشمنان با این اقدام و تحریم درواقع خواری و ذلت خود را نمایان کردند.

وی ادامه داد: امریکا با پروژه‌های مختلف، اخلال در نظم و امنیت درونی و کاهش امکانات در نتیجه تحریم قصد دارد سطح امنیت در کشور را کاهش دهد اما اکنون ما از امن‌ترین کشورها در سطح جهان هستیم.

محمدبیگی عنوان کرد: باتوجه به اینکه پلیس وظیفه ایجاد امنیت را به عهده دارد، تحریم آن مقابله با امنیت درونی کشورها و حقوق شهروندی و زیرپاگذاشتن حق کرامت انسانی است، این تحریم‌ها درحالی اتفاق افتاده که خود این کشورها درصورت مبارزه با عوامل پلیس، سخت‌ترین برخوردها را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: ما در داخل ضمن حفظ آرامش اجازه تعرض دشمن به نهاد پلیس را نمی‌دهیم، همچنین این نقض آشکار حقوق بین الملل و کرامت انسانی باعث تضعیف عوامل این تحریم در صحنه بین المللی خواهد شد و نشانگر استیصال امریکا است که در برخورد با کشورها راهی جز تحریم در زمینه‌های مختلف از جمله نفتی، بازرگانی، کالاهای اساسی و استراتژیک و دارویی به بدترین شکل را ندارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: ما این خاطرات را فراموش نمی‌کنیم و همچنان که امام خمینی(ره) بیان کرده‌اند که "هر چه فریاد دارید سر امریکا بزنید" با این استکبار جهانی مقابله و مبارزه می‌کنیم.

وی بیان کرد: کشور ما همواره در سختی‌ها و تنگناها محکم‌تر شده و طبق گفته شهید سردار سلیمانی مبنی بر اینکه فرصتی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست، نیروی انتظامی در پی این تحریم‌ها با قدرت و غیرت بیشتر به مسیر خود ادامه می‌دهد و مردم نیز از آن دفاع خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود: ایجاد پویش در فضاهای مجازی، دیدار و تقدیم شاخه گل به نیروهای پلیس و ارسال پیام تبریک از جمله راه‌های تقدیر از نیروی انتظامی است، ما نیز از طرف نمایندگان مجلس از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان رابطه دو جانبه پلیس و مردم در ایران اظهار کرد:رابطه پلیس و مردم در کشور دوستانه بوده و مردم همواره در مشکلات به پلیس پناه می‌برند.

محمدبیگی افزود: نیروی انتظامی در بحران کرونا یکی از مشاغلی بود که 24 ساعته در کنار کادر درمان و ستاد کرونا برای نجات جان انسان‌ها، کنترل عبور و مرور و اجرای فاصله گذاری اجتماعی نقش ایفا می‌کرد و مردم قدردان این نیروهای جان بر کف هستند.

وی در پایان گفت: کرونا ما را نسبت به نعمت سلامتی آگاه کرد، در نتیجه‌ی پروژه دشمن برای سلب امنیت نیز مردم قدر حافظان امنیت و خون‌های ریخته شده شهدای ناجا در راستای حفظ امنیت را دانسته و پروژه دشمن به هدفش نمی‌رسد.

 

نماینده قزوین:

ذات مردمی بودن نیروی انتظامی تحریم‌های امریکا را شکست می‌دهد/ وجود رابطه دو سویه و دوستانه بین پلیس و مردم
 
 لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انتظامی در جامعه اظهار کرد: نیروی انتظامی سال‌هاست که از روحیه خدمت به مردم برخوردار بوده و رابطه نزدیکی با آن‌ها دارند، مردم نیز پلیس را خادم خود می‌دانند.

وی ادامه داد: پلیس با انواع خدمات نظم و امنیت را در جامعه فراهم کرده و از حقوق افرادی که ممکن است از جانب قانون شکنان و سایر موارد، مورد صدمه واقع شوند دفاع می‌کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تاکید کرد: درواقع امروز رویکرد نیروی انتظامی خدمت محوری و مردمی است و از این رو امریکا و دشمنان ما نمی‌توانند به نیروی انتظامی انگ زده و خوی خشونت را به آن نسبت دهند؛ اگر می‌توانستند تاکنون مواردی مبنی بر خشونت پیدا کنند آن را با بزرگ نمایی به نمایش می‌دادند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی خدمت محوری تمام عیار با منش اسلامی و برادرانه است و این سبک تا رسیدن به شکل تام و تمام آن ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول عنوان کرد: پلیس درون مرز، شهرها و مناطق مختلف حافظ امنیت است، البته سایر نیروهای امنیتی نیز دارای نقش هستند اما نیروی انتظامی در میان میدان بوده و مردم رفتار و کردار آن‌ها که ظاهر و عیان است را می‌بینند، از این رو به طور قطع رفتار پلیس در سبک زندگی مردم و جامعه تاثیرگذار است.

وی افزود: اکنون پلیس با تجربه‌ی چند دهه گذشته، منش اسلامی و خوی برادرانه، یکی از نیروهای انتظامی در سطح دنیا است که در چارچوب مباحث اسلامی و حقوق بشر واقعی قدم برداشته است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا در قبال نیروی انتظامی گفت: ما خوی استکباری امریکا و همراهانش را در مقاطع مختلف و همچنین دفاع آن از کشورهایی همچون اسرائیل و سایر مواردی که بویی از حقوق بشر و مسائل مدنی نبرده و حتی کودک‌کش هستند را شاهد بودیم و این تحریم‌ها منحصر به زمان خاصی نیست.

وی ادامه داد: در هر صورت تحریم‌ها بی تاثیر نیست اما نیروی انتظامی به راحتی از آن عبور می‌کند، زیرا امکانات و تجهیزات آن مردمی بوده و وابستگی به غرب ندارد، درواقع هدف از این تحریم‌ها نشان دادن نیروی انتظامی به‌عنوان نهادی خشن بود، اما باتوجه به ذات نیروی انتظامی قطعا در این هدف شکست می‌خورند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس توضیح داد: نیروی انتظامی ارتباط تنگاتنگ و دوستانه‌ای با مردم دارد و می‌توان گفت به نحوی امنیت خود را از مردم می‌گیرد و اگر آن‌ها نباشند نقش امنیتی و حفاظتی به این زیبایی ایفا نمی‌شد، شهروندان ما همواره در صحنه بوده و خود را یاور پلیس می‌دانند و حتی راهکارها و نظراتشان را به آن ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: امریکا در تلاش است تا این رابطه مردم و پلیس را بر هم بزند و نیروی انتظامی را در دید عمومی سرکوب‌گر تعریف کند اما از محقق نشدن این هدف ناراحت است.

این مقام مسئول بیان کرد: درواقع مردم در تامین نظم و انضباط و حل مسائل نقش اصلی را دارا هستند و نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی نقش مکمل را دارند، اگر مردم با نگاه اسلامی و برادرانه به طور داوطلب و با ریش سفیدی مشکلات را برطرف کنند کار به نیروی انتظامی ختم نمی‌شود.

وی افزود: رصد مسائل به طور کامل و جزئی اقدامی پیچیده و سخت است که بدون همکاری نزدیک مردم امکان پذیر نیست، از این رو و باتوجه به توطئه‌های دشمن، مردم باید هوشیاتر و دقیق‌تر از پیش بوده و اعتماد به پلیس را تقویت کنند و بدانند نیروی انتظامی خالصانه و منصفانه امور مختلف را پیگیری می‌کنند.

سیاهکلی مرادی در پایان گفت: از نیروی انتظامی به دلیل اینکه علی رغم مشکلات موجود در تامین امنیت خالصانه فعالیت دارند تشکر می‌کنم؛ زیرا اگر در تمام ساعات شبانه روز امنیت و آرامش داریم نتیجه تلاش این نهاد است.

 

امام جمعه ابرکوه:

آمریکا برای تامین منافع خود ناجا را تحریم کرد

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه رژیم تروریستی آمریکا در قرار دادن ناجا در لیست تحریم گفت: همگان باید به درستی دشمن را بشناسند، کسانی که خواب آمریکا را می‌بینند باید وجدان انسانی آنها بیدار شود تا ببیند پلیس یک کشور که تامین کننده امنیت جانی و مالی مردم است به دلیل اینکه آمریکا منافعش تامین شود تحت مضیقه، فشار، محرومیت و تحریم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کسانی که آمریکا و غرب را فرشته نجات خودشان و مملکت می‌دانستند وشاید هنوز هم  این تصور را دارند، آیا با این اقدام آمریکا غیرت ملی‌شان اجازه می‌دهد که باز هم دم از مذاکره و رابطه با آمریکا بزنند و آیا واقعا می‌توانند دید مثبتی به آمریکا داشته باشند قطعا جواب این سوال منفی است.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: ما آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانیم و از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار نداریم اما دوستان باید دشمن شناس باشند و این برای ما و ملت ما مهم است،  غیرت ملی و روحیه وطن دوستی در ذات هر ایرانی نهفته است بنابراین کسانی که هنوز به آمریکا و غرب خوش بین و وامدار غرب هستند یا اینکه منافع مالی و شرایط معیشتی آنها ایجاد می‌کند که به شکلی دلباخته و دلبسته غرب باشد از دیدگاه ملت ما محروم و مطرود هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: قطعا اقدام آمریکا در قرار دادن ناجا در لیست تحریم اقدامی ناجوانمردانه و خیانتکارانه است و بر خلاف وجدان بشری صورت گرفته است

 

یک نماینده مجلس:

هدف آمریکا از تحریم نیروی انتظامی، اجرای ترانزیت مواد مخدر در ایران است

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نماینده منتخب مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا گفت: نیروی انتظامی مسئول امنیت شهروندان است و تحریم نیروی انتظامی یعنی حمایت از اشرار و قاتلان و جانیان.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا پلیس که امنیت شهروندان را تأمین می‌کند را تحریم نمی‌کنند، اظهار داشت: با تحریم نیروی انتظامی، آمریکا به دنبال این است که ترانزیت مواد مخدر را در ایران اجرایی کند چون اینجا نزدیک‌ترین مسیر به سمت اروپا بوده و با جانفشانی نیروی انتظامی کشور ایران تبدیل به مانعی بزرگ برای اهداف شوم مافیای مواد مخدر شده است.

حسینی‌کیا عنوان کرد: البته این اقدام آمریکایی‌ها یک بار دیگر دروغ بودن این ادعا که می‌گفتند ما با شهروندان ایرانی مشکلی نداریم را اثبات کرد؛ چطور می‌شود کسی ادعا کند با شهروندان ایرانی مشکلی ندارد اما پلیسی که امینت آن‌ها را تأمین می‌کند را تحریم کند و دست جانیان و اشرار را باز بگذارد.

وی با بیان اینکه تحریم نیروی انتظامی به معنای تحریم شهروندان است، تأکید کرد: مردم پای نیروی انتظامی ایستاده‌اند و نیروی انتظامی نیز در کنار مردم است؛ قطعا آمریکای جنایتکار با تحریم‌ نیروی انتظامی به اهداف موردنظرش نخواهد رسید همچنان که قبل از این نیز شاهد تحریم‌ها و خباثت‌های مکرر آمریکایی‌ها نسبت به مردم ایران بوده‌ایم اما آن‌ها به اهداف‌شان نرسیدند.

 

نماینده اراک:

ناجا با جان و دل برای امنیت مردم تلاش می‌کند/ تحریم نیروی انتظامی نشان از موفقیت این نیروی مقدس است

محمدحسن آصفری منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ایران این بار در تحریم نیروی خدوم انتظامی خود را نشان داد، گفت: نیروی انتظامی در کنار مردم برای ایجاد امنیت تلاش های زیادی در انجام داده است.

آصفری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیش از ۴ هزار شهید را در راه ایجاد امنیت و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اظهار کرد: این نشان از این دارد که نیروی انتظامی در راستای تأمین امنیت و جلوگیری از آسیب های اجتماعی پیشتاز است.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز در حالی آمریکائی نیروی انتظامی را تحریم می کنند که پلیس این کشور وحشیانه ترین و خشونت بار ترین رفتارها را با مردمش دارد، گفت: تبعیض نژادی که پلیس آمریکا نسبت به مردم سیاه پوست دارد و با بی رحمانه ترین رفتارها با آنها برخورد می کند نشان از این دارد که آمریکائی ها هیچ خط قرمزی برای حقوق بشر قائل نیستند و به این مسئله توجهی نمی کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه امروز کشوری(آمریکا) نیروی مقتدر انتظامی ایران را مورد تحریم قرار می دهد که خشونت بار ترین رفتار را نسبت با مردم خود دارد، افزود: اینگونه رفتارهای آمریکائی ها در برخورد با مردم نشان بی توجهی آنها با مسئله انسانیت است.

آصفری با تأکید بر اینکه تحریم ناجا از سوی آمریکائی ها نشان از موفقیت این نیروی مقدس است، گفت:موفقیت های روز افزون نیروی انتظامی در مسئله مبارزه با مواد مخدر همانند خاری در چشم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه ناجا با جان و دل برای امنیت مردم تلاش می‌کند، ادامه داد: امروز نیروی انتظامی در بحث تأمین امنیت داخلی و امنیت درون مرزها یک عملکرد بسیار موفق دارد و دشمن از این موضوع ضربه خورده است.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم با بیان اینکه تحریم ناجا از سوی آمریکائی ها هیچ اثری در بین مردم ایران و حتی منطقه نخواهد داشت، گفت: ارتباط تنگاتنگی که بین مردم و نیروی انتظامی همواره برقرار است و قطعا آسیبی نخواهد دید.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیروی انتظامی در کنار نیروهای مسلح و مردم برای ایجاد امنیت یک اتحاد و انسجام کامل دارند، گفت: لذا رفتارهای آمریکائی‌ها برای تحریم این نیروی مقدس نه به دلیل جمهوری اسلامی بلکه به دلیل مخالفت آنها با امنیت مردم و خدشه به حقوق شهروندی آنها است.

آصفری با بیان اینکه هر زمانی که آمریکائی ها هر نهاد و مجموعه هایی از داخل کشور را تحریم کرده اند نشان از این داشته که آن نهاد در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی موفق عمل کرده، گفت: قطعا نیروی انتظامی بعد از تحریم همچنان بر روی حرکت خود ثابت قدم خواهند ماند.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: مقابله با اقدامات ضد امنیتی آمریکائی در ایران از مهمترین دلایل تحریم آمریکائی ها است که قطعا نیروی انتظامی این حرکت خود را با قوت تر از گذشته دنبال خواهد کرد.

 

نماینده رشت:

نیروی انتظامی عملکرد موفقی در ایجاد امنیت در کشور دارد

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص تحریم فرماندهان نیروی انتظامی توسط آمریکا، اظهارکرد: روشی را که آمریکایی ها پیش گرفته اند فقط تحریم یک فرد یا یک نهاد نیست بلکه هدف آن ها تحریم ملت ایران است.

وی افزود: نیروی انتظامی عملکرد موفقی در ایجاد امنیت در کشور دارد و مأموران ناجا بارها در این راه به شهادت رسیده اند و نیروی انتظامی وارث جان و مال مردم بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه چنین نیرویی که در خدمت مردم است قطعا در تحریم آمریکایی ها قرار می گیرد و چیز عجیبی نیست، گفت: قطعا این تحریم ها می تواند نیروی انتظامی را بیشتر فعال کند و قطعا اثر این تحریم یک اثر مثبت است و به نفع مردم ماست.

کوچکی نژاد تصریح کرد: آمریکا دیگر به انتهای کار رسیده و شما دیدید که کشتی های حامل انرژی علیرغم تهدیدات دشمنان به ونزوئلا رسید‌.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: هر چقدر بتوانیم در مقابل تهدیدات آن ها تهدید محکمی داشته باشیم قطع به یقین به نتیجه بیشتری می رسیم و آمریکایی ها این مسئله را متوجه شدند و برای اینکه کشورهای اروپایی و شرکای خود را قانع کنند دست به چنین اقداماتی می زنند.

 

نماینده رفسنجان:

تحریم نیروی انتظامی نشان از عجز و شکست آمریکا است

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و بیان اینکه ملاک و معیار دشمن ضعیف این است که دشمنی خود را آشکار می کند، گفت: تحریم نیروی انتظامی نشان از عجز و ضعف آمریکا است.

نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم ادامه داد: آمریکا پس از آنکه از منطقه رانده و هیبت این دولت توسط انقلاب اسلامی شکسته شده است، قدرت پوشالی اش فرو ریخته است؛ بنابراین تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نشان از دست و پا زدن، ضعف و شکست این دولت است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در بن بست قرار گرفته است، تصریح کرد: اقداماتی که این دولت انجام می دهد و تحریم نیروی انتظامی ایران به منظور حفظ قدرت پوشالی و کاذب خود است؛ اما این اقدام در واقعیت ضعف و عجز آمریکا را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به شیوع کرونا در آمریکا و تحولات جدید در این کشور اظهار کرد: اقدامات اتخاذ شده توسط آمریکایی ها علائمی است به منظور برقراری ارتباط، چرا که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دیماه برگزار خواهد شد.

نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه آمریکایی ها می دانند که فشار تحریم بر جمهوری اسلامی ایران جواب نمی دهد، عنوان کرد: در ماه های مهر و آبان فشار آمریکا علیه ایران کاهش پیدا خواهد کرد؛ چرا که ترامپ و جوی بایدن برای رأگیری نیاز به ایران دارند و می خواهد نظر جمهوری اسلامی ایران را جلب کنند.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها با تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می خواهند بازی درآورند تا بتوانند ما را پای میز مذاکره بکشانند و از سوی دیگر می دانند که کسی پای میز مذاکره نخواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی بیان کرد: در مجلس یازدهم اولین اقدامی که اتخاذ خواهد شد این است که اتاق اقدام علیه آمریکا تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم رفتار این دولت را رصد و بحران ها را مدیریت کنیم.

نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا در حال فرو ریختن است و طرح و برنامه ای ندارد، خاطر نشان کرد: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که امنیت داخلی یک کشور را تأمین می کند؛ پیامدی جز عجز آمریکایی ها ندارد که این دولت به دلیل ضعف خود دست به چنین اقدامی زده است.

 

نماینده کرمانشاه:

تحریم پلیس حمایت از مجرمان بین المللی است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  با انتقاد از تحریم نیروی انتظامی ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: تمام دنیا برای پلیس احترام قائلند، زیرا پلیس امنیت شهروندان را تامین می‌کند، اما با این وجود آمریکا، پلیس ایران را تحریم کرده است.

وی افزود: پشت پرده این تحریم آن است که راه ترانزیت مواد مخدر هموار شود، در واقع اگر پلیس تحریم باشد نمی تواند تجهیزات بخرد، تبادل مالی داشته باشد و نمی‌تواند با دیگر کشورها ارتباطات اینترپل را پیگیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: تحریم پلیس نوعی حمایت از مجرمان بین المللی است و آمریکا می‌خواهد به شهروندان ایرانی بگوید که پلیسی که امنیت شما را تامین می کند را تحریم می‌کنیم تا در جامعه جانیان و قاتلان هر گونه که بخواهند رفتار کنند و این نوع حمایت از جانیان و قاتلان است.

حجت الاسلام حسینی کیا عنوان کرد: این موضوع حاکی از خصومت و کینه آمریکا با نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی است که شهدای زیادی را در راه تامین امنیت مردم و مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی افزود: آمریکا دنبال آن است که پلیس مقتدر و جان بر کف را صحنه امنیت مردم حذف کند و عملا به دنبال  براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است که یک روز سپاه، یک روز ارتش، یک روز نیروهای مسلح و یک روز نیروی انتظامی را تحریم می‌کند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: این تحریم ها نشان از آن است که اقتدار نیروی انتظامی در حد بسیار بالایی است و البته آنها را مقاوم تر می کند و بهتر پی خواهند برد که راه آنها درست تر است.

وی افزود: در واقع این تحریم مهر تاییدی بر مسیر نیروی انتظامی است و نشان می‌دهد که دشمنان از عملکرد نیروی انتظامی عصبانی هستند.

 حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: تحریم نیروی انتظامی در راستای ناامنی جامعه و میدان دادن به افراد شرور است و حاوی این پیام است که برای حقوق شهروندی مردم ارزش قائل نیستند در حالی که پلیس مقتدر است و پایبند به احکام دین و انقلاب است.

وی افزود: مردم از این نیروهای جان بر کف حمایت می کنند تا از این تحریم ها عبور کند.

 

امام جمعه شهر جاورسیان:

آمریکای جنایتکار با تحریم نیروی انتظامی به اهداف پلید خود نخواهد رسید

حجت‌الاسلام صفاهانی امام جمعه شهر جاورسیان در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: نیروی انتظامی نیاز یک جامعه آرمانی است و همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود چنین نیرویی در تمام جوامع تأکید دارند.

صفاهانی اظهار کرد: نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ قرین با شجاعت و دلاوری و ایثارگری مردانی است که با توکل بر خدای متعال و استعانت از انفاس قدسی حضرت ولیعصر (عج) در ایجاد نظم، امنیت، آسایش و آرامش مردم شب و روز ندارند و با تلاش فراوان برای اهداف والای انسانی شهدای زیادی را تقدیم کردند.

وی ادامه داد: ملت قهرمان ایران قدردان زحمات ارزشمند سنگرداران همیشه بیدار و حماسه‌سازان همیشه پیروز نیروی انتظامی هستند.

امام جمعه جاورسیان گفت: مردم پای نیروی انتظامی ایستاده‌اند و نیروی انتظامی نیز در کنار مردم است قطعاً آمریکای جنایتکار با تحریم‌ نیروی انتظامی به اهداف موردنظرش نخواهد رسید همچنان که قبل از این نیز شاهد تحریم‌ها و خباثت‌های مکرر آمریکایی‌ها نسبت به مردم ایران بوده‌ایم اما آن‌ها به اهدافشان نرسیده‌اند.

وی تقدیم شهدای گران‌قدر به کشور در حوزه‌های مختلف را نشان از درستی حرکت نیروی انتظامی در مسیر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دانست و ابراز داشت: دولتمردان آمریکائی علی‌رغم ادعاهای خود مبنی بر حمایت از ملت ایران  با هر فرد و نهادی که به ملت، صادقانه خدمت کند مشکل‌دارند و تحریم نیروی انتظامی توسط آنان به‌واسطه همین خوی استکباری است.

 

عالم برجسته اهل سنت:

نیروی انتظامی ضامن امنیت است/ هدف آمریکا از تحریم ناجا، مختل کردن امنیت داخلی کشور است

ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت ایران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: دشمنی ۴۰ ساله ایالات متحده با مردم ایران نشان می‌دهد، برخلاف تمام اقدامات مداخله جویانه علیه مردم ایران هر گونه تهدید و تحریم با مقاومت مردمی مواجه شده و مانعی در جهت تحقق پیشرفت ملت ایران نخواهد بود.

وی گفت: آمریکایی ها این بار بعد از تحریم های مختلف با در لیست قرار دادن نیروی انتظامی که همو.اره مسئول تامین امنیت در کشور هستند می خواهد که در کشور ناامنی ایجاد کند و در ایجاد ناامنی در کشور ایران هدف اصلی آمریکایی ها از این اقدام است.

وی ایجاد تحریم های جدید را اشتباه بزرگی برای آمریکا دانست و افزود: بد جلوه کردن کارآیی نظام و مایوس کردن مردم هدف اصلی آمریکایی ها از تحریم کردن نیروی انتظامی است در حالی که امنیت الفبای هر کشوری است و راه دفاع از ارزشهای و آرمانهای انقلاب اسلامی را به درستی انجام  و در پیروی از ولی امر خود جان‌فشانی و ایستادگی کرده است.

ماموستا راستی با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت پایدار کشور است ادامه داد: تحریم آمریکا علیه فرماندهان ناجا نشانگر کارآمدی بالای این نیرو در خدمت به امنیت و آرامش مردم ایران و مقابله با اخلالگران آمریکایی است.

این عالم برجسته اهل سنت کشورتحریم ناجا توسط آمریکا را اقدامی در راستای تشدید فشار بر ایران دانست و بیان کرد: آمریکا پس از متحمل شدن شکستی دیگر در حوادث سال گذشته، با تحریم نیروی انتظامی به دنبال پوشش دادن این شکست مفتضحانه است.

ماموستا راستی ادامه داد: آمریکا پس از آنکه از منطقه رانده و هیبت این دولت توسط انقلاب اسلامی شکسته شده است، قدرت پوشالی اش فرو ریخته است؛ بنابراین تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نشان از دست و پا زدن، ضعف و شکست این دولت است.

وی خاطر نشان کرد: چنین تحریم هایی خلاف قوانین بین الملل است و قطعاً بازهم این تحریم ها نتیجه ای نخواهد داشت؛ زیرا مردم و رهبر انقلاب اسلامی پشتیبان نیروی انتظامی کشور بوده و قدردان زحمات این نیروهای جان برکف هستند.

 

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله:

نیروی انتظامی، تضمین کننده امنیت جامعه است/ نیروهای مسلح در نزد مردم تحریم نیستند

امام جمعه شهر فراغی شهرستان کلاله در گفتگو با گلستان ما در واکنش به تحریم فرماندهان نیروی انتظامی از سوی آمریکا، گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه مردم و شخصیت های جمهوری اسلامی ایران، تاثیری بر اراده مردم و مسئولین ایران ندارد.

وی افزود: ناامید قدرت های پوشالی جهان از تسلیم شدن مسئولین و مردم ایران در قبال خواسته های نابجای آمریکا و هم‌پیمانان وی، باعث روی آوردن آنها به اقدامات مذبوحانه می شود.

آخوند محمد امین صفری تاکید کرد: جانفشانی نیروهای خدوم ناجا در حفظ امنیت داخلی کشور، جایگاهی برای این نیرو در نزد مردم ایجاد کرده است که هر گونه اقدام بیگانگان برای تغییر نگرش مردم در خصوص ناجا، با ناکامی روبرو می شود.

امام جمعه شهر فراغی کلاله تاکید کرد: علی رغم تلاش های آمریکا برای ایجاد خلل در برنامه های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اقدامات آنها فقط در آن طرف مرزهای ایران و در کشورهای مخالف این نظام تأثیر گذار است و فرماندهان نظامی این کشور در بین مردم خود، تحریم نیستند.

 

ماموستا خدایی:

نیروی انتظامی نماد امنیت کشور است/ تحریم آمریکا علیه ناجا؛ نشان‌گر کارآمدی بالای این نیرو در خدمت به امنیت و آرامش مردم

ماموستا خدایی در گفت‌وگو با کردتودی با تاکید بر اینکه استکبار همواره در طول تاریخ مانع عزت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران است افزود: امروز دشمن از تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کرده و با تحریم نهادها و فرماندهان خدوم وحدت و همدلی بین مردم و آنها را آماج قرار داده که ملت ایران با هوشیاری و با دشمن شناسی همانند همیشه به فرموده مقام معظم رهبری با سربلندی از این سختی‌ها عبور خواهند کرد و عزم مردم برای مبارزه با سیاست خصمانه استکبار بیشتر و مقاومت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در کاهش آسیب های اجتماعی و هرج و مرج جان فشانی‌ میکند افزود: مبارزه با سوداگران مرگ، درگیری با سارقان و کشف و ضبط مواد مخدر واز طلاق، هم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند ،امنیت و انضباط اجتماعی، امنیت ادارات در گرو فعالیت پلیس قدرتمند و مقتدر قانونمدار است.

ماموستا خدایی در ادامه اضافه کرد: نمونه آشکار دشمنی آمریکا با ایران تحریم ها است ، تحریم هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شد و نهادها و افراد مختلفی را تحریم کرد. 

وی با بیان اینکه آنچه باعث سرافرازی یک ملت و زندگی عزتمندانه می‌شود روحیه استقامت است تصریح کرد: امروز همه مردم در اقصی نقاط کشور در امنیت زندگی می کنند، مدیون زحمات نیروی انتظامی، مخصوصاً شهدایی که هستی خویش را در راه امنیت فدا کرده‌اند هستند.

وی با اشاره بر اینکه امروز پلیس ایران رابطه صمیمی و مهربانی با شهروندان دارد اظهار کرد: میزان رضایت شهروندان از پلیس بسیار خوب و زبانزد است و آمریکا نمی خواهند که این اعتماد عمومی بین پلیس و مردم برقرار باشد لذا اقدام به تحریم نیروی انتظامی ایران کرده است.

امام جمعه بانه در پایان با اشاره به اقدام سال گذشته آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مورد حجمه قرار دادن این نهاد ولایی و انقلابی گفت: تمام مردم از اقشار مختلف همانگونه که سال گذشته شعار" من یک سپاهی هستم" را سر دادند و حمایت خود را از سپاه اعلام کردند ،در این مقطع زمانی نیز باید همان حمایت را از نیروی های خدوم و جان برکف و حافظان امنیت ناجا را داشته باشد تا دشمن مثل همیشه مایوس باقی بماند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تحریم ناجا از سوی آمریکا اقدامی تکراری و بی‌اثر است/موفقیت نیروی انتظامی در برخورد با عوامل و مزدوران آمریکایی

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده کارآمدی نیروی انتظامی که در حفظ امنیت و در مبارزه با عوامل و مزدوران آمریکا در داخل بسیار خوب عمل کرده است.
 
وی به اقتدار پلیس فتا نیروی انتظامی در برخورد با جرائم سایبری و فضای مجازی تأکید و عنوان کرد: تحریم آمریکا یک اقدامی تکراری و بی‌اثر است و رشد ما از تحریم‌ها نشأت می‌گیرد و این تحریم‌ها، فرصت‌های شگرفی در خودکفایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه تحریم نهاد نظامی و دفاعی ایران با اهداف خاصی صورت می‌گیرد اظهار کرد: قدرت و بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران منجر به افزایش امنیت و ثبات داخلی و منطقه‌ای شده است و این موضوع برای دشمنان به‌ویژه آمریکا خوشایند نیست و از این بابت هرچند گاهی باهدف کاهش امنیت، نهادهای انقلابی و نظامی و دفاعی ما را تحریم می‌کند که البته تاکنون نه‌تنها منجر به کاهش امنیت نشد بلکه مورد انسجام بیشتر و افزایش امنیت شده است.

وی با بیان اینکه پلیس همواره از انتظارات به‌حق مردم دفاع کرده، گفت: امروز پلیس جمهوری اسلامی در عین داشتن رافت اسلامی در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد و امنیتی کم نظیر را ایجاد کرده است.

محمدی لائینی دو نعمت سلامت و امنیت از نعمت‌های بزرگ نام برده شده‌اند که موضوع ایجاد امنیت به خوبی توسط کارکنان خدوم و زحمتکش پلیس حاصل شده است.

وی امنیت را یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: این دستاورد مهم با تلاش شبانه روزی و مجاهدت کارکنان نیروی انتظامی حاصل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: دشمنان به سرکردگی آمریکا در دوره های مختلف برنامه ریزی زیادی کرده بودند که بتوانند امنیت کشور را با چالش مواجه و به اهداف خود برسند، اما با تدبیر کم نظیر رهبر معظم انقلاب، صلابت نیروهای نظامی و انتظامی و هوشیاری مردم این توطئه نیز خنثی شد.

 

امام جمعه سنندج:

تحریم آمریکا مانع اقتدار ناجا نخواهد شد

ماموستا معروف خالدی امام جمعه موقت شهر سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، در واکنش به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مسئولان ارشد این نیرو توسط آمریکا، اظهار کرد: تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا نشان می‌دهد که این نیرو در راه دفاع از امنیت کشور از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و با پیشرفت در راه درست دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی در حرکت است.

وی اظهار داشت: دشمنی آمریکا با مردم ایران از دیرباز بوده است و تلاش کرده است تا به شکل‌های مختلف این دشمنی را ثابت کند.

ماموستا خالدی عنوان نمود: تحریم شخصیت‌ها، مسئولان سیاسی اقتصادی، امنیتی و نهادها جزو لاینفک دشمنی آمریکا علیه مردم ایران محسوب می‌شود  و از جمله برنامه های این کشور علیه نظام اسلامی بوده است که امروز  این عداوت و  دشمنی در تحریم نیروی انتظامی بیشتر از هر وقتی آشکار شد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: ملت ایران و خط  مقاومت هرگز آمریکا را به رسمیت نشناخته و در مقابل تحریم های آن سر فرود نمی‌آورند.

وی با اشاره به اینکه سپاه،ارتش و نیروی انتظامی از نیروهای مقتدر این انقلاب هستند، گفت: اگر یادمان باشد چند سال گذشته آمریکای خبیث سپاه را هم تحریم کرد اما سپاه مقتدر تر از هر وقتی به میدان آمد و این نشان می دهد که اقدامات امریکا علیه این انقلاب خیالی بیش نخواهد بود.

ماموستا خالدی افزود: اگر امروز رضایت خداوند و شهدا و پیشرفت را می‌خواهیم باید پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم چرا که دشمن هر کاری را که توانسته انجام داده و اگر کاری نتوانسته انجام دهد قطعا قدرت آن را نداشته است. ولی در طول این چهل سال به مدد الهی همواره توانسته ایم  تمام توطئه های دشمنان را خنثی کنیم و آمریکا و همدستانش باید بدانند که تحریم های لحاظ شده از طرف آنان مانعی برای پیشرفت ما نخواهد بود.

 

امام جمعه ابهر:

تحریم ناجا توسط آمریکا نشان دهنده اقتدار این نیرو است

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با موج رسا اظهار داشت: طبق آموزه‌های دینی، قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، باید با همگان زندگی مسالمت آمیز داشت ولو اینکه طرف مقابل کافر باشد.

وی افزود: اما نکته‌ای در آموزه‌های دینی در مورد استکبار وجود دارد که می‌گوید هیچ موقع با استکبار زندگی مسالمت آمیز نداشته باشید چرا که استکبار پیمانپذیر و عهد پذیر نیست و نمی‌شود با او بر سر یک میز جمع شد و عهدنامه، پیمان‌نامه و قطعنامه‌ای را امضا کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: به همین دلیل قرآن می‌فرماید " فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ"، چرا که چنین افرادی عهد پذیر و پیمان پذیر نبوده و هر قرارداد نظیر برجامی را اگر امضا کنند، آن را پاره می‌کنند.

امام جمعه ابهر ادامه داد: درنده خویی و وحشی‌گری جزو ذات لاینفک آمریکا و اسرائیل بوده و این دو نوکر یکدیگر هستند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه این نوع برخوردها و تحریم‌ها برای نظام اسلامی تازگی ندارد، افزود: از اول انقلاب تحریم‌ها وجود داشته و ما با تحریم‌ها رشد کرده‌ و قوی‌تر و محکم‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهیم.

وی افزود: تحریم نهادهای انقلابی، نیروهای نظامی و انتظامی هیچ تاثیری در ادامه فعالیت‌های جمهوری اسلامی نخواهد داشت و این کار آمریکا تنها برای او مشکل ساز می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: تحریم نیروی قهرمان و مقتدر انتظامی نشان دهنده عظمت روحی و اقتدار این نیرو بوده و هر چه تحریم‌ها بیشتر شود، جمهوری اسلامی قویتر می‌شود.

امام جمعه ابهر ادامه داد: آمریکا به جای تحریم بهتر است به درماندگی خود در برابر ویروس کرونا چاره اندیشی کرده و خود را نجات دهد.

 

 

امام جمعه اهل سنت تازه یاب:

نیروی انتظامی با تحریم های آمریکا، قوی تر خواهد شد

آخوند عبدالله خوش نظر، امام جمعه بخش تازه یاب از توابع مانه و سملقان در گفتگو با عصراترک، با اشاره به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکاگفت: آمریکا به زعم خود می خواهد با تحریم نیروی انتظامی، یکی از بازوان حراست از کیان جمهوری اسلامی ایران را فلج کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با خیال خامی دست به این تحریم مضحک زده است، ادامه داد: ملت و نظام جمهوری اسلامی همیشه پشت نیروی انتظامی بوده و خواهند بود چرا که امنیت کشور مرهون فداکاری های نیروهای نظامی کشور بوده و خواهند بود.

امام جمعه اهل سنت تازه یاب با تاکید بر اینکه آمریکای جنایتکار با این تحریم نمی تواند هیچ ضرری به نیروی انتظامی بزند، گفت: تجربه نشان داده که همواره گزینه تحریم، جمهوری اسلامی را مقاوم تر کرده است.

وی با اشاره به تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا در گذشته، افزود: سپاه پس از تحریم شدن عزم خود را برای مبارزه با استکبار جهانی راسخ تر کرده و به توانایی های بیشتری دست یافته است.

خوش نظر در پایان گفت: نیروی انتظامی هم همچون سپاه، پای دفاع از مملکت اسلامی ایستاده است و با تحریم آمریکا، قوی تر از گذشته به حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ، مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت داخلی کشور می پردازد.

 

امام جمعه پل سفید:

تحریم نیروی انتظامی ناشی از واماندگی آمریکا برابر اقتدار ایران است

حجت‌الاسلام حسن قربانی امام جمعه پل‌سفید در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در واکنش به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مسئولان ارشد این نیرو توسط آمریکا، اظهار کرد: این تحریم نشانه حقیقت، درستی عمل و صداقت راه نیروی انتظامی است، افزودن نام مقامات، نهادها و نیروی انتظامی ایران در لیست تحریم‌ها نشانه ناکارآمدی تحریم‌های گذشته آمریکا است.
 
وی با بیان اینکه تامین امنیت شهرهای کشور برعهده نیروی انتظامی است، افزود: دشمنان قسم خورده نظام زمانی که با ترور و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و راه‌اندازی داعش به هدف خود دست نیافتند، برهم زدن امنیت داخلی را هدف گرفتند.
 
امام جمعه پل‌سفید با اشاره به شکل گیری شرطة الخمیس (پلیس) یاران همیشه آماده امام علی علیه‌السلام و حفاظت و امنیت داخلی شهرها که برای نخستین بار در اسلام تشکیل شده بود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظای در تشکیل بخشی از فرهنگ جامعه ما نقش اساسی دارد و با اجرای دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی، طرح امنیت اخلاقی، برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم با ضد فرهنگ ها مبارزه می‌کند.
 
قربانی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و هرج و مرج جانفشانی می‌کند، افزود:مبارزه با سوداگران مرگ، درگیری با سارقان و کشف و ضبط مواد مخدر از طلاق، ازهم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند، امنیت و انضباط اجتماعی، امنیت ادارات در گرو فعالیت پلیسی قدرتمند، مقتدر و قانونمدار است.
 
وی با بیان اینکه توسعه جوامع انسانی جز با ایجاد امنیت و آرامش میسر نمی‌شود تاکید کرد: لزوم حضور نیروی انتظامی ایجادکننده نظم و امنیت بوده و در برخورد با برهم زنندگان نظم اجتماعی مؤثر است، دفاع از مرزها، تامین امنیت داخلی شهرها، ایجاد امنیت روانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و برقراری نظم، همه با همکاری و تعامل نیروی انتظامی امکان پذیر است.
 
امام جمعه مرکز شهرستان سوادکوه با محکوم کردن تحریم مسئولان ارشد نیروی انتظامی توسط آمریکا، تصریح کرد: نیروی انتظامی یک نیروی ولایی و با خدمات شایسته است که جان خود را برای ایجاد امنیت و توسعه کشور در دست گرفته‌ و این نعمت قابل ستایش و تقدیر است.
 
این مسئول با بیان اینکه مردم ولایی سوادکوه در دفاع از انقلاب همیشه پیش قدم هستند، به شهید صدرایی نخستین شهید نیروی انتظامی از خطه سوادکوه اشاره و خاطرنشان کرد:سال گذشته در استقبال بی نظیر از شهید صدرایی مردم حمایت خود را از نیروی انتظامی اثبات کردند.
 
قربانی ضمن تشریح اقدامات انجام شده ناجا در رابطه با مقابله و مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: مقابله با کرونا جزو اصلی ترین اولویت‌های ماموریتی تمام رده‌های پلیس در سراسر کشور قرار گرفت، در حوزه بهداشت و درمان با هدف حفظ و برقراری نظم و امنیت به ویژه حفظ آرامش روانی جامعه که تاثیر بسزایی در بهبودی و روند پیشگیری و درمان مبتلایان دارد، پلیس همپای سایر مسئولان و کادر بهداشت و درمان میدان مبارزه را خالی نکرد و با ایثار و از خودگذشتگی و اقدام جهادی ابتکار عمل را در دست گرفت.
 
وی با بیان اینکه بیشترین تلاش دشمن در حوزه جنگ نرم بر روی حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و دینی متمرکز شده و این حوزه‌ها را مورد هدف قرار داده است، افزود: ناجا به خوبی به مردم مشاوره و راهنمایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌دهد که این موارد در مقابله با جنگ نرم دشمن مؤثر است، امروز نیروی انتظامی به واسطه در اختیار داشتن نیروهای مومن و متعهد در حوزه علمی، پژوهشی در سطح کشور اقدام‌های خوبی انجام داد و به خوبی نیازهای نسل جوان کشور را شناخته است.
 
امام جمعه پل‌سفید در پایان گفت: سامانه 110 آرامش روانی و امنیت را برای 80 میلیون ایرانی بهمراه دارد.

 

امام جمعه رودان:

تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا، نشان از انقلابی بودن این نیروهای خدوم است

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز در واکنش به تحریم آمریکا علیه نیروی انتظامی اظهار کرد: نعمت امنیت و عزت امروز را مدیون خون های پاک شهدا هستیم، این نعمت به آسانی به دست نیامده است و نیروی انتظامی در حراست از دستاورد شهدا و انقلاب اسلامی و تلاش در خدمت به مردم و جامعه اسلامی همواره آماده است چرا که خانواده معظم شهدا و ایثارگران مایه عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه رودان افزود: امروز دست یابی به امنیت تبدیل به یک آرزو شده است و حتی کشورهای قاره سبز در امان نیستند و آمار جرم و جنایات، خشونت و نژادپرستی در آمریکا نگران کننده شده است و امروز دنیا از خشونت و بی‌عدالتی رنج می‌برد.

وی نیروی انتظامی ایران را توانا، باقدرت و مایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و  ادامه داد: نیروی انتظامی با صلابت  و شجاع، باعث اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نیروی انتظامی با تامین امنیت مردم زمینه‌ساز آبروی جمهوری اسلامی است.

امام جمعه رودان امنیت را از نعمات بزرگ الهی و ثمره خون شهدا عنوان کرد و گفت : نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی در ایجاد امنیت است که این خود در سایه دینداری و پایبند بودن به اصول کار آمد و اثر گذار است و مردم به پلیس اعتماد کامل دارند، زیرا پلیس تا پای جان برای تامین آرامش و آسایش شهروندان تلاش می کند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا با تحریم نیروی انتظامی و مقامات کشور ضعف، استیصال، سردرگمی و ناکارآمدی خود را نشان داد و این تحریم ها نشان می‌دهد که نیروی انتظامی امروزه در راه درست دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی حرکت می کند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

نیروی انتظامی قوای مقتدر برای حفظ امنیت داخلی کشور است/ نقش‌آفرینی پلیس در تحقق جامعه سالم

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ درباره اهمیت وجود نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در یک مجموعه زندگی اجتماعی، وجود تخلف‌هایی که جنبه فردی داشته باشد اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل اینکه هیچ انسانی کامل نیست و ممکن است در دام وسوسه‌های شیطان بیفتد و تخلفی مرتکب شود، وجود نیروی انتظامی در کشور لازم است.

وی افزود: تخلف شامل انواع مختلفی از جمله تجاوز به حقوق دیگران، قاچاق مواد مخدر، درگیری‌های طایفه‌ای و قومی و گاهی هم درگیری‌های سیاسی است، که این موارد از جمله تخلفاتی است که ممکن است در هر جامعه‌ای رخ دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ابراز کرد: به دلیل رسیدگی به تخلفات، طبیعی است که هر نظامی برای حفظ امنیت داخلی و مقابله با تخلفات در کشور خود، یک نیروی مقتدری به نام نیروی انتظامی داشته باشد.

خانلری بیان کرد: در هر کشوری وجود یک قوایی با توانایی مقابله با تخلفات می‌تواند موجب پیامدهای مثبت در جامعه از جمله امنیت پایدار و اقتصاد صعودی باشد.

وی ادامه داد: استفاده از مواد مخدر آثار زیان بار فردی و اجتماعی فراوانی را به همراه دارد؛ پس باید برای حفظ سلامت جامعه نیروهای که به همین منظور آموزش و پرورش داده می‌شوند با این مشکلات مقابله کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه مقابله با تخلفاتی که آرامش و امنیت جامعه را تهدید می‌کند، دارد، اذعان کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون دشمنان زیادی داشته که نیروی انتظامی از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در راستای مقابله با این تهدیدها در جامعه ایفا کرده است.

خانلری گفت: تجمعات بزرگ ملی و مذهبی مانند روز قدس یا 22 بهمن قطعا به کنترل ویژه‌ای نیاز دارد و اگر ما گذشته کشورهای دیگر را مرور کنیم، می‌بینیم که حتی در تجمعاتی با جمعیت کم دچار مشکل شده‌اند؛ اما خوشبختانه جمهوری اسلامی در این زمینه با وجود کنترل‌های نیروی انتظامی تجربه‌های موفقیت آمیز بسیاری را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: اگر در یک نظامی انتخابات سالم را نتوان برگزار و مدیریت کرد اساسا ارکان و مشروعیت یک نظام زیر سوال می‌رود اما با وجود نیروی انتظامی مقتدر در کشور ما، تاکنون تمامی این موارد به خوبی طی و برگزار شده است؛ به طوری که در جریان انتخابات با هیچ مشکل حادی مواجه نشدیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین افزود: وجود سپاه مقتدر جمهوری اسلامی در بیرون از مرزهای کشور باعث شده که دشمنان نتوانند به امنیت داخلی کشور ما لطمه‌ای بزنند و همچنین نیروی انتظامی هم در همین راستا اجازه خدشه به امنیت پایدار کشور را نداده است.

خانلری گفت: طبیعی است که دشمنان نظام با ابزارهای مختلف به دشمنی اقدام کنند؛ اما باید بدانند که ماهیت جمهوری اسلامی مبارزه با ظلم است و هرگز شکست نخواهد خورد.

وی بیان کرد: وجود دشمنی‌های بسیار و تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمن در جمهوری اسلامی این هوشیاری را می‌طلبد که همه مردم به گوش باشند و نیروی انتظامی همواره مقتدر در صحنه حاضر باشد.

 

استاد دانشگاه البرز:

نیروی انتظامی رکن اساسی نظم داخلی ایران است/ قتل‌های خیابانی، مهر تائیدی بر افول امنیت در آمریکا

استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بدون شک یکی از اهداف و شاید مهمترین هدف ایجاد حکومت ها ایجاد نظم و جلوگیری از نا امنی و بی نظمی در اجتماعات بشری بوده است.

محمود یزدان فام ادامه داد: نیاز به ایجاد یک نیروی امنیتی در داخل شهرها و مراکز سکونت انسانی ضروری است. همچنین جامعه بستر بحران های متفاوتی است که می توان به دو دسته طبیعی و غیر طیبیعی تقسیم کرد. بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله و بحران های غیر طبیعی مانند بحران های اجتماعی ( اعتصاب، تظاهرات اعتراض آمیز و ...) می باشد.

وی افزود: مدیران بحران برای حفظ نظم و تامین امنیت عمومی از ابزارها و رویکردهای موثری بهره می برند. در این میان نیروهای انتظامی و پلیس، به مثابه اصلی ترین نهاد نظام بخش، که وظایف قانونی متعددی در این زمینه دارند، در چنین شرایطی با هدف اصلی بازگرداندن نظم و امنیت به جامعه و کنترل بحران حضور می یابند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: لازمه تصمیم گیری درست، داشتن اطلاعات دقیق از محیط، تعیین اهداف واقعی و برخورداری از توانایی لازم برای اجرای برنامه ها و انجام ماموریت هاست.جهانی شدن موجب شده است سرعت تغییرات به شدت افزایش یابد، بر پیچیدگی های جامعه افزوده شود وابهام و عدم قطعیت در مورد انگیزه ها، اهداف، توانایی ها و سیاست های دیگر بازیگران در محیط داخلی و بین المللی تشدید شود.

یزدان فام ادامه داد: در چنین فضایی محیط بسیار سخت و نیازمند نیروهایی است که از توان بالایی در شناخت تحولات و تطبیق با شرایط جدید برخوردار باشند.

وی افزود:جهانی شدن سرعتی بسیار بالا دارد و روند تحولات در دو دهه گذشته نشان داده است هیچ جامعه ای نمی تواند از تاثیرات آن به دور باشد.تاثیرات جهانی شدن در همه ابعاد حیات اجتماعی قابل ملاحظه است.همه بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی جامعه ایران از روند جهانی شدن تاثیر پذیرفته و به نظر می رسد این تاثیرات در آینده سرعت بیشتری بگیرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سازمان های مسئول امنیت و نظم در جامعه، از چند جهت در معرض تحولات جهانی شدن و پیامدهای آن است.

یزدان فام گفت: محیط امنیتی دگرگون شده است، ابزارهای تهدید، انتظارات مردم از پلیس و مفهوم امنیت در اثر جهانی شدن به شدت متحول شده و ابعاد جدیدی یافته اند، به تبع گسترش ارتباطات از افول حاکمیت ملی در کنترل مرزها، ایجاد فضای مجازی و گسترش فزاینده آن در عرصه های مختلف اجتماعی و ورود ابزارهای جدید تهدید، دامنه ماموریت پلیس به لحاظ موضوعی گسترش یافته و ابعاد بیشتری به خود گرفته است.

وی ادامه داد: پلیس برای تامین اهداف و انجام موفقیت آمیز ماموریت های خود در تامین امنیت، برقراری نظم، ناگزیر به بازبینی در شناخت خود از فضای اجتماعی، فضای روانی مردم و انتظارات آنها از نیروی پلیس، تجدید نظر در سازمان، ساختار، نیروی انسانی و نحوه آموزش آنهاست تا نیرو و سازمانی مناسب و کارآمد با وضع جدید به وجود آورد و در تامین نظم و امینت جامعه موفق تر از گذشته عمل کند.

این مدرس دانشگاه افزود: تحولات و پیامدهای جهانی شدن، آن قدر وسیع است که در صورت غفلت از آن، جامعه و دولت از چرخه این روند بیرون مانده و آسیب بیشتری را متحمل می شوند.

یزدان فام گفت: در عین حال، گریزی از جهانی شدن نیست و دولت ها حق انتخابی برای همراهی یا کناره گیری از آن ندارند.جهانی شدن همانند اکثر پدیده های اجتماعی دارای مزایا و معایبی است و همزمان در درون خود، فرصت ها و تهدیدهای گوناگونی جای داده است.برخورد آگاهانه با موضع می تواند از تاثیرات منفی آن کم کرده و دستاوردهای مثبت رابرای کشور افزایش دهد و غفلت از آن می تواند موجب تشدید پیامدهای منفی جهانی شدن برای کشور از جمله نیروی انتظامی شود.

وی تصریح کرد: امنیت ایران همیشه زبانزد امنیت کلیه کشورهای دنیا بوده است و کشورهای مدعی امنیت در دنیا امروز به قدری در زمینه امنیت افول کرده اند که پاسخگوی نیاز مردم نیستند و در آمریکا این مهم بیداد می کند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: سالیان سال است مردم آمریکا بدون دلیل به قتل شهروندان خود می پردازند و حمل سلاح گرم و سرد در این کشور آزاد است و این مهم دلیل محکمی بر نبودن امنیت در این کشور است.

یزدان فام در خاتمه خاطر نشان کرد: در کشور ما ایران به لطف خداوند همیشه نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت در کنار مردم بودند و شبانه روز از خدمت گذاری به مردم دریغ نکردند و این نیز از برکات جمهوری اسلامی است.

 

استاد دانشگاه البرزی:

تشکیل حکومت اسلامی در گرو برقراری امنیت پایدار/ نیروی انتظامی نسخه فتنه گران منطقه را پیچیده است

استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار"تیتریک" گفت: در این که امنیت یکی از نیازهای اولیه انسان می باشد، جای بحث نیست و با توجه به رسالت انبیای الهی مبنی بر برقراری عدالت در جامعه برای ایجاد زمینه آن نیز که امنیت باشد، تلاش فراوانی کرده اند و در جامعه اسلامی امروز ما نیز همان نیاز بیشتر از گذشته وجود دارد و نه تنها در یک زمینه، بلکه در تمام زمینه ها نیاز به امنیت اعم از فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، معنوی و ... ضروری است.

علی چگینی راد ادامه داد: حتی در مباحث اعتقادی نیز اگر امنیت وجود نداشته باشد، افراد نمی توانند با فکر و اندیشه صحیح به اعتقاد درستی راه پیدا نمایند. چنان که در قرآن و روایات این امنیت همیشگی و لازم شمرده شده است و پیامبران پیشین برای رسیدن جامعه به آن از خداوند درخواست جانشینان صالح را داشتند، تا تلاش آنان در برقراری امنیت بی نتیجه نماند.

وی افزود: امیرالمومنین علی (ع) یکی از اهداف رفیع تشکیل حکومت اسلامی را تامین و برقراری امنیت در جامعه می داند. البته همه اقسام آن را مدنظر دارند. حتی اجتماع سالم محال است بدون امنیت دوام پیدا نماید.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در این میان آن چه خود را از همه بیشتر در برقراری و حفظ امنیت نشان می دهد، متولیان امر هستند و می توان گفت پلیس (البته به معنای عام) قشری است که نقش اساسی و مهمی را در برقراری و حفظ و نگهداری امنیت ایفا می کند و بر همین اساس راه هایی را باید در پیش بگیرد که بتواند به این هدف مهم دست یابد.

چگینی راد گفت:  در جمهوری اسلامی ایران چهار محور ((قانون))، ((حقوق مردم)) ((عدالت)) ((انصاف)) برای اقتدار درنظرگرفته شد ه اند و نیروی انتظامی به جز افراد شرور و ضدانقلاب که ممکن است اگر غفلت شود، سوءاستفاده هایی را انجام دهند، باید با بقیه با انصاف برخورد کند.

وی افزود: داشتن بصیرت در نیروی انتظامی باعث شد که ما از حوادث فتنه های بیگانگان سرافراز خارج شویم. فتنه گران تلاش کردند که جامعه را به پیچیدگی هدایت کنند اما نیروی انتظامی حق را از باطل تشخیص داد و درراه درست قدم برداشت.

چگینی راد گفت: در چنین مواقعی، شناخت راه درست مهم است و باید توجه داشته باشیم که خوارج نیز گرفتار همین مباحث شدند. نداشتن بصیرت باعث خواهد شد که انسان راه درست را تشخیص ندهد و ممکن است که در سپاه خوارج (دشمن) شمشیر بزند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: نیروی انتظامی با اعمال خشونت به طور کامل مخالف است و به هیچ عنوان پای خود را فراتر از قانون نمی گذارد و همه مردم در کشور در پناه قانون و حاکمیت قرار دارند.

وی ادامه داد: در جریان فتنه سال 88 که خارج ازپیش بینی های کامل و تدارکات لازم دراین باره بود، نیروی انتظامی با حکمت و اقتدار با این موضوع برخورد کرد. این فتنه با تحریک دشمنان خارجی و انگیزه های گوناگون نفسانی وخاینانه که ترکیبی از خواسته ها بود، در کشور ایجاد شد و آحاد ملت چشم انتظار نیروی نتظامی، برای برقراری امنیت اجتماعی و فردی بودند.

چگینی راد گفت: ماموران پلیس با حکمت واقتدار به صورت شبانه روزی با سرافرازی فتنه را جمع کردند و آرامش را به شهرهای ما که دچار فتنه شده بودند، بازگرداندند. نیروی انتظامی یک رشد تکاملی و تحول آفرین متناسب با نیازهای ماموریت خود در سطح کشور داشته است.

این استاد دانشگاه افزود: پلیس باید در دولت مدرن نقش خویش را در دو بعد اقتدار و بدون خشونت با متغیرهای (قانون، حقوق مردم، عدالت و انصاف) به صورت متوازن برقرار سازد؛ یعنی اقتدارپلیس، بدون خشونت در تامین نظم وامنیت متجلی شود.

وی تاکید کرد: امنیت بنیادی ترین نیاز هرجامعه و مهمترین عامل برای دوام زندگی و توسعه یک جامعه به شمار می رود درهمین راستا پلیس به عنوان مسئولی دربرقراری امنیت باید همواره بتواند هماهنگی دراجرای این قوانین را فراهم سازد که خوشبختانه در سالهای اخیر مردم نمره ممتازی را به نیروهای انتظامی دادند.

چگینی راد خاطر نشان کرد: امروز امنیت در کشورهای غربی به معضلی برای شهروندان تبدیل شده که آنان برای حفظ جان خود مجبور به حمل سلاح های گرم و سرد شده اند اما در کشور ما در هر ساعتی از شبانه روز از خانه خارج شوید این نظم و امنیت در کشور پابرجاست و این مهر تاییدی بر نمره مممتاز نیروی انتظامی است.

این مدرس دانشگاه در خاتمه گفت: نیروهای انتظامی واقعا خدماتشان صادقانه است و ما این را در عمل می بینیم و هیچ وقت مردم ما قدر این امنیت و آرامش را نمی دادند زیرا آدم وقتی که امنیت نداشته باشد قدر امنیت را می داند در صورتی که نیروهای خدوم ناجا شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم جامعه هستند.

 

استاد یار دانشگاه سیستان و بلوچستان:

هدف ناجا برقراری نظم و امنیت با استانداردهای انقلاب اسلامی است/ کاستن قدرت ایران هدف آمریکا از تحریم نهاد های امنیتی و انتظامی است

احمد رضا طاهری استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان و کارشناس علوم سیاسی در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به اینکه هر کشوری نیازمند برقراری نظم و امنیت است و برقراری نظم و امنیت نیاز به نهادهایی چون نیروی انتظامی دارد، بیان کرد: این یک مسئله کلی است و بنابراین ایران در این خصوص مستثنی نیست.


وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: در اوایل دهه دوم انقلاب اسلامی سه نهاد شهربانی، ژاندارمری، و کمیته، در یکدیگر ادغام شده و تحت عنوان یک سازمان به نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یا ناجا مسئولیت برقراری نظم و امنیت داخلی را بر عهده گرفتند.

استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین، انقلاب اسلامی چارچوب خاص خود را دارد و در نتیجه چارچوب فکری نظم و امنیت با چارچوب فکری نظم و امنیت نهادهایی چون ژاندارمری و شهربانی که قبل از انقلاب به وجود آمده بودند مناسب نبودند، به عبارت دیگر، ناجا جهت برقراری نظم و امنیت داخلی با استانداردهای انقلاب اسلامی روی کار آمد.

طاهری در خصوص ارزیابی عملکرد ناجا در خصوص مبارزه با مواد مخدر و برقراری نظم و امنیت در جامعه با توجه به اینکه این سازمان به چندین شاخه تقسیم می شود که یکی از آنها مبارزه با مواد مخدر است که نمیتوان بدون پژوهش و تحقیق  دقیق و شفاف به این پرسش پاسخ داد، گفت: لازم به یادآوری است که ایران در یکی از استراتژیک ترین مناطق دنیا قرار گرفته که بسیاری از کارشناسان موقعیت استراتژیک ایران را بی‌نظیر  می دانند.

وی افزوود: یکی از بزرگترین چالش ها برای ایران مبارزه و مقابله با پدیده مواد مخدر بوده  که طبیعتا رویکرد مقابله و مبارزه با مواد مخدر همراه با ضعف و قوت بوده است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و همسایگی با افغانستان و پاکستان این چالش طبیعی به نظر میرسد.

این کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: تعداد زیادی از برادران انتظامی ما برای برقراری نظم و امنیت داخلی در این راه شهید شده اند و این بدین معناست که در مهار بحران ها و خدمت به مردم و برقراری امنیت ناجا به سهم خود نقش مهمی ایفا نموده است.

طاهری در ادامه علت تحریم قرار دادن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را جنگ قدرت و کنترل خاورمیانه عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین روش های کنترل خاورمیانه کنترل ایران است، جمهوری اسلامی ایران در خصوص زورگویی های آمریکا کوتاه نیامده و در نتیجه آمریکایی ها هم سعی می کنند بیشتر ایران و ایرانیان را تحت فشار قرار دهند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند، این اهداف هم اقتصادی و هم سیاسی هستند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا از تحریم پلیس ایران کاستن قدرت و نفوذ نهادهای مهم امنیتی و انتظامی در داخل و خارج است.

استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طبیعتا گاهی خشونت از جانب پلیس صورت میگیرد و این مسئله بهرحال طبیعی است، بعنوان مثال گاهی بخشی از مردم یک جامعه یا گروهی از مردم یا افراد خاصی دانسته یا ندانسته علیه نظم و امنیت اقدام می کنند که پلیس در چنین مواردی گاهی مجبور می شود از خشونت استفاده کند، که به نظر یک مسئله کلی است که در تمام دنیا کم و بیش وجود دارد به هرحال نیت این نوع سازمان ها برقراری نظم و امنیت است.

 

کارشناس علوم سیاسی:

عملکرد عالی نیروی انتظامی در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر/ دشمنان با تحریم این نیروی مردمی، امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند

رضا خادمی کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به تحریم های فرمانده های نیروی انتظامی کشورمان توسط آمریکا، بیان کرد: سران دولت آمریکا با این اقدام مضحک خود دشمنی خود با مردم و نظام جمهوری اسلامی را بیش از پیش ثابت کردند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی فقط در راه مبارزه با مواد مخدر و در درگیری با قاچاقچیان این مواد افیونی نزدیک به چهار هزار شهید تقدیم نظام کرده است.

این کارشناس علوم سیاسی گفت: امنیت های درون کشور ما با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است، دشمنان با این اقدام خود امنیت ، آرامش و آسایش مردم ما را هدف قرار گرفته اند.

خادمی اضافه کرد: جنجال، آشوب، هرج و مرج در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران از اهداف اساسی و همیشگی آمریکا و کشورهای غربی است که الحمدالله با درایت ناجا به این هدف خود نخواهند رسید.

وی اضافه کرد: عملکرد نیروی انتظامی کشورمان در بخش های مختلف مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و برخورد با مجرمان و همچنین در سایر عرصه ها فوق العاده و عالی بوده است.

این کارشناس علوم سیاسی خاطرنشان کرد: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یعنی تحریم امنیت مردم کشورمان و این را هرگز نمی پذیریم که آنها بانیان اصلی آسایش و آرامش جامعه را تحریم کنند.

 

استادیار علوم سیاسی:

هدف امریکا از قرار دادن نیروی انتظامی در لیست تحریم های خود چیست/ استیصال امریکا در مواجه با جمهوری اسلامی

"نصرت الله حیدری"، استادیار علوم سیاسی و روابط بین الملل در این باره گفت: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا نشان از درماندگی و استیصال دولت امریکا و نقض صریح مقررات و حقوق بین الملل است.

رژیم ایالات متحده آمریکا در تداوم سیاستهای خصمانه واستکباری خود علیه جمهوری اسلامی ایران بخصوص نهادهای رسمی و قانونی آن ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در لیست تحریم های اعمالی خود قرار داد.

حقیقت این است که دولت آمریکا با بهره گیری از حربه تحریم به دنبال تزلزل در مقامات ایران و به تسلیم کشاندن ایران به پای میز مذاکره است. ایران بواسطه همین رفتارهای غیر قانونی و خارج از عرف بین المللی تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی امریکا قرار گرفته است، اما این اقدامات گسترده تحریمی آمریکا تا الان هیچ تاثیری در عزم واراده ایران برای دفاع از منافع ملی خود ندلشته است.

سناریوی تکراری تحریم این بار علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در این راستا قابل ارزیابی است، در واقع حربه تحریم به یک اقدام نخ نما از سوی مقامات آمریکا تبدیل شده است و نشان از استیصال مقامات آمریکایی در مواجه با جمهوری اسلامی ایران است.

ماهیت واقدامات تحریمی آمریکا در واقع نمایان گر خوی تجاور گری و یاغی گری دولت آمریکا است وهمین اقدامات امنیت وثبات بین المللی را با خطر مواجه ساخته است. تحریم یک نیروی رسمی یک کشور عضو سازمان ملل متحد که با امنیت کشور و حتی امنیت منطقه هم در ارتباط است نشان از خوی استکباری آمریکا و در نوع خود در جهان بدیع ودر تضاد آشکار با قوانین ومقررات بین المللی است واقدامی بی ثبات ساز وضد امنیتی محسوب می گردد.

آمریکا با اعمال تحریم غیر قانونی خود علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در واقع ضمن نقض قطعنامه 2331 به تعهدات خود در خصوص مقررات بین المللی پشت کرده است. تحریم های امریکا با هیچ یک از اصول ومقررات بین المللی همخوانی ندارد و نشان از عدم رعایت نزاکت بین المللی از سوی آمریکا در زمینه اجرای حقوق بین الملل است.

تحریم نیروی انتظامی که حافظ رسمی امنیت یک کشور است اقدامی خطرناک و در راستای تنش آفرینی واخلال در نظم و امنیت منطقه و بی ثبات سازی امنیت ایران و منطقه به حساب می آید،لذا لازم است جامعه جهانی در برابر این زیاده خواهی آمریکا ونقض مقررات بین المللی واکنش نشان داده و ان را به شدت محکوم نمایند.

 ارزیابی دیگر من از علل این اقدام در اعمال تحریم علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خنثی سازی اقدامات بی ثبات ساز امریکا در امور داخلی است.نیروی انتظامی با مشارکت مردمی توانسته است علی رغم اقدامات خرابکارانه وضد امنیتی امریکا علیه امنیت داخلی ایران خوش بدرخشد وتوطئه های امریکا را علیه امنیت کشور خنثی نماید و همین امر امریکاییها را به شدت نگران و عصبانی کرده است.

سناریوی تحریم ناکارامدی ان بر همگان روشن و به یک اقدام تکراری و فاقد ارزش حقوقی و سیاسی تبدیل شده است وهیچ تاثیری در عزم واراده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماموریتهای محوله نخواهد داشت بلکه این نیرو با قدرت و اراده و توان مضاعف ماموریتهای رسمی خود را در حفظ و صیانت ار امنیت کشور که بستر ساز توسعه وابادانی است به انجام خواهند رساند.

تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که این نیرو وظایف و ماموریتهای خود را به خوبی به انجام رسانده است و موجب خشم امریکا در اعمال تحریم شده است،لذا این مسیر باید با قدرت و توان مضاعف ادامه یابد.

 

امام جمعه شهرستان بهار:

آمریکا با تحریم ناجا، در پی احیای حیثیت از دست رفته خود است

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با تشکر از نیروی خدوم انتظامی در راهور و انتظامی. گفت: تامین امنیت کشور را مدیون این نیروهای ارزشمند هستیم.

امام جمعه شهرستان بهار اقدام اخیر کشور آمریکا در تحریم نیروی انتظامی کشور را حرکتی مذبوحانه دانست و گفت: با توجه به اینکه کشور آمریکا در چند سال اخیر از هر راهی که وارد شده از ایران اسلامی شکست خورده، هم اکنون در حال دست و پا زدن است تا حیثیت خود را بار دیگر به دست آورد.

وی ادامه داد: اخیراً با رسیدن نفتکش های ایرانی به آبهای ونزوئلا هیمنه این کشور به طور کامل از بین رفته و آبرو و حیثیتش را از دست داده و همانند حیوانی که زمان ذبح دست و پا می زند در حال تقلاست.

ارزنده اظهار داشت: همین موضوع باعث شده طی یک حرکت مذبوحانه کسانی را که از نظر قانونی و بین المللی نیروهای رسمی انتظامی یک کشورند، تحریم کند که چنین تحریم هایی خلاف قوانین بین الملل است.

وی گفت: خدا را شاکریم که هرچه امریکا تلاش می کند نه تنها به جایی نمی‌رسد بلکه فقط خودش ضرر می‌کند و تحریم نیروی انتظامی کشورمان به‌دست امریکا نیز یکی دیگر از خطاهای این کشور است؛ چرا که در عرصه‌های بین‌المللی نیز چنین حرکاتی رنگ خود را باخته است.

امام جمعه شهرستان بهار بیان داشت: قطعاً بازهم این تحریم ها نتیجه ای نخواهد داشت؛ زیرا مردم و رهبر انقلاب اسلامی پشتیبان نیروی انتظامی کشور بوده و قدردان زحمات این نیروهای جان برکف هستند .


استاد دانشگاه مطرح کرد؛

نقش محوری ناجا در مبارزه با اشرار و مافیا/ عصبانیت امریکا از ناجا و اقدامات ارزنده آن

"علی مصطفی وندی"، از اساتید دانشگاه نیز ریشه اصلی اعلام تحریم های اخیر آمریکا را شکست طرح آنها برای مداخله داخلی در ایران دانست و گفت: آمریکا در ایجاد بی ثباتی، نا امنی و جنگ داخلی در ایران شکست خورده است.

دشمنان نظام در طی سالهای گذشته سعی در ایجاد ناآرامی با ترفند های مختلف نموده اند اما تاکنون در این زمینه نتیجه ای حاصل نشده است، پلیس در حوزه های مختلف امنیت شهری، مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با مافیا نقشی محوری دارد و توانسته به خوبی در این بخش ها عمل کند.

تحریم شخصیت‌ها، مسئولان سیاسی اقتصادی، امنیتی و نهادها از برنامه های آمریکا علیه نظام اسلامی بوده است و امروز هم در تحریم نیروی انتظامی این عداوت و دشمنی آشکار شد.

ضریب امنیت در کشور ما به لطف نیروی انتظامی قدم به قدم در حال بالا رفتن است و این به معنی موفقیت روز افزون ناجا است. نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور و منطقه است، فعالیت کارآمد این ارگان نظامی باعث شده تا آمریکا چشم دیدن امنیت در منطقه را نداشته باشد.

ولایت مداری و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی باعث شده نقشه های شوم آمریکا برای ضربه زدن به امنیت نه تنها در سطح کشور بلکه منطقه و جهان نقش برآب شود، از سوی دیگر استکبار جهانی علیرغم تشکیل فرزندان نامشروع در قالب گروهک های تروریستی و یا راه اندازی کاروان های مواد مخدر و صرف هزینه های میلیاردی برای ضربه زدن به ایران باز هم با اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی ضربات سنگینی متحمل شوند که این شکست های پی در پی باعث خشم آنان از این نیروهای مقتدر شده است.

آمریکا با گسترده تر کردن تحریم ها به دنبال فشار بر روی امنیت و آرامش ایران است وایجاد تحریم های جدید را اشتباه بزرگی برای آمریکا دانست چراکه تاریخ به خوبی نشان داده که تحریم های آمریکا همیشه اثری عکس داشته است و ایران مصمم تر راه خود را ادامه می دهد. قطعاً بازهم این تحریم ها نتیجه ای نخواهد داشت زیرا مردم و رهبر انقلاب اسلامی پشتیبان نیروی انتظامی کشور بوده و قدردان زحمات این نیروهای جان برکف هستند.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد:

اتحاد و همدلی بیشتر با تحریم ناجا

"حامد شیرخدا"، از دیگر اساتید دانشگاهی نیز گفت: تحریم دلیرمردان نیروی انتظامی بدون شک خودزنی دیگری از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی و از سر یاس و استیصال بوده است که باعث اتحاد و همدلی بیشتر نیروهای انقلاب و جبهه مقاومت خواهد شد.

خون شهدای نیروی انتظامی با شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در هم آمیخته شده است و مدافع حرم و مدافع وطن همه فرزندان ملت بزرگ ایران اسلامی هستند.

 دشمنان با تحریم نیرویی که حافظ مال،جان و ناموس مردم است و امنیت داخلی را مدیون آن دلیرمردان هستیم به دنبال پیگیری پروژه شکست خورده ناامنی داخلی است ولی باید بدانند نیروی انتظامی عزیز ملت بود و عزیزتر شد، قوی بود و قویتر خواهد شد.

تک تک مردم ایران زمین عضو نیروی انتظامی هستند و به این عضویت افتخار میکنند چرا که امنیت در جمهوری اسلامی مردم پایه و مردم محور است.

 

مدرس دانشگاه:

تحریم ناجا نشان دهنده عملکرد مثبت آن است

"ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه به ایلام بیدار گفت: این تحریم ها نشان می‌دهد که نیروی انتظامی در راه دفاع از ارزشهای و آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت و در پیروی از رهبری و فرماندهی خود ایثار و ایستادگی می‌کند.

ایالات متحده با وضع و اجرای چنین تحریم‌هایی، ادب و عرف و بین المللی را نادیده گرفته و مستقیماً افراد و نهادهایی را تحت تحریم قرار داده که با نظم و امنیت ملت ایران و در تصویری بزرگتر با امنیت منطقه آمیخته است.

چنین تحریم هایی نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی امریک است که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر بی خرد صورت می‌گیرد.

آنها مدعی اند که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سرکوب‌های دولتی علیه معترضان نقش اصلی را دارد و بازداشتگاه‌هایی که دارد غیر قانونی است، اما ملت ایران این ادعاها را نابخردانه می داند و هرگونه تحیرم نهادهای کشوری را محکوم می کند.

 

یک استاد دانشگاه:

امریکا امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است

"مهدی ویسه"، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایلام بیدار گفت: اوج خباثت آمریکا در تحریم ناجا کاملاً مشهود و کینه ورزی و دشمنی شیطان بزرگ برای کسانیکه با تاخیر این عداوت را درک کرده‌اند هم تردیدی نگه نداشته است.

نیروی انتظامی هر کشور ضامن امنیت و آرامش جامعه بوده و امروز آمریکای جنایتکار امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است. تحلیل این رفتار سفیهانه و کینه توزانه دولت آمریکا در قبال مردم ایران به ما می‌گوید که این اقدام از روی درماندگی و استیصال بوده و در مرحله بعد شفافیتی در خوی ددمنشانه آمریکا برای ملت ایران و جهانیان ایجاد نموده است.

ثابت شد که این کشور در قبال مسئولیت های بین المللی و اجتماعی هیچگونه تعهدی ندارد چراکه ناجا با هزاران شهید و جانباز در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در خط اول مبارزه قرار دارد و نیز همین نبرد در مبارزه با تروریسم در اشکال مختلفی نقش بسزایی داشته و دارد.

 بر این باورم که ملت ایران و فرزندان برومندش در ناجا با عزمی انقلابی و توانی مضاعف در اجرای ماموریت های اصلی خویش گام خواهند برداشت و این اقدامات کور و غیرقانونی خللی در اجرای مسئولیت‌های سنگین این نیرو نخواهد داشت.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی:

دست خالی آمریکایی ها در برابر ایران با تکرار تحریم ها

ابراهیم نجفی تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: رابطه ایران و آمریکا با خطای راهبردی آمریکا یعنی تهدید ایران به حمله نظامی بعد از ماجرای تصرف لانه جاسوسی، روزشمار رسوایی آمریکا را کلید زد هر عقل سلیمی می داند که وقتی حضرت امام رحمه الله علیه فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند از همان روز اول باید مبنای محاسبات غلط را تغییر می دادند.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان افزود: هر چه زمان جلوتر آمد آمریکایها با رفتار های خود در میان مردم خاورمیانه و حتی جهان منزوی شدند از طرف دیگر احمق بودن خود را البته به فرمایش قرآن کریم به اثبات رساندند جنگ تحمیلی علیه ایران، نمونه بارز نادانی آمریکایی‌ها در فریب صدام بود.

نجفی با بیان اینکه جنگ تحمیلی باعث شکوفایی کشور ما و افزایش سطح مقاومت ملی شد ادامه داد: کمتر کسی است که اعتراف نکند که جنگ تحمیلی پل پرتاب پیشرفت‌های نظامی ما در برنامه ریزی های نظامی و تولیدات بود چرا که در عمل انجام شده دشمن مجبور به ابتکار شدیم و استعدادهایمان تحت سختی‌ها شکوفا شد.

وی اضافه کرد: تحریم اخیر برخی مسئولان ما از جمله نیروهای خدوم انتظامی و سر و صدای تهدید نفتکش های ایران در دریای کارائیب چه مبنایی دارد این رفتار زشت و مغایر با قوانین بین المللی آمریکایی‌ها هم اکنون آنها را به اینجا رسانده است که سر خود را مثل کبک زیر برف کرده‌اند و مرض تحریم گرفته اند.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: روزی که آمریکا اسم ورسمی داشت کاری از پیش نبرد امروز که بوی تعفن و وحشی‌گری و بی مدیریتی و ولنگاری از داخل آمریکا آن هم خیلی مشمئزکننده به مشام مردم دنیا می رسد و جهانیان از این بوی تعفن جلوی بینی خود را گرفته اند و فروپاشی کشوری را که تاریخ دروغین جدیدش با خون انسانهای بیگناه در هم آمیخته را شاهدیم و بازهم آمریکا حرف از تحریم می زند.

نجفی با بیان اینکه حربه تحریم را آمریکایی‌ها بعد از ناتوانی در حوزه نظامی پررنگ کردند اظهار کرد: قبلا ابزار نظامی پشتوانه این تحریم‌ها بود ولی این حربه نظامی دیگر کارساز نیست و این بار تحریم، مانند این است که قلدری مرده است و چماقش کنار نعشش افتاده باشدمعلوم است که کسی از چماق افتاده در کنار جسدش، حساب نمی برد.

وی گفت: کشور ما و مسئولان ما البته آنهایی که به واقع مسئول هستند خوب می‌دانند که حرکت اصیل انقلاب اسلامی بر مبنای شکوفایی داخلی بنیان نهاده شده و اصل بر تولید داخلی میباشد و هیچ نیازی به سرزمین کابوها و یانکی‌ها نداریم پس چه چیز را می‌خواهند تحریم کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان افزود:اگر هدف آمریکایی ها از تحریم این است که تصمیم گرفتند درب آزمایشگاهای تولید شیشه و مواد روانگردان و سایر مواد افیونی را که در حاشیه مرزهای ما و افغانستان تولید می کنند ببندند که زحمت نیروهای انتظامی ما را کم می کنند وگرنه آمریکایی هاکه دیگر نه تولیدی دارند و نه کالای دیگری به کشور ما ارسال می‌کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: بار دیگر در کلام به آمریکایی‌ها متذکر می‌شویم از این به بعد، این جمهوری اسلامی ایران است که لحظه به لحظه نفس شما را خواهد گرفت و انتقام لحظه لحظه‌های گردنکشی هایتان را به شما خواهد چشاند و به فرمایش امام خامنه ای مانند کشتی پر زرق و برق تایتانیک غرق تان خواهد کرد منتظر باشید دیری نخواهد پایید.

 

کارشناس سیاسی فرهنگی هرمزگان:

تحریم نیروهای خدوم انتظامی، نشان از هراس دولت امریکا از ملت ایران است/ مردم قدردان زحمات ناجا هستند

داریوش حسن زاده، کارشناس سیاسی فرهنگی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: مردم قدردان سبز پوشان نیروی انتظامی هستند، ضریب امنیت در کشور به لطف این نیروی قدم به قدم در حال بالا رفتن است و این به معنی موفقیت روز افزون ناجا است.

وی افزود: نیروی انتظامی آمریکای جنایتکار و دشمن قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی را به عصبانیت واداشته تاجاییکه این کشور نام نیروی انتظامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

حسن زاده ضمن محکومیت تحریم امریکاعلیه ناجا عنوان کرد: آن چیزی که در تحریم کردن نیروهای انتظامی معلوم شد این است که نیرو مقتدر انتظامی مسیر را درست می‌پیمایند ما باید از این بترسیم که امریکا جنایتکار از ما تعریف کند.

وی افزود: به قول حضرت امام (ره) که فرمودند وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید؛ فلذا دست امریکا و هم پیمانانش سالهاست که برای ملت شریف ایران رو شده است و ادبیات سیاسی آنها ارزش های این نظام را مورد هدفش قرار داده است

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: یک روز مردم مورد هجمه قرار میدهند روز دیگر نیروی انتظامی که در دفاع از امنیت مردم و شهرها و مرزهای این کشور مقتدرانه ایستاده است.

حسن زاده بیان کرد: نظام استکباری امریکا برای جبران شکست‌های پی در پی خود در برابر ملت بزرگ ایران از ابتدای انقلاب تاکنون از هر اقدامی استفاده کرده است؛ از تحریم گسترده اقتصادی گرفته تا ترور ناجوانمردانه فرماندهان میدانی جنگ با داعش و همچنین تحریم نیروهای نظامی ایران همگی گویای این واقعیت آشکار است که آمریکا در عمل مقابل انقلاب اسلامی درمانده شده و از روی استیصال و درماندگی دست به هر اقدام نابخردانه‌ای می‌زند

وی تصریح کرد: علی ای الحال تحریم نیروهای نظامی از جمله انتظامی نشان از هراس دولت امریکا از ملت شهید پرور ایران است.

حسن زاده گفت: در مجموع هر اقدامی که توسط آمریکا علیه هر نهاد، سازمان، شخص یا موارد دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، با شکست مواجه خواهد شد.

کارشناس سیاسی هرمزگان خاطر نشان کرد؛ بدون تردید این تحریم موجب عزتمندی،سرافرازی و سربلندی مجموعه نیروی انتظامی سرافراز و شهیدداده‌  ایران عزیز میشود.

 

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا در حمایت از تروریست‌ها نیروی انتظامی را تحریم کرده است/تحریم ناجا با شکست مواجه می شود

محمدجواد فرح بخش کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ تحریم برخی نهادهای انقلابی و نظامی ایران توسط آمریکا را نشانه استکبار ستیزی آنها و کینه شدید آمریکا از این نهادها دانست.

فرح بخش تصریح کرد:دولت آمریکا از زمان حیات خود درصدد استضعاف سایر دولت ها بر آمد تا سیاست استعماری و سلطه گری خود را بر دیگر کشورها دیکته نماید و برای دستیابی به این اهداف ننگین خود از هیچ ابزار و وسیله ای حتی خاک و خون کشیدن ملت‌های مظلوم و بی دفاع دریغ ننموده است.

وی افزود:با شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نخستین و مهمترین تهدید برای سیاست های استکباری آمریکا متولد شد و از آنجا که همه حرکت ها و سیاست های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در راستای مبارزه با ظلم و دنیای استکبار به خصوص به تعبیر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران "شیطان بزرگ و  آمریکای جنایتکار" بود، سردمداران دولت آمریکا را را بر آن داشت تا براندازی انقلاب ما را در راس برنامه های خود قرار دهند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: در این راستا انواع تهدیدها و تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد، از ترور شخصیت ها،  ایجاد ناامنی، حمایت از گروه ها و رسانه های معاند، ایجاد انگیزه و کمک به رژیم بعث عراق در حمله به ایران گرفته تا تهاجم فرهنگی و تحریم های ترکیبی اما از آنجایی که شخصیت اصلی انقلاب ما استکبار ستیز بوده و این موضوع برگرفته از مکتب الهی و آموزه های دینی است، کلیه فرایند توطئه‌های آمریکا با شکست روبرو شده است.

وی افزود: اگر هم این سیاست ها در مواردی تاثیر گذاشته است، دارای کمترین اثر بوده و آن خواست آمریکا را تأمین نکرده است. در کنار این اقدامات آمریکا موجب ایجاد روحیه مقاومت فعال در مدیران، دغدغه مندان و دلسوزان انقلاب گردید و موجب شد دشمنی آمریکا نسبت به انقلاب به اوج خود برسد تا دست به تحریم همه جانبه اقتصادی بزند که باز هم نتوانست اهداف آن را برآورده سازد.

فرحبخش تصریح کرد:آمریکا در این راستا ایجاد محدودیت و تحریم برای شخصیت‌های نظام را در سیاست‌های اعمال فشار خود قرار داده است تا با ایجاد ناامیدی و دلسردی در بین مسئولین آنها را در تصمیم گیری هایشان دچار اشتباهات محاسباتی کند اما این راهبرد آمریکا هم به نتیجه نرسید .

وی ادامه داد: در مجموع رفتار مسئولین و آحاد مردم ولایت‌مدار این سرزمین به عنوان القرای جهان اسلام بر مبنای مقاومت مقاومت فعال شکل گرفته و نهادینه شده است و امروز شاهد تحریم افراد نظامی و جدیدا موجب تحریم نیروی انتظامی ما شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بکارگیری آخرین ترفند های آمریکا  برای مبارزه با ایران اسلامی نشان از مستاصل شدن و درماندگی آنهاست و به نوعی دارد به خاطر فشارهای روانی متعددی که به واسطه این انقلاب به او وارد گشته ،خوددرمانی می کند و قطعاً هر تحریم شونده ای در انقلاب توسط آمریکا به نوعی تقدس در بین مردم و آزادی خواهان، مظلومین، مستضعفین و محروم این عالم پیدا می کند و ایجاد نفرتی می شود علیه آمریکا.

در مجموع تحریم ‌های آمریکا علیه کشور ما به هر شکلی که می‌خواهد باشد، تحریم های همه جانبه و ترکیبی از تحریم های نظامی و شخصیتی برعکس آنچه آمریکایی ها تصور می کنند، نتایج مفیدی را برای انقلاب شکوهمند اسلامی در پی داشته است.

وی افزود: معمولاً وجود مشکلات و موانع دشمنان برای انقلاب برای ما به بزرگترین فرصت ها در عرصه های مختلف تبدیل شده است و ایران را به یک کشور مستقل و متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود تبدیل نموده و الگوی موثری برای سایر ملت‌های آزادیخواه عدالت جو و مستضعفین عالم قرار گرفته است.

فرحبخش خاطرنشان کرد: این سیاستها خطر نفوذ و نفوذی ها را برای انقلاب برای ما بیش از پیش آشکار ساخت و موجب رسوایی بسیاری از چهره‌های جدید که در پرده نفاق شخصیت واقعی خود را پنهان نموده بودند، شده است.

وی ادامه داد: همچنین راهبردهای سیاسی ما در مسیر شخصیت واقعی انقلاب قرار گرفت و غیرقابل اعتماد بودن دنیای استکبار را امری بدیهی و مسلم در اذهان عمومی قرار داد.

فرحبخش گفت: داشتن روحیه مقاومت فعال بهترین راهبرد در فرایند مبارزه با استکبار به عنوان یک اصل پذیرفته شد، ایجاد انسجام و وحدت و همدلی در اصول و مبانی اصلی انقلاب شکل گرفت،  انجمن ها و گروه های جهادی در جهت مبارزه با فشارهای دشمنان و ایجاد راهکارهای مناسببه منظور خدمت به نیازمندان و محرومان شکل گرفت.

وی ادامه داد: همچنین باعث برملا شدن چهره واقعی استکبار به‌خصوص آمریکای جنایتکار در حق ملت های دیگر و ایجاد عزت و کرامت برای ملت شریف ایران در تاریخ درسایه اتصال به توحید با آموزه های دینی و تبعیت از منویات مقام عظمای ولایت امام خامنه ای شده است.

تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: در مجموع هر اقدامی که توسط آمریکا علیه هر نهاد، سازمان، شخص یا موارد دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، با شکست مواجه خواهد شد.

فرحبخش افزود: امروز اگر می‌بینیم برادران دلسوز و پرتلاش ما در نیروی انتظامی مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند، شک نکنید که عمل، رفتار و کردار آنها و تلاش آنها در راه خدمت به این انقلاب تاثیرگذار و مفید بوده است که موجب خشم آمریکا و آمریکایی‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: دیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کردند و امروز برادران ما که لباس مقدس نیروی انتظامی بر تن کردند؛ قطعاً جای تبریک دارد به این عزیزان به خاطر این همه تلاش و فداکاری آنها که دیروز دشمنان اسلام را به ستوه آورده اند.

فرحبخش گفت: به جای اینکه بخواهیم غم در پیش بگیریم ،باید شادی ‌کنیم به خاطر این موفقیتی که نصیب بچه‌های ما در نیروی انتظامی شده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی مجریان سیاست‌های استکبار، نوکران و جاده صاف کن  آنها هستند،تصریح کرد: نیروی انتظامی ما با این گروه ها با شدت مبارزه و مقابله می کند و برای همین است که آمریکا به حمایت از آنها نیروهای انتظامی ما را تحریم می‌کند.

تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: به هر حال هر کس به هر طریقی بخواهد اجرای سیاست‌های دنیای استکبار را در دنیای اسلام آسان و راه را برای آنها هموار کند، نیروی انتظامی ما در مقابل آنها می ایستد و شکی در آن نیست که آمریکا با تحریم خود علیه این نهادها به نوعی می‌خواهد کینه خود را اعمال کند اما عاقبت پیروزی از آن نیروی انتظامی و همه ارادتمندان به انقلاب و همه کسانی است که در صف مبارزه با استکبار قرار می گیرند.

 

امام جمعه نهبندان:

اقدام احمقانه آمریکا، نیروی انتظامی را در دل ملت ایران عزیزتر می‌کند/ تیر آمریکا در تحریم کشورها همیشه به سنگ خورده است

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خاورستان، در مورد تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از طرف آمریکا، اظهار کرد: دشمنیِ آمریکا با کشور ایران دشمنیِ دیرینه‌ای است و مربوط به سال‌های اخیر نمی‌شود.

وی افزود: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1332 تا سال 1357 دولت قانونی ایرانی را برکنار و با مسلط کردن رژیم کودتا 25 سال در کشور حکومت کرد.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تاکنون دشمنی آمریکا بیش از 4 دهه می‌شود که ادامه دارد.

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: نمونه آشکار دشمنی آمریکا با ایران، تحریم‌ها است. تحریم‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی بکار گرفته شد و نهادها و افراد مختلفی را تحریم می‌کند.

وی اظهار کرد: آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و شخصیت های حقیقی و حقوقی را در کشور تحریم کرد و اخیرا نیز بحث تحریم نیروی انتظامی را به میان آورده است.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: الحمدلله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی جایگاه خاصی در بین ملت ایران دارد و این نیروی فداکار مولود انقلاب اسلامی است. نیروی انتظامی همواره نیرویی جان برکف است و همیشه در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام خزاعی بیان کرد: امروز پلیس ایران رابطه بسیار صمیمی و مهربانی با شهروندان دارد و میزان رضایت شهروندان از پلیس بسیار خوب و زبانزد است. آمریکا نمی‌خواهد که این اعتماد عمومی بین پلیس و مردم برقرار باشد لذا اقدام به تحریم نیروی انتظامی ایران کرده است.

وی افزود: آمریکا فکر می‌کند اگر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شخصیت های نیروی انتظامی را تحریم کند می‌تواند بین ملت و نیروی انتظامی فاصله ایجاد کند در حالی‌که این کار احمقانه آمریکا، نیروی انتظامی را در دل ملت ایران عزیزتر می‌کند.

امام جمعه نهبندان گفت: امروزه به وضوح مشاهده می‌کنیم که آمریکا هیچ کاری از تحریم‌ها پیش نبرده است.

حجت‌الاسلام خزاعی به اقدام بسیار مهم ایران در حمایت از کشور ونزوئلا اشاره کرد و افزود: کشور ونزوئلا تحریم نفتی بود اما کشور ایران طی روزهای گذشته چند کشتی حامل سوخت را به ونزوئلا ارسال کرد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست در تحریم ایران و در تحریم کشورهای دیگر انجام دهد.

وی تصریح کرد: تیر آمریکا در تحریم کشورهای دیگر از جمله سوریه و عراق به سنگ خورده است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران روز به روز بر قله اعتلا و پیروزی ایستاده است.

امام جمعه نهبندان تاکید کرد: باید تمام ملت ایران، مسئولان، شخصیت‌ها و دولت‌مردان و... در مقابل این اقدام احمقانه آمریکا، دفاع جانانه‌ای از نیروی انتظامی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام خزاعی با اشاره به اقدام سال گذشته آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مورد هجمه قرار دادن این نهاد ولایی و انقلابی، گفت: همان‌گونه که سال گذشته تمام مردم کشور از اقشار مختلف و مسئولان، شخصیت‌ها، دولتمردان، هنرمندان و ... شعار "من یک سپاهی هستم" را سر دادند و حمایت خود را از سپاه اعلام کردند در این مقطع زمانی نیز باید همان حمایت‌ها را از نیروی خدوم انتظامی این جان برکفان و حافظان امنیت داشته باشند تا تیر آمریکا مانند همیشه به سنگ بخورد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد:

تحریم های آمریکا علیه ناجا دست و پا زدن برای حفظ قدرت است

محمد شیخ زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با محکوم کردن تحریم ناجا از سمت آمریکا اظهار داشت: تحریم های آمریکا برای مردم ایران عمل جدیدی نیست، بلکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا تحریم های زیادی در زمینه های مختلف ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در کشور ایران نقش تامین امنیت را برعهده دارد، گفت: آمریکا علی رغم تمامی تحریم ها و فشارهایی که به کشور ایران وارد می کند نتوانسته تاثیرگذاری خاصی داشته باشد،  بنابراین این تحریم ها که لحاظ می کند معنایی جز دلخوشی برای آمریکا نخواهد داشت.

شیخ زاده با اشاره به اینکه کشور ایران با پیشرفت در حوزه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی توانسته اقتدارش را به دنیا ثابت کند، افزود: در چالش بیماری کرونا ، ایران با توجه به تمامی تحریم هایی که وجود داشت توانست به خوبی این بیماری را مدیریت کند و با تمام توان پای کار ایستاده اند، این در حالی است که در کشور پرادعایی همچون آمریکا این بیماری کنترل نشده و در حال افزایش است و کمبودهایی زیادی را برای کادر درمان و مردم ایجاد کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد خاطرنشان کرد: کشور ایران در برابر تحریم ها و فشار نه تنها کم نمی آورد، بلکه پتانسیل بالقوه اش، فعال می شود، صادرات بنزین و فرآورده های نفتی در حال حاضر به کشور ونزولا شاهدی بر این قضیه است.

شیخ زاده یادآور شد: موازنه قدرت در دنیا در حال جابجا شدن است و تمامی این تحریم هایی که آمریکا هر روزه اعمال می کند دست و پا زدن هایی نهایی برای حفظ قدرتش در بین سایر دولت هاست.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امنیت داخلی کشور را برعهده دارد و در این راستا شهدای زیادی را تقدیم کرده است و هیچ گونه وابستگی به خارج از کشور ندارند و با دانش بومی به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده است.

این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه آمریکا از اقدامات ناجا در مقابل تروریسم در منطقه، احساس خطر کرده است، گفت: آمریکا در مقابل هر اقدامی که باعث اختلال در اموراتش شود، تلاش می کندآن را محدود کند و با توجه به اقدامات و نقش تاثیرگذار ناجا در منطقه، آمریکا این بار این گروه را در لیست تحریم هایش  قرار داده است.

 

امام جمعه خلیل آباد:

ایرانیان قدردان زحمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت هستند/ تحریم‌های آمریکا نتیجه‌ای در حضور و اراده مردم ندارد

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: آمریکا نسبت به ایران اسلامی بغض و کینه بیشتری را به خرج داده و دشمنی بیشتری اعمال کرده است و در ادامه تحریم هایی که نسبت به شخصیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته، اخیراً به نیروی محترم انتظامی را تحریم کرده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه آموزه های دینی ما دو نعمت هستند که هموراه قدر این دو نعمت مجهول است، خاطرنشان کرد: یک نعمت، مسئله سلامت است که در واقع این ویروس کرونا اخیراً اهمیت موضوع سلامت را به مردم نشان داد و مردم متوجه شدند که چیزی مهمتر از مسئله صحت و سلامت نیست.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه مردم در موضوع کرونا به صحنه آمدند و دولت و وزارت بهداشت را همراهی کردند، تصریح کرد: مردم فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را رعایت کردند که الحمدالله در این موضوع توفیقات خوبی کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت یک نعمت بسیار مهمی از دیدگاه اسلام و مردم است که اولویت اول را دارد، اذعان کرد: ملت ما در دفاع مقدس و بعد از آن متوجه اهمیت موضوع امنیت شده و هستند و به شکر الهی و توجه مسئولان امنیتی در شرایط فعلی از یک امنیت بسیار مهم و قابل قبول در سراسر میهن اسلامی برخوردار هستیم.

ناهیدی با بیان اینکه نیروی انتظامی که وظایف سنگینی که در این بخش دارد و بیشترین وظیفه را برعهده دارد توانسته بهترین امنیت را برای امت و ایران اسلامی فراهم کند، عنوان کرد: امروز شاهد یک وضعیت بسیار مطلوبی از نظر نعمت امنیت هستیم و این امنیت ها در خیابان ها، بیابان ها، مرزها و بخش های مختلف جاری است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما می دانند که ایران اسلامی بهترین امنیت را علیرغم تمام دشمنی هایی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا اعمال می کند دارا است و مردم قدردان نعمت امنیت هستند، تشریح کرد: چون بخش مهمی از تامین امنیت به وسیله جانفشانی و زحمات نیروی انتظامی است همواره قدردان نیروی انتظامی هستند.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه آمریکا باید بداند محبوبیتی که امروزه نیروی انتظامی در قلب های ملت شریف دارد از بین رفتنی نیست و مردم از زحمات نیروی انتظامی قدردانی و حمایت می کنند، بیان کرد: هر چه تحریم ها تشدید شود حضور، توجه و عنایت مردم و تشکر آنها از افرادی که امنیت را ایجاد می کنند به خصوص نیروی انتظامی بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی انصافاً بهترین امنیت را ایجاد کرده است و مردم قدردان هستند، تاکید کرد: تحریم های آمریکا همانند گذشته با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور مردم با شکست قطعی و حتمی مواجه خواهد شد و این تحریم ها نتیجه ای بر اراده و حضور مردم ندارد.

حجت الاسلام ناهیدی در پایان خاطرنشان کرد: هر چه جلوتر می رویم امنیت جمهوری اسلامی بیشتر می شود و امروز فراتر از مرزهای ایران در لبنان، سوریه، عراق، یمن و... تاثیرگذاری نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی ایران اسلامی کاملاً محسوس و روشن است و قطعاً این توطئه آمریکا با شکست حتمی مواجه خواهد شد.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد:

تحریم ناجا توسط آمریکا هجوم به امنیت مردم ایران است/ همیشه تحریم‌ها برای کشور به فرصت رشد تبدیل شدند

مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با سیاست ضد و نقیض آمریکا با ایران تشریح کرد: آمریکا به‌وسیله سیاست دوجانبه، در ظاهر اعلام حمایت از مردم ایران در شرایط ویروس کرونا می‌کند و از طرفی با تحریم‌های خصمانه و بی‌دلیل تلاش برای سخت کردن شرایط برای مردم ایران دارد.

وی افزود: آمریکا از 40 سال گذشته به مردم ایران ثابت کرده است که نه تنها دشمن حکومت جمهوری اسلامی بوده بلکه با تمام افراد کشور ایران سر ستیز و دشمنی داشته است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد ضمن اشاره به تحریم ناجا توسط آمریکا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حامی مردم بوده و تامین امنیت مردم در برابر انواع جرایم را به عهده دارد لذا آمریکا با این اقدام به امنیت مردم ایران هجوم برده است.

وی با تاکید بر بی‌رحمی آمریکا در مسیر رسیدن به منافعش افزود: دولت آمریکا جز منافع خودش مسئله دیگری را در نظر نمی‌گیرد و اگر در منافعش متضرر شود به مردم کشور خودش هم رحم نمی‌کند.

مولوی توکلی با تاکید بر عملکرد قابل تحسین ناجا در ادوار گذشته خاطر نشان کرد: اقتدار بی‌نظیر نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری اسلامی در ایجاد امنیت برای مردم و جلوگیری از هرگونه عملیات‌های خراب‌کارانه و تروریستی مورد حمایت آمریکا در کشور موجب اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ناجا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران حباب است افزود: هرکشور و یا نهادی که مورد هجوم آمریکا قرار گیرد مطمئناً مسیر درستی را در جهت پیشرفت کشورش در پیش گرفته و این تحریم‌ها همیشه برای مردم ایران به فرصت رشد و پیشرفت تبدیل شده است.

 

کارشناس مسائل سیاسی آمریکا مطرح کرد؛

هدف آمریکا از تحریم ناجا/ حذف مانع اغتشاشات تئوریزه شده غرب در ایران

مرتضی مکی کارشناس مسائل سیاسی آمریکا در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا مانند تحریم نهاد‌ها و مقامات ایران در چارچوب اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و همچنان برای گرم نگه‌داشتن این جنگ روانی در تلاش است.

وی افزود: حتی اگر این اقدامات نتیجه عملی و چشم‌گیری نداشته باشد ولی همواره آمریکا به تصویرسازی نادرست علیه ایران در دنیا ادامه داده و بر ضد جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی آمریکا ضمن اشاره به ضرورت وحدت ملی در مقابله با آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا در سیاست‌های تبلیغاتی‌ که علیه ایران اتخاذ کرده همیشه در ایجاد تفرقه بین مردم ایران و دولت تلاش داشته است و همچنین روندی که آمریکا از 40 سال گذشته تا کنون طی کرده، دولت جمهوری اسلامی ایران را نماینده واقعی مردم ندانسته، لذا وحدت مردم با دولت، این دیدگاه اشتباه را نقض و نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب می‌کند.

وی افزود: آمریکا با دست آویز شدن به مسائل گوناگون به ایجاد اغتشاشات در ایران می‌پردازد و مهم‌ترین عامل سد کننده این‌گونه اقدامات و تفرقه افکنی‌های مورد حمایت آمریکا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که حالا مورد هجوم آمریکا به‌وسیله اعمال تحریم قرار گرفته است.

مکی تحریم ناجا را عکس‌العملی بر حرکت نفتکش‌های ایرانی به سمت ونزوئلا خواند و گفت: آمریکا در مسئله ورود نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران به منطقه ونزوئلا در عمل انجام شده قرار گرفته و کاری نمی‌تواند از پیش ببرد لذا چنین اقداماتی همچون تحریم و تهدید‌های گوناگون حبابی بیش نبوده و در مسیر پیشرفت ایران مانعی ایجاد نمی‌کند.

وی درپایان افزود: همواره شاهد این بوده‌ایم که هر سازمانی ایرانی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است در آینده بیش از پیش رشد و نمو پیدا کرده و در مسیر پیشرفت ثابت قدم می‌شود.

 

مدرس عالی حوزه علمیه اهل سنت تایباد اعلام کرد؛

محکومیت تحریم ناجا توسط آمریکا در جامعه اهل سنت

مولوی عبدالواحد مؤمنی، مدرس عالی حوزه علمیه اهل سنت تایباد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون تحریم ناجا توسط آمریکا اظهار کرد: برای هر جامعه ای موضوع امنیت آن جامعه حرف اول را می زند چراکه جامعه بدون امنیت نمی تواند رشد و تعالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی برای نظم و امنیت نیروهای انتظامی فعالیت دارد افزود: بر اساس روایات دینی نعمت سلامتی و امنیت برای مردم یادآوری شده است لذا امنیت برای هر حاکمیت مهم و به عنوان خطوط قرمز تلقی می شود.

مدرس عالی حوزه علمیه اهل سنت تایباد گفت: مقوله امنیت برای هر کشوری حائز اهمیت است و آمریکا نیز درصدد ضربه به اقتدار کشور است لذا از طرق مختلف طی این سال ها اقدام کرده است.

مولوی مؤمنی تصریح کرد: جنگ های مختلف و سیاست های مختلف نتوانست آمریکا را به هدفش برساند و امروز تنها راهی که به عنوان آخرین حربه دشمن در حال بهره برداری از آن است تحریم های اقتصادی بوده که از آن نیز نتیجه نگرفتند.

وی افزود: دشمن قصد دارد ظرفیتی که برای جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد شده است و تأثیرگذاری ایران روی توده های منطقه را تحت تأثیر قرار دهد و از نفوذ و اقتدار ایران که موجب جبهه‌ای در برابر استعمارگران منطقه است و ملت های مظلوم و ستم دیده را پشتیبانی می کند، جلوگیری کند.

مدرس عالی حوزه علمیه اهل سنت تایباد خاطرنشان کرد: جامعه و علمای اهل سنت حسب وظیفه و اعتقاد به میهن و سرزمین همیشه اقدامات مذبوجانه امریکا را محکوم کردند.

وی ضمن اشاره به موضوع امنیت به عنوان مهم ترین امر اجتماعی افزود: حقوق و وظایفی در برابر امنیت کشور داریم و از کسانی که امنیت را برای کشور به ارمغان اوردند حمایت می کنیم.

مولوی مؤمنی ادامه داد: امنیت امروز در ایران اسلامی بر اساس اصل حسن همجواری و عدالت اجتماعی مثال زدنی است و تصمیمات مذبوحانه دشمن همانند گذشته بی نتیجه مانده است.

وی افزود: سیاست های استعماری همیشه اینگونه است که می خواهد مردم را با فریب‌کاری همراه کنند و لذا در اتفاقات مختلف مانند زلزله و سیل در ظاهر قصد کمک رسانی و طرفداری از مردم دارند اما دشمن از طرف دیگر مردم را در مضیقه و تحریم های مختلف قرار می دهد.

مدرس عالی حوزه علمیه اهل سنت تایباد گفت: مردم در دام اقدامات پوپولیستی دشمن نخواهند افتاد لذا در زمینه تحریم ناجا اتفاق مورد نظر دشمن رخ نمی دهد چراکه برای مردم امنیت امری حیاتی است.

وی افزود: جامعه علمای اهل سنت در کنار نیروی انتظامی خواهند بود و بر حسب وظیفه و دستورات شرعی در استمرار امنیت کشور وفادار خواهند ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما