شناسهٔ خبر: 39294118 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دوین بوکر، ستاره فینکس سانز، به‌عنوان سفیر جدید بازی‌های المپیک خاص انتخاب شد

پدرام پورامامعلی

دوین بوکر به‌عنوان سفیر جدید المپیک خاص که با شرکت افراد دارای ناتوانی ذهنی و جسمی برگزار می‌شود انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - دوین بوکر، ستاره فینکس سانز، به‌خاطر فعالیت خیرخواهانه خود در زمینه بیماری‌های خاص، جدیدترین سفیر بازی‌های المپیک خاص لقب گرفت. در این المپیک افرادی که از کم‌توانی و ناتوانی ذهنی و جسمی برخوردارند شرکت می‌کنند.

خواهر 17 ساله دوین بوکر به نام میا، از یک ناهنجاری کروموزومی که با اصطلاح سندروم مایکرودلیشن (حذف کوچک در ژنتیک) رنج می‌برد. این اختلال موجب ناتوانی‌های ذهنی خفیف تا متوسط می‌شود. رابطه خاص دوین با میا باعث شده تا این ستاره جوان بسکتبال چالش‌های پیش روی افرادی که از این دست ناتوانی‌ها رنج می‌برند آشنا شده و بر روی این مسائل تمرکز کند. بوکر در دوران حضور خود در NBA با برگزارکنندگان المپیک خاص همکاری داشته است و همین باعث شد تا وی جدیدترین سفیر این بازی‌ها لقب بگیرد. دوین بوکر در واکنش به این اتفاق به خبرنگار ESPN گفت:

واقعا نسبت به این اتفاق هیجان‌زده‌ام. من همیشه با المپیک خاص همکاری داشته‌ام. بزرگ شدن در کنار خواهرم و چالش‌هایی که او هرروز با آنها روبه‌رو می‌شود همین به من انگیزه داده با برگزارکنندگان المپیک خاص همکاری کنم. فکر می‌کنم زمان خوبی برای آگاه کردن دیگران از تاثیر این مشکلات بر روی افراد است.

بوکر حالا به عنوان سفیر بازی‌های المپیک خاص با مرکز این المپیک در آریزونا همکاری خواهد داشت و با ورزشکاران المپیک خاص گفتگو خواهد کرد.

نظر شما