شناسهٔ خبر: 40027541 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

مساجد استان سمنان در لیالی قدر باز می‌شوند

حجت الاسلام شکری از باز شدن مساجد در مراسم شب‌های احیای شامل نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان به مدت دو ساعت خبردادوگفت: رعایت پروتکل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدرلازم وضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «علی شکری» در گفتگو با خبرنگاران گفت: بنا بر تصمیم وزارت بهداشت مقرر شده است که مساجد در مناطق زرد و قرمز تنها در شبهای احیا و برای برگزاری مراسم لیالی قدر به مدت ۲ساعت با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه اولویت پذیرایی مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه در این سه شب از مردم در فضای باز است اظهارداشت: در صورت عدم وجود فضای باز برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز و رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

 

وی رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان را الزامی دانست وافزود: همچنین اطلاع رسانی از سوی هیئت امنا مساجد و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم صورت می‌پذیرد.

 

حجت الاسلام شکری با تأکید بر اینکه از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات جدا خودداری شود ادامه داد: برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارد خودداری شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند خودداری شود  اضافه کرد:همچنین هیئت امنا، روحانی مساجد و بسیج مسئول نظارت و حسن اجرای برنامه را در مساجد بر عهده دارند.

 

وی داشتن ماسک و دستکش را برای تمام افراد را لازم وضروری دانست وافزود:  افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه آورند.

پایان پیام/ 276

نظر شما