شناسهٔ خبر: 39290803 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش سازمان ملل به اظهارات ترامپ درباره سازمان جهانی بهداشت

در پی اظهارات ترامپ و کاخ سفید در باره احتمال قطع حمایت‌های امریکا از سازمان جهانى بهداشت دبیر کل سازمان ملل پیامى را منتشر نمود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین گزارش داد، در پی اظهارات ترامپ و کاخ سفید درباره احتمال قطع حمایت‌های امریکا از سازمان جهانى بهداشت دبیر کل سازمان ملل پیامى را منتشر نمود.

آنتونیو گوترش گفت: من معتقدم که امروز باید از سازمان بهداشت جهانی حمایت شود، زیرا این حمایت در راستاى ادامه تلاش‌های جهانى برای پیروزی در جنگ علیه Covid-۱۹ امرى کاملاً حیاتی است.

دبیر کل سازمان ملل اظهار کرد: شیوع این ویروس جدید در طول زندگی ما اتفاق بی سابقه ای است و نیاز به پاسخ بی سابقه‌ای هم دارد. بدیهی است، در چنین شرایطی، ممکن است که هر کسی قرائت‌های متفاوتی از حقایق موجود داشته باشد.

گوترش گفت: هر زمان که ما سرانجام موفق به ورق زدن صفحه این پاندمى شدیم و از آن گذشتیم، باید زمان بگذاریم و به عقب برگردیم تا بفهمیم چطور و چگونه چنین بیماری ایی به وجود آمده و چگونه توانسته است ویرانی هایش را به سرعت در سراسر جهان گسترش دهد  و اینکه چگونه همه افراد درگیر در این بحران واکنش نشان داده اند. لازم است برگردیم تا از اتفاقات رخ داده درس بیاموزیم زیرا که براى آینده بسیار لازم است، چون ممکن است چنین اتفاقاتی مجددا رخ دهد.  

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: اکنون زمان آن نیست. اکنون زمان اتحاد است، اتحادجامعه بین الملل و همبستگی و همکاری باهم تا این ویروس و پیامد‌های خرد کننده آن متوقف شود.

انتهای پیام/

نظر شما