شناسهٔ خبر: 39288161 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

پتنت جدید سامسونگ به نمایشگری تقریبا بدون حاشیه با لبه‌های منحنی اشاره می‌کند

یاشار فتحعلی زاده

سامسونگ پتنتی ثبت کرده است که نمایشگری با لبه‌های منحنی و البته فضای بسیار کم برای دکمه‌ها را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

شرکت کره‌ای سامسونگ اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده است که نمایشگری با طراحی تقریبا بدون حاشیه را نشان می‌دهد. در تصاویر منتشرشده از پتنت، لبه‌هایی منحنی در چهار طرف نمایشگر به نمایش گذاشته شده که نسبت به بدنه تقریبا حاشیه‌ای ندارند و تنها در گوشه‌ها می‌توان قسمتی از بدنه را مشاهده کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • عرضه نسخه ارزان‌تر Galaxy Fold 2 سامسونگ با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی
  • مدل سفیدرنگ گلکسی S20 اولترا احتمالا به‌زودی معرفی می‌شود

پتنت جدید در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی در چین به ثبت رسید و سپس به فهرست سازمان WIPO در ماه مارس ۲۰۲۰ اضافه شد. همان‌طور که در تصاویر منتسب به پتنت می‌توان مشاهده کرد حاشیه‌های موجود در لبه گوشی غیرقابل حذف است و احتمالا در طراحی‌های بعدی نیز وجود خواهند داشت. متاسفانه لبه‌های گوشی هوشمند همیشه از حساس‌ترین قسمت‌ها محسوب می‌شوند و لبه‌های فلزی می‌توانند تا حد بسیاری ضربات را جذب کرده و مانع آسیب رسیدن به قطعات داخلی گوشی هوشمند یا نمایشگر شوند.

پتنت جدید سامسونگ با نمایشگر منحنی

با این حال، طراحی که سامسونگ در پتنت نشان می‌دهد با چالش‌هایی نیز همراه است؛ برای مثال مشخص نیست که دکمه‌های کاربردی ازجمله پاور و راکرهای ولوم صدا کجای بدنه جای می‌گیرند؛ البته در انتهای تصاویر رندرشده می‌توان درگاه USB را مشاهده کرد.

تصاویر رندرشده توسط گروه LetsGoDigital براساس پتنت طراحی شده‌اند. نکته دیگری که وجود دارد نامشخص بودن جایگاه دوربین سلفی است. در بالای نمایشگر تقریبا هیچ حاشیه‌ای برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود ندارد و حتی حفره‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است و این یعنی دوربین سلفی باید در زیر نمایشگر این گوشی سامسونگ قرار گیرد.

پتنت جدید سامسونگ با نمایشگر منحنی

طراحی مشابه با پتنت سامسونگ را در هواوی پی ۴۰ پرو دیده‌ایم. این گوشی هوشمند نیز از طراحی با لبه‌های منحنی در چهار طرف نمایشگر بهره می‌برد؛ اما در قسمت بالایی و انتهای گوشی هوشمند حاشیه‌هایی وجود دارد و لبه‌ها نیز انحنای خفیف‌تری نسبت به نمایشگر آبشاری موجود در گوشی هواوی میت ۳۰ با زاویه ۹۰ درجه‌ای دارند.

پتنت جدید سامسونگ با نمایشگر منحنی

در هر صورت اگر ترند جدید گوشی‌های هوشمند، مدل‌هایی با نمایشگرهای منحنی در چهار طرف پنل جلویی باشد به‌زودی شاهد محصولاتی خواهیم بود که دکمه‌ای ندارند و درگاهی نیز برای آن‌ها تعبیه نشده است. درواقع نمایشگر به‌طور کامل پنل جلویی را اشغال می‌کند. نظر شما در مورد محصولی با چنین طراحی چیست؟

نظر شما