شناسهٔ خبر: 39305308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور با برخی از وزرا و معاونان

پیشبرد سریع طرح گرمسیری /تعطیلی فضا‌های آموزشی به هیچ وجه نباید به معنای تعطیلی آموزش باشد/ارائه گزارش ارزیابی میزان ضرر و زیان شرکت‌های حمل و نقل

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور در تماس‌هایی با برخی از وزرا و معاونان، آخرین اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا و مسائل جاری وزارت‌خانه‌ها را جویا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در تماس هایی با برخی از وزرا و معاونان، آخرین اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا و مسائل جاری وزارت‌خانه‌ها را جویا شد. 
 
قدردانی از تلاش معلمان در تحقق شعار تعطیلی مدرسه تعطیلی آموزش نیست/ تاکید بر ضرورت تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی

رئیس جمهور در گفتگو با وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه تعطیلی فضا‌های آموزشی به هیچ وجه نباید به معنای تعطیلی آموزش باشد، از تلاش همه معلمان کشور برای تحقق شعار تعطیلی مدرسه در دوره مبارزه با بیماری کرونا، تعطیلی آموزش نیست، قدردانی کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا وضعیت حمل ونقل عمومی و تردد در جاده‌ها را برای شرایط فاصله گذاری هوشمند که از فردا (شنبه) آغاز می‌شود، در جلسه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش نماید.
 
گزارش ارزیابی میزان ضرر و زیان شرکت‌های حمل و نقل به ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیات دولت ارائه شود

رئیس جمهور در گفتگو با مهندس "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی دستور داد یک ارزیابی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی که در ایام تعطیلی دچار ضرر و زیان شده اند، انجام گیرد و گزارش آن برای اقدامات لازم به ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیات دولت ارائه شود.

رئیس جمهور همچنین ضمن گفتگو در خصوص وضعیت حمل ونقل عمومی مسافری جاده ای، هوایی و راه آهن، برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی در احداث راه‌ها و راه آهن به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص به پروژه‌های مذکور دستورات موکدی صادر نمود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفتگو اظهارداشت که رکود ایجاد شده در صنعت حمل ونقل متاثر از بحران کرونا قابل ملاحظه است و نیازمند رسیدگی ویژه و اعطای کمک‌های اعتباری ازمحل منابع و تسهیلات مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
 
تبادل تجربیات و بهره گیری از طرح‌ها و تجارب سایر کشور‌ها در زمینه تولید دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در گفت وگویی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های بسیار موثر شرکت‌های دانش بنیان که در بحث مقابله و مبارزه با بیماری کرونا نقش بسزایی ایفا می‌کنند، به وی دستور داد با هدف تبادل اقدامات و ابتکارات جدید و بهره گیری از طرح‌ها و تجارب سایر کشور‌ها در زمینه تولید و ساخت دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا، اقدامات لازم انجام گیرد.
 
دکتر سورنا ستاری نیز در این گفتگو گزارشی را از اقدامات انجام شده و دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان ارائه کرد.
 
پیشبرد سریع طرح گرمسیری از اولویت‌های مهم حوزه کشاورزی است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفتگو با با وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بارش‌های رحمت الهی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای کشت بهاره کشاورزان، تاکید کرد که اقدامات لازم در این عرصه، به عنوان یک اولویت در حوزه کاری این وزارتخانه مدنظر باشد.

رئیس جمهور در ادامه این گفتگو، طرح گرمسیری را از جمله اولویت‌های مهم در حوزه کشاورزی کشور خواند و با توجه به اعتباراتی که به همین منظور اختصاص یافته، دستورات لازم را برای پیشبرد سریع این طرح به "کاظم خاوازی" داد.

طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب‌های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل، تأمین آب شرب کشاورزی و نیاز‌های ضروری مردم و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور درحال اجراست.

رئیس جمهور همچنین طرح توسعه گلخانه‌ها و لزوم توجه به توسعه آنها، توسعه پرورش ماهی در دریا، توجه به طرح مناطق گرمسیری و تدوین یک برنامه جامع برای استفاده از اراضی دیم در راستای جهش تولید را از اولویت‌های مهم در حوزه کشاورزی خواند.

نظارت دقیق براستان‌هایی که طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در آن‌ها اجرا می‌شود

رئیس جمهور در گفتگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با همکاری کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سریعا ارزیابی دقیقی از مقدمات فراهم شده برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی انجام داده و گزارش آن را به جلسه روز شنبه روسای کمیته‌های ستاد ملی ارائه کند تا برای رفع موانع و مشکلات احتمالی، تصمیم گیری و اقدامات لازم انجام گیرد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین با تاکید بر اینکه در خصوص استان تهران کماکان مصوبات قبلی به قوت خود باقی و لازم الاجرا است وهیچ تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است، از وزیر بهداشت خواست تا با همکاری کمیته امنیتی اجتماعی ستاد، ضمن نظارت دقیق بر حفظ محدودیت‌ها در تهران، این موضوع به دقت برای شهروندان این استان اطلاع رسانی شود.

‎طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی قرار است از شنبه در تمامی استان‌ها به استثنای تهران به مرحله اجرا گذاشته شود.

‎روحانی همچنین به وزیر بهداشت تاکید کرد که با هماهنگی دیگر کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ملزومات مورد نیاز از جمله مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و تجهیزات و کالا‌های بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و... را جمع بندی و اقدامات لازم برای تولید و تامین آن‌ها به عمل آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما