شناسهٔ خبر: 40268980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۲۵ پایگاه کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری فطریه مردم را جمع‌آوری می‌کنند

شعهرکرد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد امسال ۷۲۵پایگاه ثابت و سیار این نهاد فطریه مردم این استان را جمع‌آوری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

علی ملکپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه‌ها در مراکز برپایی اقامه نماز عید سعید فطر که در محله‌های مختلف در سطح شهر برگزار می‌شود، فعال خواهند بود.

وی، از آمادگی مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد شهرستان و مناطق نیز برای دریافت فطریه و کفاره مردم خبر داد و گفت: فطریه جمع آوری شده در کمتر از ۲۴ ساعت به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، افزود: در عید فطر سال گذشته ۲۳میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع آوری شد، که ۲۱ میلیارد ریال از این میزان زکات عام، ۹۴۰ میلیون ریال زکات سادات و مابقی کفاره عمد و غیر عمد بود.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امسال پرداخت فطریه به روش الکترونیکی با شماره گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۵# و مراجعه به سایت emdad.ir و شماره گیری تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ و پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز از ۵۹ مووسسه خیریه دارای مجوز از بهزیستی استان و ادارات، مجتمع‌ها زیرنظر بهزیستی برای دریافت فطریه مردم خبر داد.

معصومه محمدی افزود: فطریه جمع‌آوری شده در این مراکز برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست، خانواده‌های نیازمند و معلولان بی‌بضاعت است که در کمترین زمان ممکن بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال‌ گذشته ۲ میلیارد ریال زکات فطریه به سازمان بهزیستی پرداخت شد که این میزان در راستای احداث مسکن، ازدواج و تهیه جهیزیه برای معلولان و مددجویان نیازمند، تعمیر و تجهیز منازل، اشتغال و درمان مددجویان و تهیه مواد غذایی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند این استان هزینه شد.

وی افزود: شماره حساب۴۱۶۹۰۰۳۴۵۴۱۷۸۱۰۴۱ به نام هدایای خاص بهزیستی نزد بانک مرکزی برای واریز زکات فطریه مردم روزه‌دار استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، ۳۲هزار نفر معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که از این تعداد هفت هزار نفر مستمری بگیر دائم هستند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماعات بزرگ، نماز عید سعید فطر در ۱۴ نطقه شهرکرد با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود.

نظر شما