شناسهٔ خبر: 39302931 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روند افزایشی ابتلا به کرونا در تهران و ۶ استان کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش موارد مبتلایان در تهران و ۶ استان کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: فاصله گذاری هوشمند فاز سوم، تداوم محدودیت‌ها است،

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "کیانوش جهانپور" افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات و ارزیابی ریسک و افزایش تعداد تست‌های PCR و سرولوژیک موضوع شناسایی شاخه‌های امن و ناامن و بازگشت تدریجی مشاغل با اولویت مشاغل کم خطر و ضروری در دستور کار قراردارد و مشاغل کم ریسک نیز باید پروتکل‌هایی را رعایت کنند که این دستورالعمل‌ها در مرکز Salamat.gov.ir بارگذاری شده است.
 
دکتر جهانپور گفت: برقراری طرح ترافیک در ساعاتی غیر از ساعات تردد کارکنان دولت ممکن است به کاهش مراودات بینجامد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیش از ۸۰ راهنما برای مشاغل تهیه شده است و این راهنما‌ها جهت اطلاع صنوف در دسترس است. مردم هرگونه تخطی از این دستورالعمل‌ها را می‌توانند از طریق سامانه سجام به دادسرا‌های سراسر کشور اطلاع دهند و موضوع پیگیری می‌شود و در اختیار دادستان قرار خواهد گرفت.

جهانپور با اشاره به وضعیت استان‌های مختلف از لحاظ ابتلا به کرونا یادآور شد: در کل کشور روند کند صعودی یا روند ثابت داریم، اما این وصعیت استان به استان متفاوت است.

سخنگوی وزارت بهداشت با ابراز اینکه "در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش موارد مبتلایان در ۵ تا ۸ استان کشور بوده ایم"، تصریح کرد: استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان روند صعودی داشته اند.

وی درباره طرح ترافیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دوسوم کارکنان دولت و برخی کارکنان مشاغل کم خطر از فردا در شهرستان‌ها و از ۳۰ فروردین در استان تهران تردد خواهند داشت، دغدغه اصلی در این هفته موضوع رفت وآمد کارکنان دولت است؛ زیرا استفاده از وسیله شخصی می‌تواند بار ترافیک و ازدحام حمل‌ونقل عمومی را کاهش دهد و به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کمک کند همچنین برقراری طرح ترافیک در ساعاتی غیر از ساعات تردد کارکنان دولت ممکن است به کاهش مراودات بینجامد که اگر این روند تأثیرگذار باشد ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آن تصمیم خواهد گرفت.
 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با احتساب یکه هزار و ۹۷۲ بیمار جدید از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسیده است و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی افزود: تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

نظر شما