شناسهٔ خبر: 40301350 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار مشروح ۱۳ دوشنبه ۵ خرداد ۹۹

بازگشایی صحن‌های روباز آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه، شاهچراغ، عبدالعظیم حسنی و مسجد مقدس جمکران و رویداد‌های چند روز آتی در حوزه بانکی مهمترین عناوین این بخش خبری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
**بازگشایی صحن‌های روباز آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه، شاهچراغ، عبدالعظیم حسنی و مسجد مقدس جمکران پس از حدود ۷۰ روز و با مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا، از صبح امروز به روی مشتاقان بازگشایی شد.


**کرونا، شاید متفاوت از روز‌های نخست جولانش، اما هنوز زنده است و مزاحم. مزاحمتی که برای در امان ماندن از شرش،باید همچنان، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

<div id="video-display-embed-code_289232" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795567/289232?width=400&height=300"></script></div>


**خبر‌های رییس کل بانک مرکزی درباره رویداد‌های چند روز آتی در حوزه بانکی.
همتی در یادداشتی نوشت: بیانیه رسمی «چارچوب هدف گذاری تورم» در بانک مرکزی فردا منتشر می‌شود. به نوشته رئیس بانک مرکزی، هدف از این بیانیه، کاهش انحرافات نرخ تورم از نرخ تورم هدف‌گذاری شده می‌باشد و برای رفع انحراف ایجاد شده، بانک مرکزی، نرخ سود سیاستی و یا دالان نرخ سود را تعدیل نموده و با استفاده از عملیات بازار باز، نرخ جاری و مؤثر در بازار پول را تنظیم می‌کند.


**با دستور سرپرست وزارت صمت شرط اخذ هر گونه چک از مرحله فعلی ثبت‌نام خودرو حذف شد. پیش از این خودروسازان در شروط اعلامی به متقاضیان برای ثبت‌نام خودرو‌ها، شرط اخذ چک صیادی و یا چک متعلق به بستگان درجه یک را مطرح کرده بودند.


**سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: کسانی که سهام خود را نگه داشته اند از امکانات شرکت، سود و نظارت بهره‌مند خواهند شد ضمن آن که فعلاً امکان مجدد ثبت نام برای کسانی که سهام ندارند مقدور نیست.

**چند خبر کوتاه مرتبط با کرونا.


**عدد جهانی ویروس منحوس کرونا، حالا از عدد پنج و نیم میلیون مبتلا هم عبور کرده. بهبود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خبری امیدوار کننده و جان باختن بیش از ۳۴۶ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس، بیم دهنده است.


**باند جدید فرودگاه رامسر در غرب مازندران با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیما‌های متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است. همچنین باند این فرودگاه از هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۰۰ متر افزایش یافت.
<div id="video-display-embed-code_289233" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795567/289233?width=400&height=300"></script></div>


**حدود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران در آتش سوخت. این آتش سوزی از ظهر جمعه در این شهرستان آغاز شده است. نیرو‌های امدادی در حال مهار آتش سوزی جنگل‌ها هستند.


**چند خبر داخلی


**جامعه قرآنی بر مبنای احسان و اکرام اخلاقی شکل می‌گیرد. هر یک از افراد جامعه، در کار‌های خیر پیشگام می‌شوند و برآن هستند تا پیشتاز در امر خیررسانی باشند.
<div id="video-display-embed-code_289234" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795567/289234?width=400&height=300"></script></div>


**دومین ️نفتکش از ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا به نام "فارست" وارد منطقه آب‌های ساحلی ونزوئلا در دریای کارائیب شد. نفتکش "فارست" پس از ورود به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا به سمت یکی از بنادر این کشور هدایت خواهد شد.



**گزارش صندوق بین المللی پول از کاهش رشد نقدینگی در ایران. پیش بینی جدید این صندوق نشان می‌دهد رشد نقدینگی ایران از ۳۵.۸ درصد در سال ۹۸ به ۱۹.۵ درصد در سال ۹۹ کاهش خواهد یافت که ۱۶.۳ درصد کمتر از پارسال است. براساس این گزارش نرخ تورم نیز با حدود ۷ درصد کاهش به ۳۴.۲ درصد کاهش خواهد یافت.



**امروز پنج خرداد، ۲۵ ماه می‌روز تحقیر رژیم صهیونیستی و سالگرد آزادی جنوب لبنان از اشغالگران صهیونیست در سال ۲۰۰۰ میلادی است.


** چند خبر خارجی

** ورزشی


**نوای روح بخشء اذانش را، کمتر ایرانی است که فراموش کند. حسء خالصء بندگی، با کلمه به کلمه‌ای که او ادا میکرد، در ضمیر خداجوی هر شنونده‌ای، زنده میشد. امروز، پانزدهمین سالگرد ارتحال اوست؛ استاد شیخ رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی، مشهورترین موذن ایرانی جهان اسلام.
<div id="video-display-embed-code_289235" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795567/289235?width=400&height=300"></script></div>



**هواشناسی

برچسب‌ها:

نظر شما