شناسهٔ خبر: 40291063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خسارت شدید زلزله به بافت تاریخی دهدشت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: به محض وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت بناهای تاریخی در شهرستان‌های تحت تاثیر زلزله اعزام شدند که شواهد اولیه حاکی از خسارت شدید به بافت تاریخی دهدشت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزارب فارس از یاسوج، مجید صفائی از خسارت شدید زلزله به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و افزود: در شهرستان‌های بویراحمد‌ و دنا نیز تاکنون خساراتی گزارش نشده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه گزارش ارزیابی کلی کارشناسان اداره کل استان به‌زودی اعلام خواهد شد.

زلزله نسبتا شدیدی ظهر امروز مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.این زمین لرزه در شهرستان گچساران، بهمئی، لنده، کهگیلویه، دنا، باشت و شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس شد.

مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را ۵.۲  درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. این زمین لرزه در ساعت۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه یکشنبه، چهارم خرداد ماه به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱ کیلومتری سردشت خوزستان، و ۴۴ کیلومتری چرام کهگیلویه و بویراحمد رخ داد. این زلزله در بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و خوزستان احساس شد.

تاکنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی ارائه نشده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/م

نظر شما