شناسهٔ خبر: 39678069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات بیش از 14 میلیون دلاری از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران گفت: در فروردین امسال صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران از 14 و میلیون 769 هزار دلار گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات مازندران، علی یوسفی‌منش با اشاره به شیوع کرونا ویروس اینکه در فروردین امسال، اظهار کرد: با تلاش و خدمات‌رسانی بی‌وقفه کارکنان گمرکات استان مازندران بیش از ۸۷ هزار تن انواع کالا از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار بارگیری و به مقصد ۱۳کشور نظیر قزاقستان، روسیه، عراق، ترکمنستان، امارات و... صادر شده است که از نظر وزنی ۲۳ درصد رشد را نسبت مدت مشابه سال ۹۸را نشان می‌دهد.

وی افزود: اقلام عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران شامل فرآورده‌های لبنی، سیمان، کاغذ، بستنی و سایر شربت‌های یخ‌زده، خرما و... است.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه در این مدت بیش از ۲۷۱ هزار تن انواع کالا وارد گمرکات مازندران شده است، تصریح کرد: اقلام عمده کالاهای وارداتی شامل جودامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی، دانه‌های روغنی، گندم و... بوده که از طریق گمرکات مازندران و از ۱۳کشور مانند روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان و... به ایران وارد شده است.

وی عنوان کرد: درآمد گمرکات استان مازندران از تجارت خارجی در فروردین امسال از مرز ۲۹۱ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال گذشت که نسبت به مدت مشابه سال۹۸رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

یوسفی‌منش گفت: در همین مدت ۱۹۲ تن ماشین آلات صنعتی و لوله فولادی به ارزش یک میلیون و۴۲۶ هزار و ۷۱۲ دلار از طریق گمرکات استان مازندران از کشورهای روسیه و قزاقستان به مناطق ویژه اقتصادی و آزاد کشور ترانزیت خارجی شده است که از نظر ارزشی رشد ۶۷ درصدی نسبت به فروردین۹۸ داشته است.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۹/ج

نظر شما