شناسهٔ خبر: 39320560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

استفاده از ماسک در ایستگاه‌های مترو اجباری نیست

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: شلوغی و ازدحام مسافر در ایستگاه‌های تقاطعی قابل پیش‌بینی است و مسافران باید برای حفظ سلامت خود از ماسک استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فرنوش نوبخت در خصوص اینکه امروز نیز بر اساس تصاویر منتشر شده در برخی از ایستگاه‌ها، واگن‌های مترو دارای ازدحام بود، اظهار داشت: رصد دائمی ما از وضعیت واگن‌های مترو نشان می‌دهد که داخل برخی از واگن‌ها، مسافران اندکی وجود دارند و امکان رعایت فاصله اجتماعی است اما در ایستگاه‌های تقاطعی که مسافران یک قطار تخلیه و وارد ایستگاه دیگری می‌شوند، ازدحام و شلوغی قابل پیش‌بینی و اجتناب‌ناپذیر است بنابراین چاره‌ای جز رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک توسط مسافران نداریم.

وی ادامه داد: اندازه درب واگن‌های مترو ۱.۵ متر است بنابراین رعایت فاصله اجتماعی در هنگام ورود و خروج به واگن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود اما مترو هر چه در توان داشته برای رعایت مسائل ایمنی و جان مسافران به کار برده و تمامی قطارها در خطوط فعال هستند. اگر قطاری شلوغ است، مسافران صبور باشند و از قطار بعدی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، افزود: برخی ایستگاه‌ها مانند ایستگاه ترمینال جنوب نسبت به سایر ایستگاه‌ها شلوغ‌تر است اما هنوز آمار دقیقی از میزان افزایش مسافر نداریم و در انتهای فعالیت امروز مترو، میزان افزایش مسافر محاسبه خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که چگونه استفاده از ماسک در ایستگاه‌ها اجباری می‌شود و آیا چنین ظرفیت نظارتی در مترو وجود دارد، گفت: ما نمی‌توانیم چنین موضوعی را اجبار کنیم چرا که امکان ارائه ماسک به مسافران را نداریم اما از مسافران مترو درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و سایر مسافران از ماسک استفاده کنند و مراعات جان همدیگر را داشته باشند؛ همانطور که در سایر مکان‌ها از جمله بیمارستان‌ها، مراکز خرید و…، این ملاحظات انجام می‌شود، در مترو نیز مسافران برای حفظ جان خود و سایر مسافران، مسائل ایمنی را رعایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما