شناسهٔ خبر: 39811563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دخل و تصرف در حریم ساحل ممنوع

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم بر غیرقانونی بودن هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل جزیره قشم و آثار طبیعی که به ثبت ملی رسیده‌اند، تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین رفیعی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، افزود: بر اساس بند «د» ماده ۲ و مواد ۴ و ۷ اراضی ساحلی شهرها، هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل ممنوع است و این قاعده همچنین شامل کسانی که دارای سند مالکیت هستند، نیز می‌شود.

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم، استان هرمزگان همچنین به همکاری نیروهای دریابانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا، اراضی متصرف شده در سواحل جزایر ناز که به‌عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و کاربری گردشگری دارد، با مجوز و همراهی مقتدرانه دادستان شهرستان، رفع تصرف شد و این روند تا رفع تصرف کامل این جزایر از اماکن ساخته‌شده غیرقانونی، ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به‌حقوق مالکیتی افرادی که در ساحل این جزایر (درگذشته و حال حاضر) اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به‌منظور احترام به‌حق مالکیت این افراد، با برگزاری کمیسیون‌های لازم در مورد انتقال این

مالکیت به منطقه دیگری در جزیره قشم و معادل‌سازی این زمین‌ها با زمین‌های جدید، به‌صورت کاملاً منصفانه تصمیم خواهد گرفت.

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با توجه به حاشیه‌سازی‌های اخیر و نشر اکاذیب توسط شبکه‌های معاند، دستگاه‌های قضایی باکسانی که به نشر اکاذیب اقدام کرده‌اند، برخورد خواهد کرد.

وی با تأکید بر نقش تعاملی دستگاه قضایی و قدردانی از زحمات دادستان شهرستان قشم در اقدام فوری و به‌موقع برای آزادسازی اراضی مذکور و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این مناطق، عنوان کرد: همکاری این نهاد و به‌ویژه شخص دادستان، همواره در پیشبرد اقدامات ما در بخش‌های مختلف قانونی و خصوصاً در رفع تصرف از اراضی ملی، بهترین همراه بوده است.
 

نظر شما