شناسهٔ خبر: 40041288 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تامین 2.5 میلیارد دلار از ابتدای سال/ روند مثبت دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی خارجی

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیداکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: در خصوص روند بازار ارز  و موضوع تأمین ارز برای واردات کشور نکات زیر را اعلام می‌کنم: علی‌رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه‌های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی‌ها و مراکز جابجایی ارز، در طول  ۵۰ روز گذشته بیش از 2.5 میلیارد دلار ازطریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیرنفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیدا کرده است.

جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش‌بینی برمبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می‌شود.

مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه‌گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد کنم.

انتهای پیام/ب

نظر شما