شناسهٔ خبر: 3984828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محمدمهدی عبد‌خدایی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

جلسه خیابان ایران و مشهورترین اعدام انقلابی ایران

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: سال ۱۳۲۹ جلسه‌ای با حضور رهبران جبهه ملی در خیابان ایران تشکیل شد و بزرگان جبهه ملی تاکید داشتند اگر رزم‌آرا کشته شود، نفت ملی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی عبد خدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ای سعی می‌کنند اقدام شهید خلیل طهماسبی در ترور رزم‌آرا را به دسیسه مظفر بقایی مرتبط کنند، اظهار داشت: در سال 1329 جلسه‌ای با حضور رهبران جبهه ملی در خیابان ایران و منزل حاج مهدی آقایی تشکیل شد. که آقایان حسین مکی، ابوالحسن حائری زاده، سیدمحمود نریمان، عبد‌القدیر آزاد، دکتر شایگان و مظفر بقایی شرکت داشتند و آقای دکتر فاطمی به نمایندگی از دکتر مصدق شرکت می‌کند و می‌گوید نیابتا از جانب خودم و اصالتا از جانب دکتر مصدق آمدم.

وی افزود: خیلی از اعضای جبهه ملی در آن جلسه تاکید دارند که اگر رزم‌آرا به هر نوعی از نخست وزیری برداشته شود نفت ملی می‌شود. حتی مرحوم مهدی عراقی می‌گوید پشت قرآن امضا کردند. که اگر رزم‌آرا برداشته شود حکومت ملی می‌شود.

عبدخدایی با اشاره به اینکه در 16 اسفند 1329 خلیل طهماسبی رزم‌آرا را ترور می‌کند، ادامه داد: بعد از ترور رزم‌آرا در جریان عفو خلیل طهماسبی روزنامه شاهد فرمی منتشر می‌کند مبنی بر اینکه کسانی که خواستار آزادی خلیل طهماسبی هستند این فرم را پر کنند. مظفر بقایی مطرح می‌کند که چه کسانی در جلسه‌ مطرح می‌کند که باید رزم‌آرا کشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از این افشاگری عده‌ای سعی می‌کنند قتل رزم‌آرا را به مظفر بقایی مرتبط کنند تا مظفر بقایی را بدنام کرده و از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما