شناسهٔ خبر: 39961498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یمن برای آزادسازی نفتکش آسیب‌دیده «صافر» از سازمان ملل کمک خواست

وزیر نفت دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار بر ائتلاف سعودی موجبات آزادسازی نفتکش آسیب دیده «صافر» در بندر الحدیده را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن امروز (یکشنبه) از سازمان ملل خواست ائتلاف سعودی را تحت فشار قرار دهد تا اجازه آزادی نفتکش آسیب دیده که به یک بمب زیست محیطی تبدیل شده است را صادر کند.

وی گفت: نفتکش «صافر» که در بندر الحدیده یمن متوقف شده است با اهمال کاری عربستان سعودی و حفاظت نکردن و بازسازی نکردن به شدت آسیب دیده است و اگر این نفتکش حامل بیش از یک میلیون نفت خام تعمیر نشود انهدام آن همچون بمبی برای محیط زیست است.

وزیر نفت یمن تاکید کرد دشمن متجاوز مانع از تخلیه نفت خام کشتی یا اجرای عملیات مرمت و بازسازی می‌شود و علی رغم تلاش‌های وزارت نفت برای محافظ از نفتکش حتی ورود تیم فنی با نظارت سازمان ملل را به نفتکش برای تعمیر آن نپذیرفته است.

این مقام یمنی درخصوص حادثه زیست محیطی قریب الوقوع به دنبال نشت نفت که در صورت وقوع حتی به دریای عرب و دریای مدیترانه نیز نفوذ می‌کند، هشدار داد.

وی تمام مسئولیت‌های این حادثه از دریای سرخ گرفته تا کانال سوئز و نابودی حیات دریایی را بر عهده سازمان ملل و ائتلاف سعودی دانست.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز پیش از این گفت: دولت نجات ملی پیش‌تر به شورای امنیت و طرف‌های مربوطه در مورد احتمال نشت نفت از این انبار نفتی شناور و جلوگیری ائتلاف متجاوز سعودی از نگهداری آن هشدار داده بود.

نفتکش صافر به گفته وزارت نفت یمن حامل یک میلیون و ۲۸۷ هزار بشکه نفت خام مأرب است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون از سوی عربستان سعودی در ۴.۸ مایلی بندر رأس عیسی در استان الحدیده متوقف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما