شناسهٔ خبر: 39434446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

توافق احزاب عراقی برای تصویب کابینه الکاظمی

یک نماینده پارلمان عراق از توافق فراکسیون‌های پارلمانی این کشور برای اعطای رأی اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی» خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، «محمد شیاع السودانی» نماینده پارلمان عراق امروز اعلام کرد که همه فراکسیون‌های سیاسی در ضرورت تصویب دولت در اسرع وقت برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های کشور متفق‌القول هستند.
 
السودانی اظهار داشت: کشور با مجموعه‌ای از بحران‌ها مواجه شده که نیاز به یک تیم حرفه‌ای و متخصص و پاک‌دست دارد تا برای یافتن راه‌حل‌ها و کاهش پیامد این بحران‌ها با نخست وزیر جدید همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد که هر گزینه‌ای از افراد غیرمتخصص و ناکارآمد شکست می‌خورد و تأثیر منفی بر اقدامات دولت و نیز میزان رضایت افکار عمومی خواهد گذاشت.

نماینده پارلمان عراق از فراکسیون‌های سیاسی خواست به بحران کرونا و منع آمدوشد در کشور و عدم وجود فشار از جانب افکار عمومی به‌عنوان فرصتی برای بازگشت به گزینه‌های اشتباه و ناهنجار نگاه نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای سیاسی با مسئولیت‌پذیری بالا در تسهیل مأموریت تشکیل دولت برای مصطفی الکاظمی عمل کنند.

السودانی تصریح کرد: مصطفی الکاظمی تجربه‌های «محمد توفیق علاوی» و «عدنان الزرفی» و ملاحظات آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد و برای تشکیل دولت کارآمدی که آرمان‌ها و چشم‌اندازهای مردم را رقم بزند تلاش خواهد کرد.
 
منبع: تسنیم
جهان نيوز

نظر شما