شناسهٔ خبر: 39312638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

13 کارگاه تولید ماسک کردستان روزانه 15 هزار ماسک تولید می‌کنند

مسئول دبیر خانه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستان از راه‌اندازی 13 کارگاه تولید ماسک در هنرستان‌های کردستان خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها روزانه 15 هزار ماسک تولید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

میکائیل احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با این ویروس در استان کردستان تصمیم براین شد تا از ظرفیت هنرستان‌های استان برای تولید ماسک تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری گروه‌های جهادی، فرهنگیان و دانش‌آموزان و سپاه بیت‌المقدس 13 کارگاه در استان راه‌اندازی شد، افزود: این کارگاه‌ها در سطح هنرستان‌های استان کردستان راه‌اندازی و فعال شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تولید ماسک استان با حمایت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت‌المقدس و سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و روزانه 15 هزار ماسک تولید می‌کنند.

مسئول دبیر خانه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستان عنوان کرد: این کارگاه‌ها از 28 اسفند ماه فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرد و تا زمان پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کردستان همچنان به فعالیت خود ادامه‌ می‌دهند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که در صورت بازگشایی مدارس، آیا فعالیت هنرستان‌های تولید ماسک تعطیل می‌شود، اعلام کرد: کارگاه‌های تولید ماسک در مدارس به گونه‌ای راه‌اندازی شده که تنها بخشی از فضای هنرستان و امکانات آن را مورد استفاده قرار داده و در صورت بازگشایی مدارس هیچ لطمه‌ای به سیستم آموزشی هنرستان‌ها وارد نخواهد شد.

وی در خصوص نحوه توزیع ماسک‌های تولید شده نیز اضافه کرد: این ماسک‌ها به صورت رایگان و با اولویت دانش‌آموزان و فرهنگیان مناطق روستایی و محروم و جامعه آسیب‌پذیر جامعه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2330/72/ی

نظر شما