شناسهٔ خبر: 39873102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی:

صلوات دعا را به اجابت می‌رساند

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: پیامبر(ص) فرمودند در ماه مبارک رمضان بر من زیاد صلوات بفرستید، صلوات دعای ما را به اجابت می‌رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب فضای مجازی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و  گفت: صلوات گنج، سرمایه‌، پشتوانه‌، سبب و وسیله‌ای برای شیعه است که دیگر اقوام آن را ندارند.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که خداوند و فرشتگان او همواره بر محمد و آل محمد صلوات می‌فرستند، افزود: خدای متعال با تشویق همه‌ مومنان به صلوات می‌خواهند که وجود خاکی خود را اینگونه به طلا تبدیل کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صلوات درجه مومن را بالا می‌برد، عنوان کرد:‌ پیامبر(ص) فرمودند هر کس به من صلوات بفرستد «الله» به او صلوات می‌فرستد، هر کس یک مرتبه بر من صلوات بفرستد چیزی از گناهان او باقی نمی‌ماند؛ صلوات پرونده‌ ما را پاک و جان ما را شستشو می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی درباره اثر صلوات در جبران گناهان گذشته انسان با استناد به روایتی از امام سجاد(ع)‌ اظهار کرد: بر محمد و آل محمد صلوات بفرستید، که ما هم به شما صلوات بفرستیم و جبران بشود. شما صلوات بفرستید و ما هم صلوات خود را به صلوات شما ضمیمه می‌کنیم و خدای متعال شما را نجات می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ در حدیث دیگری آمده است که روز قیامت به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کفه‌ حسنات سنگین می‌شود و خدای متعال به شفاعت محمد و آل محمد و برکت صلوات بر محمد و آل محمد ما را از آتش جهنّم معاف می‌دارد و به بهشت برین وارد می‌کند. بنابراین «صلوات» آخرین پناه است، وقتی دست شما از همه جا کوتاه شد به صلوات پناه ببرید.

امام جمعه موقت تهران درباره اهمیت صلوات برای استجابت دعا، گفت: در روایت آمده که در ابتدا و انتهای حاجت و دعای خود صلوات بدهید  زیرا صلوات دعای مستجاب قطعی است و خداوند به برکت صلوات دعای مابین آن را هم می‌پذیرد و به اجابت می‌رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه هر جا صلوات به دعا ضمیمه شود سبب استجابت  دعا می‌‌شود،‌ ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند در ماه مبارک رمضان بر من زیاد صلوات بفرستید. آیت الله بهاءالدینی برای نجات از مهالک و بن‌بست‌ها سه چیز را به عنوان وسیله‌ فتوحات سفارش می‌کردند، یکی از آنه ختم صلوات بود می‌فرمودند مجلس بگیرید چهارده هزار صلوات بر چهارده معصوم(ع) در یک جلسه هدیه کنید، به دنبال آن حدیث کساء بخوانید، و یک قربانی را ذبح کنید مقداری از گوشت آن را طعام درست کرده و به این جمعِ صلواتیِ اطعام کنید و بخشی از آن را هم به فقراء بدهید،با این کارِ به اذنِ خدا به مقصد خود دست پیدا می‌کنید.

وی در پایان با استناد به فرمایشی از مرحوم آیت الله بهجت بیان کرد: گشتیم و ذکری بهتر از صلوات پیدا نکردیم .

پایان پیام/ 487

نظر شما