شناسهٔ خبر: 39590034 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

بازار ماهی‌فروشان، کانون کرونا بندرعباس - مردم سالاری آنلاين

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات مبتلایان به ویروس کرونا پرداخت و هشدار داد بازار ماهی فروشان بندرعباس در سه روز گذشته کانون آلودگی مردم بندرعباس به کرونا بود.

صاحب‌خبر -  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات مبتلایان به ویروس کرونا پرداخت و هشدار داد بازار ماهی فروشان بندرعباس در سه روز گذشته کانون آلودگی مردم بندرعباس به کرونا بود.
دکتر محمود حسین پور امشب(چهارم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: با ابتلاء تعداد قابل توجهی به کرونا در استان هرمزگان، شمار مبتلایان افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: امروز در بندرعباس، حاجی آباد،  میناب، بندرلنگه، رودان و قشم هرکدام مبتلایانی به ثبت رسیده است.
حسین پور با اشاره به اینکه بیشتر بیماران جدید بدون علائم هستند و بصورت سرپایی درمان و بدون نیاز به بستری مرخص می‌شوند، اضافه کرد: بازار ماهی فروشان بندرعباس در سه روز گذشته کانون آلودگی مردم به کرونا بوده و با همکاری مردم ،کسبه و سایر عوامل موثر تا رسیدن به شرایط استاندارد فعلا فعالیتش متوقف شده است.
وی ادامه داد: مردم  به هیچ عنوان از دست فروشان ماهی روبروی بازار ماهی فروشان خرید نکنند چراکه با این اقدام احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد.
حسین پور اضافه کرد: به هیچ وجه جهت تهیه ماهی به دستفروشان رو به روی بازار ماهی فروشان مراجعه نکنند زیرا علاوه بر احتمال وجود آلودگی از نظر بهداشت محیط هم مورد تایید نیست.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان غربالگری شده اند، اظهار کرد: هر گونه غفلت در رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و بی توجهی به دستورالعمل های ابلاغی میتواند باعث ایجاد بحران‌ و انتشار بیشتر بیماری شود و در نهایت بیمارستان ها تحت فشار قرار می گیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما