شناسهٔ خبر: 40244273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیداری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و رسیدگی به مسائل کتابخانه‌های وقفی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و رسیدگی به مسائل کتابخانه‌های‌ عمومی وقفی استان با مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه و در این دیدار به نقش وقف در توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در استان کتابخانه وقفی تحت نظارت کتابخانه‌های عمومی فعالیت می کند و برای ترویج کتابخوانی در جامعه، باید سنت حسنه وقف در زمینه کتاب و کتابخوانی تقویت شود.

خدیجه معصومی بیان کرد: ترویج وقف در گردش کتاب جهت اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی مفید خواهد بود و تجربه خوبی در این زمینه در استان وجود دارد؛ همچنین کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان مراکز ترویج دانش عمومی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه، نیازمند مشارکت نیکوکاران جهت توسعه فعالیت هاست.

معصومی تاکید کرد: کتابخانه‌های مساجد و بقاع متبرکه دارای مخاطب خوبی هستند و می‌توان از ظرفیت آنها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

در ادامه این دیدار مدیرکل اوقاف وا استان ضمن تبریک انتصاب معصومی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت راه اندازی کتابخانه برای علاقمندان در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها تلاش می‌کند و این کار با مساعدت و یاری اداره کتابخانه‌های عمومی استان محقق می‌شود.

ناصر جوانبخت با اذعان به جایگاه مهم مطالعه و کتابخوانی در توسعه فرهنگی اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های موجود در حوزه ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی جهت معرفی به وقف کنندگان می‌تواند تعداد واقفان کتاب را نیز به این حوزه افزایش دهد.

جوانبخت با بیان اینکه با تقویت فرهنگ کتابخوانی، حوزه فرهنگ نیز تقویت می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای مشترک در ایام مذهبی می‌تواند نقطه شروع مناسبی برای افزایش همکاری‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و ۲ باب کتابخانه مستقل در استان زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در این کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.  

نظر شما