شناسهٔ خبر: 39528266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش‌بینی ثبت نخستین دمای ۴۰ درجه سیستان و بلوچستان در سال جدید

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی پیش‌بینی می‌شود امروز نخستین دمای ۴۰ درجه استان پس از پایان فصل سرد سال در نواحی جنوبی ثبت شود.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: انتظار  می‌رود امروز در گرمترین لحظات دمای هوا در برخی شهرهای جنوبی استان مانند قصرقند و زرآباد به محدوده 40 درجه سلسیوس برسد. پیش‌بینی می‌شود همچنان تا پایان هفته در سطح استان افزایش تدریجی دمای هوا رخ دهد به طوری که علاوه بر نواحی جنوبی، در شمال استان نیز افزایش دما رخ می‌دهد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به آخرین وضعیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: از بعد از ظهر امروز بارش های بهاره در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان آغاز می‌شود و شدت بارش ها در برخی نقاط به گونه ای است که احتمال جاری شدن روان آب وجود دارد. این سامانه بهاره تا عصر چهارشنبه در استان فعال است و علاوه بر بارش‌های رگباری، شرایط برای وقوع، رعد و برق و  تندباد لحظه ای در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان مهیا است.

وی با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و لغزندگی جاده‌ها در جریان فعالیت این سامانه وجود دارد، توصیه کرد: در زمان فعالیت این سامانه ضمن رعایت قوانین و مقرار رانندگی، در عبور و مرور از مناطق نیمه شمالی و جنوبی استان احتیاط شود. همچنین از رفتن به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از وقوع وزش باد در برخی نقاط استان در روزهای آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا وزش باد در  مناطق مرکزی و جنوبی و چهارشنبه تا جمعه در سواحل استان جریان داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود دریای عمان در روزهای آینده به نسبت مواج و متلاطم باشد بنابراین توصیه می‌شود در ترددهای دریایی به ویژه قایق های سبک و تفریحی احتیاط شود.

انتهای پیام/392/ ت

نظر شما