شناسهٔ خبر: 40022327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کانون ارزیابی شایستگی مدیران برای سه دانشگاه راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تاسیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیران برای سه دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی و صنعتی شریف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ اباصلت خراسانی اظهار داشت: با توجه به نیازسنجی نیروی انسانی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به دنبال ساماندهی و مدیریت منابع انسانی در آموزش عالی کشور هستیم.

وی گفت: دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی و جذب نیروی غیرهیأت علمی در این وزارتخانه در فضایی رقابتی شکل گرفت؛ در همین زمینه ۶ هزار مجوز هیأت علمی و هزار و ۹۷۱ مجوز غیرهیات علمی در مرحله تامین اعتبار است. پروتکل‌های استخدامی وزارت علوم در زمینه جذب نیروی غیرهیأت علمی، چهار حوزه سوابق آموزشی و پژوهشی، دانش کامپیوتر، مهارت های شغلی و دانشی و روان‌شناسی را شامل می‌شود.

خراسانی گفت: صدور شماره شناسه کارکنان قراردادی، تاسیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیران برای سه دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی و صنعتی شریف و پیگیری لازم برای دریافت مجوز استقرار کانون در حوزه ستاد وزارت متبوع، برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدیران زن با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی و بازنگری نظام ارزیابی عملکرد با همکاری مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بازنگری نظام آموزشی و تدوین پودمان های آموزشی در هفت رسته شغلی و استفاده از ظرفیت دانشگاه پیام نور برای انتقال کارمندان به سایر دانشگاه‌ها و ساماندهی وضع موجود از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به سامانه پاکنا اشاره کرد.

خراسانی با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروی امریه سربازی خاطرنشان کرد: وزارت علوم در این زمینه حتی کارشناسی را مسوول پیگیری امور مربوط به سربازان امریه و رسیدگی به موضوعات مرتبط با آن در نظر گرفت و سامانه‌ای را برای این موضوع در وزارتخانه راه‌اندازی کرده است.

نظر شما