شناسهٔ خبر: 39326229 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

خرید کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از فردا آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: ثبت نام و سفارش الکترونیکی کتب درسی سال تحصیلی 1400-1399از فردا 24 فرودین ماه 99 به دو شیوه فردی وگروهی شروع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی با بیان اینکه امکان ثبت نام و سفارش کتب درسی سل تحصیلی آینده از فردا میسر است، گفت: والدین می توانند با مراجعه به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com
به دو شیوه فردی و گروهی اقدام به خرید و ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده را انجام دهند.
وی ادامه داد: سفارش کتب در همه دوره‌ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد که از 24 فروردین 99 آغاز و با توجه به تفکیک پایه ها و مقطع تحصیلی، تا 16 شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.
دادی زاده تصریح کرد: دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی‌و حرفه‌ای وکاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، می‌توانند از 24 فروردین لغایت 23 خرداد ماه سال جاری اقدام به ثبت‌نام و سفارش کتاب‌های درسی نمایند.
این مسئول اضافه کرد: ثبت‌نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی(عادی و استثنایی)، پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از تاریخ 8 تیرماه 99 پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل، انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزانی که به دلایل همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی می باشد، در این صورت پس از ثبت‌نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ 17 تیر 99 نسبت به اصلاح سفارش اقدام نمایند.
دادی زاده گفت: هدف از فروش کتب درسی از طریق سامانه را توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی می باشد.
وی افزود: بهای کتاب های درسی برای ثبت سفارش، صرفا بر اساس قیمت های پشت جلد کتاب می باشد  و کتاب ها از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموزان که در سفارش کتاب هایشان نام آن مدرسه را قید کرده باشند، توزیع می شود.

نظر شما