شناسهٔ خبر: 40005903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار مرکزی:

دفاتر تسهیلگری اهرم بسیار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی است

استاندار مرکزی دفاتر تسهیلگری را اهرم بسیار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این استان گفت: دفاتر تسهیلگری اهرم بسیار خوبی برای دستگاه‌های اجرایی هستند.

آقازاده افزود: این دفاتر در این مدت یک سال فعالیت خود توانستند خدمات خوبی را به مردم حاشیه نشین ارائه کنند و در جهت رفع ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام دهند.

او با تاکید بر حمایت و کمک دستگاه‌ها به توسعه و تجهیز این دفاتر اضافه کرد: در مواقع ضروری مثل اوضاع کرونایی که رکود و فشار اقتصادی دست به دست هم داده و شرایط را برای اقشار آسیب پذیر سخت کرده این دفاتر با همه توان کمک کنند و بخشی از معضلات اجتماعی آن‌ها حل شود.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار هم از شهرداری‌ها و راه و شهرسازی خواست تا با توقف روند رشد حاشیه نشینی اقدامات لازم را در این مناطق انجام دهند و این اعتبارات ناچیز باید متمرکز و جامع هزینه شود تا با امکانات و اعتبارات موجود و و کمک دستگاه‌های اجرایی کار‌های بزرگی انجام شود.

سجادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی هم گفت: ۲۲ درصد جمعیت شهری اراک و ساوه معادل ۱۶۵ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

سجادی افزود: اکنون ۲ دفتر تسهیلگری در استان و در مناطق حاشیه‌ای این شهر‌ها ایجاد شده که بررسی وضعیت این مناطق و ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات آن بر عهده این دفاتر است.

او ادامه داد: در این جلسه اطلاعات خوبی در خصوص مناطق حاشیه نشین اراک و ساوه توسط دفاتر تسهیلگری ارائه شد که این اطلاعات را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارجاع می‌دهیم تا اقدامات حوزه خود را در این مناطق عملیاتی کنند و با همکاری مردم و دستگاه‌ها شاهد اتفاقات خوب و رفاه هرچه بیشتر مردم در این مناطق باشیم.

در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گزارشی از عملکرد دفتر تسهیلگری درشهر‌های اراک و ساوه و ایجاد مراکز آموزشی در مناطق حاشیه‌ای اراک و ساوه ارائه شد.

انتهای پیام / ج

نظر شما