شناسهٔ خبر: 39344581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

آموزش و پرورش

توضیح جدید وزارت آموزش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس/ والدین پیش ثبت‌نام مدارس را انجام دهند

سعید اوحدی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:هنوز شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم نشده است و طبق پژوهش ها ، درصد شیوع این بیماری از روش مدرسه ها بیش از ۱۱ درصد است از این جهت باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وبسایت وزارت آموزش و پرورش، سعید اوحدی همچنین از طراحی و ایجاد یک شبکه اجتماعی مستقل و مخصوص دانش آموزان و معلمان برای آموزش مجازی خبر داد.

او ادامه داد:نظر به نگرانی های که در مورد سلامت و مطالب و برنامه ها بعضی از شبکه های اجتماعی وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش برآن شده است تا با هماهنگی ارتباط نسبت به ایجاد یک اپیلکشن جداگانه، پاک و سالم برای ورود و دسترسی دانش آموزان اقدام کند که مالکیت این اپیلکشن در اختیار آموزش و پرورش است و به زودی جزییات آن اعلام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش به شیوع بیماری کرونا (corona) درکشور اشاره نمود و افزود :وضعیت و عملکرد بسیار بهتری نسبت به خیلی از کشورهای دنیا من جمله ایتالیا، کشور اسپانیا، فرانسه و... داشته ایم و بعد از دوره مدیریت بحران که هم اکنون درآن بسر می بریم وارد دوره کنترل بحران و بعد هم مهار این ویروس خواهیم شد و البته این منوط به رفتار مردم است که تا آن هنگام مقرر شده و دستورات ایمنی را به دقت و کامل رعایت کنند.

اوحدی ذکر کرد :هنوز وضعیت برای بازگشایی مدارس مهیا نشده استو بر اساس پژوهش های صورت گرفته، درصد شیوع این بیماری از روش مدارس بیش از ۱۱ درصد است و از این رو باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

او تأکید کرد:باتوجه به فعال شدن سامانه شاد و همچنین آموزش از طریق شبکه های تلویزینی در واقع میتوان ادعا کرد که مدارس تعطیل ولی آموزش تعطیل نشده است.

مدارس به علت شیوع کرونا (corona) در کشور از پنجم اسفند ماه ۹۸ تعطیل شدند و آموزش های دروس با وجود تعطیلی مدارس از طریق فضای مجازی در حال انجام است.

والدین پیش ثبت‌نام مدارس را انجام دهند

ایرنا نوشت: رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و این که مشخص نیست تا مهرماه چه اتفاقاتی رخ میدهد توصیه می‌شود خانواده‌ها ثبت‌نام‌ها را انجام دهند.

نظر شما