شناسهٔ خبر: 39686976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: آماده‌ایم الحاق کرانه باختری به اسرائیل را به رسمیت بشناسیم

در چارچوب حمایت‌های واشنگتن از اشغالگری صهیونیست‌ها، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور حاضر است الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت بشناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن آماده است تا حاکمیت و اعمال قانون رژیم صهیونیستی را در بخش‌هایی از کرانه باختری به رسمیت بشناسد.

این سخنگوی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به کابینه جدید رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد کار ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری را ادامه دهد گفت: «همانطور که مرتب به صراحت گفته‌ایم، آماده‌ایم تا اقدامات اسرائیل را برای اعمال حاکمیت و اجرای قانون خود بر مناطقی از کرانه باختری که قرار است بخشی از آن شوند، بپذیریم.»

این سخنگو در ادامه با وقاحت تمام با درخواست از برای مذاکره با فلسطینیان اعلام کرد: «این الحاق در چارچوب پیشنهاد به فلسطینی‌ها برای دستیابی به یک کشور بر اساس مفاد، شرایط، ابعاد سرزمینی مشخص و حمایت اقتصادی سخاوتمندانه است. این یک فرصت بی‌سابقه و بسیار سودمند برای فلسطینی‌هاست.»

طرح صلح ترامپ با عنوان «معامله قرن» اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد که خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و از سوی بسیاری در جامعه بین المللی رد شد. بر اساس این طرح آمریکا به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد که شهرک‌ها و مناطق استراتژیک دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

فلسطینی‌ها با توجه به مغرضانه بودن این طرح از مذاکره با دولت ترامپ خودداری کردند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، روز چهارشنبه تهدید کرد در صورتی که رژیم صهیونیستی با برنامه الحاق در زمین‌های فلسطین پیشروی کند همه توافق‌نامه‌ها را با این رژیم و آمریکا لغو خواهد کرد.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از آن مطرحی می‌شود که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه به خبرنگاران گفت تصمیم در خصوص ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری در نهایت به خود رژییم صهیونیستی وابسته است و آمریکا موضع خود در را در این خصوص اعلام کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز یک شنبه گفت اطمینان دارد دونالد ترامپ به او اجازه خواهد داد که به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کند و حاکمیت اسرائیل را بر بخش‌هایی از کرانه باختری در یکی دو ماه آینده اعمال کند.

رژیم صهیونیستی در طول جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷، کرانه باختری و قدس شرقی را از دست اردن درآورد و تصرف کرد. از آن زمان تاکنون علی‌رغم فشار‌های فلسطینی‌ها رژیم صهیونیستی حاضر نیست این سرزمین‌ها را آزاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما