شناسهٔ خبر: 39847773 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نحوه احراز هویت کد بورسی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی

موج نیوز

امروز مصوب شد تا احراز هویت تمامی افرادی که می خواهند کد بورسی دریافت کنند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، به خاطر ازدحام و شلوغی زیاد در دفاتر پیشخوان دولت امروز 16 اردیبهشت 99 مصوب شد تا احراز هویت تمامی افرادی که می خواهند کد بورسی دریافت کنند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

احراز هویت کد بورسی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می شود

آموزش ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی

برای انجام این کار پس از ثبت نام در سامانه سجام، اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار ارزیابی می ‌شود سپس رمز یک بار مصرف برای وی صادر می‌ شود تا بتواند به سیستم ورود ‌کند.

در مرحله اول عکس فرد با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می شود. کارت ملی فرد باید اسکن شده و تصویر آن با تصویر ثبت احوال است مطابقت دادهشود.

در مرحله بعدی کاربر باید یک فیلم سلفی گرفته و متنی تصادفی را بخواند، در این مرحله از زوایای مختلف نحوه بیان فرد سنجیده می ‌شود تا با الگویی که گفته شده مقایسه شود. در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می ‌دهد.

برای کنترل ‌های بیشتر از اپراتور‌های آفلاین هم استفاده شده است؛ این اپراتور‌ها در بازه‌ های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

نظر شما