شناسهٔ خبر: 40262551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهزیستی البرز آماده دریافت فطریه ۹۹/محل هزینه فطریه را خودتان انتخاب کنید

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مؤمنان روزه‌دار براساس فتوای مراجع تقلید می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به سازمان بهزیستی که متولی افراد دارای معلولیت، کودکان و... است، بپردازند.

صاحب‌خبر -

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ضمن دعوت از تمامی اقشار جامعه برای کمک به جامعه هدف بهزیستی به پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و گفت: براساس فتوای مراجع تقلید، مؤمنان روزه‌دار می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به سازمان بهزیستی که متولی افراد دارای معلولیت، کودکان، زنان بی‌سرپرست و آسیب‌دیدگان اجتماعی است، پرداخت کنند.

او با اشاره به شیوه‌های دریافت فطریه از سوی بهزیستی، افزود: شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی البرز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۵۵۴۸۵۰۷۷ و یا شماره حساب ۴۱۸۱۰۳۴۵۴۱۹۶۱۳۲۴ با شماره شبای IR ۳۳۰۱۰۰۰۰۴۱۸۱۰۳۴۵۴۱۹۶۱۳۲۴ آماده دریافت کمک‌های مردمی به بهزیستی استان البرز است.

حیدری گفت: دارندگان کارت بانک‌های عضو شتاب با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی و وارد کردن اطلاعات مورد نظر به صورت آنلاین می‌توانند مبلغ فطریه و کفاره، نذورات و کمک‌های نقدی خود را برای صرف در امور خیریه پرداخت کنند.

او به مابقی شیوه‌های جذب وجوهات شرعی در عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: سامانه فطر آنلاین، اپلیکیشن‌های صاپ، سکه، پرنا، آپ، تاپ، اپلیکیشن سداد، سایت‌های بانکی صادرات به آدرس nik.bsi.ir و تجارت به آدرس omidetejarat.com از جمله شیوه‌های جذب وجوهات فطریه است.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه گفت: در این پرداخت مبلغ فطریه و کفاره سال با توجه به تعداد خانوار محاسبه و به تفکیک در بانک اطلاعات پرداختی ذخیره می‌شود تا با در نظر گرفتن هدف خیّر هزینه شود.

او افزود: تمامی پرداخت‌ها از طریق این سامانه‌ها با دادن شماره رهگیری قابل پیگیری است و مردم می‌توانند با تکمیل فرم‌های این بخش، مبلغ اهدایی خود را برای مصرف خاص تعیین کنند تا فقط در همان مورد هزینه شود.

حیدری گفت: همچنین ۲۳۱ صندوق در ۷۷ پایگاه شامل فطریه عام، کفاره و سادات در این استان برای جمع آوری فطریه مردم پیش بینی شده است.

او افزود: ۳۵ پایگاه در کرج، ۷پایگاه فردیس، ۷ پایگاه در ساوجبلاغ،۸ پایگاه در اشتهارد، ۹پایگاه در نظرآباد و ۱۱ پایگاه در طالقان آماده جمع آوری فطریه شده اند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تمام موسسات خیریه‌ای که مجوز خود را از بهزیستی دریافت کرده اند اگر قصد جمع آوری زکات فطریه را دارند باید دارای مجوز جلب و جذب از سازمان بهزیستی باشند.

دکتر حیدری در پایان گفت: تمام پایگاه‌های مورد تایید بهزیستی باید دارای مجوز بهزیستی و شورای زکات به همراه لوگوی بهزیستی و شورای زکات باشند.

انتهای پیام/د.خ

نظر شما