شناسهٔ خبر: 40310628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی: انتخابی تیم ملی دغدغه تمام جامعه کشتی است/ طرح چرخه انتخابی باید قانون شود

علی اشکانی گفت: به طور حتم اجرا شدن چرخه انتخابی تیم ملی دغدغه تمامی جامعه کشتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اشکانی نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان درباره چرخه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: چرخه انتخابی تیم ملی یا همان فرآیند بحثی است که به نوعی دغدغه تمامی جامعه کشتی است، اصلی که ما باید بپذیریم نفراتی که دو بنده تیم ملی را می‌پوشند آیا از طریق انتخابی برگزیده شده اند یا خیر؟ و این اصل را که مسابقات انتخابی برگزار شود، همه بزرگان کشتی پذیرفته اند.

وی تصریح کرد: کم و کیف، مراحل و فرایندی که در طرح، کشتی گیر چگونه باید تا مسابقات نهایی برسد - که اکنون بیشتر معطوف به مسابقات المپیک است - جای بحث دارد. مدلی که دوستان ارائه کردند، مدل کامل و جامعی بود. من هم چند نکته و نظر علی الخصوص در بحث ورود به چرخه را ارائه کردم و نکاتی هم به صورت مکتوب ارائه خواهم کرد. در کل فکر نمی‌کنم کسی از این موضوع احساس نارضایتی داشته باشد که انتخابی برگزار نگردد. اما چگونگیِ طی مراحل آن را در بند و تبصره‌هایی باید مد نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: تصویب بودجه ۹۵۰ هزار دلاری برای کشتی گیران بلغارستان جهت حضور در المپیک

اشکانی ادامه داد: واقعاً در پیش بینی‌هایی که برای رویداد‌ها در نظر می‌گیریم تا امتیاز لازمی که در این مدل در نظر گرفته شده را کسب کنند، احتمال اینکه یقیناً و صد در صد آنجا حضور پیدا می‌کنند وجود ندارد، به همین دلیل اگر پیش بینی‌هایی را در نظر بگیریم خوب است. بعضی از جوانب خاص دیگر مانند اینکه مردم دوست دارند نامداران کشتی را در مسابقات انتخابی از نزدیک ببینند را باید مد نظر قرار داد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: در کل طرح قابلی بود و امیدوارم نکته نظراتی که جمع آوری می‌شود در طرح گنجانیده شود و همین مدل با اندکی تفاوت در سطوح دیگر کشتی نوجوانان و جوانان نیز انجام شود، ولی تمامی این‌ها مستلزم این است که طرح مصوب و برای همه به شکل قانون دربیاید که هم عدالت محور باشد و هم توانایی مربیان و ورزشکاران سنجیده شود. به شکلی که همه از سال اولی که وارد بحث فنی کشتی می‌شوند برای خودشان برنامه ریزی کنند و بدانند در چه مسابقاتی باید شرکت کنند و امتیازات آورده شان را به چه شکلی جمع آوری کنند تا ان شاء الله به اهداف عالی شان برسند.

بیشتر بخوانید: نایب قهرمان کشتی آزاد جهان: در قرطنیه تمرین می کنم/ در منطقه ما "کرونا" جان ۹۰ نفر را گرفت

انتهای پیام/

نظر شما