شناسهٔ خبر: 39412062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روزآمدی و هوشمندسازی در ناجا با جدیت در حال پیگیری است

رئیس مرکز عملیات بازرسی نیروی انتظامی گفت: روزآمدی و هوشمندسازی در ناجا با جدیت در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار فرامرز اخلاقی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه انتظامی استان مرکزی برضرورت دقت در بازرسی و نظارت در مجموعه پلیس تاکید کرد و اظهار داشت: بازرسی، نظارت و کنترل شیوه مناسب برای حصول اطمینان از تحقق اهداف سازمانی است و نظارت و کنترل کار آمد و اثربخش مستلزم شناخت از سازمان، وظایف، برنامه ها و فعالیت های مربوط به آن و از تاکیدات در برنامه های نظارتی و صیانتی در نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ آشنایی به وظایف مدیریت از جمله نظارت وکنترل به عنوان حلقۀ نهایی زنجیره وظایف مدیران، نقش تعیین کننده‌ای در تحقق رسالت و اهداف سازمان داشته و به فرماندهان و مدیران برای اثربخشی، برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت فعالیت‌ها موثر است.

رئیس مرکز عملیات بازرسی ناجا عنوان کرد: در توجه به رویکرد نظارت و کنترل کارشناسی در حوزه ماموریت‌های مهم حوزه نظم و امنیت اجتماعی مولفه‌هایی مورد توجه است که  با نظارت و کنترل می‌توان از نقاط ضعف یا قوت در پیشرفت یا بروز انحراف در برنامه ها آگاه شد و فعالیت ها را در مسیرهای پیش بینی شده هدایت کرد.

وی ادامه داد: نظارت و کنترل مستمر و موثر را شرط ضروری اجرای بهترین برنامه‌ها و طرح ها است به طوری که بازرسی در نیروی انتظامی به عنوان چشم بینا و بازوی توانای مدیریت، وظیفه دارد بر همۀ اجزا و ارکان سازمان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نظارت داشته باشد و جریان امور را مورد ارزیابی قرار داده و فرماندهان را به طور مستمر از روند امور، چگونگی اجرای قوانین و مقررات و برنامه ها آگاه سازد.

اخلاقی خاطرنشان کرد: جا دارد از اثربخشی برنامه‌های نظارتی و صیانتی و اجرای بهینه برنامه‌های طرح‌های نوروزی و برنامه‌های قرارگاه‌های پدافند زیستی و بهداشت و درمان امام رضا(ع) در مجموعه انتظامی استان مرکزی تقدیر کنیم، کارشناسان بازرسی به عنوان ناظران برنامه های راهبردی در سازمان باید به اصول، مبانی و روش‌های صحیح بازرسی و نظارت و بهره برداری از آن، واقف و آگاه باشند که این مهم در نیروی انتظامی با نگاه جامع و کارشناسی دقیق به موضوعات در بازه‌های زمانی مختلف  دنبال می شود.

رئیس مرکز عملیات بازرسی ناجا اضافه کرد: تداوم تلاش‌ها و هدف‌گذاری در رسیدن به چشم انداز استانداردهای پیش بینی شده و سنجش مستمر انجام ماموریت‌ها امری مهم بوده که ضرورت نظارت پیوسته بر فرایند امور و پیشرفت کارها، شناخت نقاط قوت و ضعف، اصلاح اشتباهات، تغییرات محیطی و اثرات آنها در پیشرفت سازمان و ... همه از عواملی هستند که اهمیت وجود کنترل را در نیروی انتظامی برای موفقیت و پایداری امنیت بدیهی و لازم می‌سازد.

وی افزود: همانطور که فرمانده معظم کل قوا تاکید فرمودند روزآمدی و تحقق هر چه مطلوب تر هوشمندسازی در ناجا برای توسعه خدمات کیفی به شهروندان امری ضروری است بنابراین با تکیه بر هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها به عنوان اصل و رویکرد محوری در برنامه ریزی ماموریت‌های پلیس، توجه به کنترل آینده نگر نیز به عنوان ضرورتی مهم در دستور کار بازرسی ناجا قرار گرفته است.

اخلاقی بیان کرد: با این نگرش که پیش از شروع عملیات‌ها و توامان با کنترل بازخوردی از نتیجه کارها و کنترل فعالیت‌ها در حین انجام مسئولیت‌ها انجام می پذیرد، با تاکید بر اطلاعات دقیق و روزآمد، نگرش پیشگیرانه مورد توجه بوده تا بتوان به بهترین شکل در پیشگیری از بروز مشکلات پیش بینی و برنامه ریزی کرد.

رئیس مرکز عملیات بازرسی ناجا با اشاره به تلاش پلیس در روند اجرای طرح‌های عملیاتی متعدد پدافند زیستی در مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: همچنان که در استان مرکزی نیز مشهود است،‌ اثربخشی و کارکرد نیروی انتظامی در اجرای این طرح‌ها رضایت مندی آحاد جامعه و مسئولان را به همراه داشته و پیام‌های قدردانی از کارکنان ناجا، بازتاب گسترده  و اثرگذاری بالایی در ارتقاء روحیه و تاکید بر کیفی سازی هر چه مطلوب تر برنامه های اجرایی پلیس داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و سنجش مستمر کارکنان از قابلیت ها، توانمندی ها و صفات برجسته متکی بر معنویت و بصیرت دینی خود بر اساس ارزش های مورد انتظار به شکلی که منجر به اصلاح، بهبود و ارتقاء شایستگی های فردی و سازمانی شود، از سیاست های تدوینی خودارزیابی در نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/711/ی

نظر شما