شناسهٔ خبر: 39301773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها در برخی نقاط گیلان؛ سامانه بارشی سه‌شنبه از استان خارج می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان از ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه به گیلان خبر داد و گفت: این سامانه جدید بارشی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی در برخی مناطق استان را به‌دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای آینده اظهار داشت: شرایط جوی استان تا روز یکشنبه به‌صورت ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی نقاط به‌ویژه در نقاط مرتفع بارش‌های شدید پیش‌‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه تا پایان روز سه‌شنبه به گیلان خبر داد و بیان داشت: این سامانه جدید بارشی، احتمال وزش باد، رعد و برق و همچنین بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی در بعضی مناطق استان را به دنبال خواهد داشت.

دادرس با بیان اینکه این سامانه بارشی در پایان روز سه‌شنبه به تدریج از گیلان خارج می‌شود افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در چند روز گذشته مربوط به شهرستان املش با 176 میلی‌متر بارندگی و شهرستان چابکسر با 121 میلی‌متر بوده است و شهرستان‌های رودسر، لاهیجان و آستارا نیز به ترتیب تا 90 میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی با اشاره به آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی‌های شدید در مناطقی همچون صومعه‌سرا و املش در چند روز گذشته گفت: با توجه به پوشش 20 تا 45 سانتی متری برف در ارتفاعات استان، احتمال یخبندان و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد لذا به کشاورزان هشدار دادیم که در خزانه‌‌‌‌گیری برنج حتماً از پوشش پلاستیکی استفاده کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان احتمالات وقوع سیل و آبگرفتگی معابر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در صورت تداوم بارش‌ها احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد البته در چند روز گذشته در بعضی نقاط استان رانش زمین و آبگرفتگی نیز رخ داده است.

انتهای پیام/612/ ز

نظر شما