شناسهٔ خبر: 39282696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد

فضای مجازی آکنده از عطر گل نرگس

نیمه شعبانی متفاوت آمد ولی منتظران واقعی سکوت نکردند؛ بی قراری شان سبب شد در خانه هایشان، پشت بام هایشان و با پویش های مختلف در صفحات مجازی اوج عاشقی خود را به منجی عالم بشریت مهدی صاحب الزمان(عج) ثابت کنند و ندای «یا مهدی ادرکنی» سردهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان -خراسان جنوبی: دل پر زخم زمین؛ گفته کسی می آید، «اللهم عجل لولیک الفرج»، دعایی است که در سراسر ایران و در بستری متفاوت تر از سال های گذشته، این بار در صفحات فضای مجازی به عرش خدا رسید، دل‌های معشوقانِ حضرت عشق، صفا، محبت و مهر در روز موعود آخرین امید رسالت شکسته شد؛ این شیفتگان مهدی(عج)، با جاری شدن اشک از چشمانشان همچنان در تمنای منجی آخر الزمان هستند.

 

منتظران خورشید آسمان عدالت از حوالی ساعت 8 تا 9 شب قرار عاشقی در فضای مجازی گذاشتند، برخی از عاشقان منجی در این شب احیا؛ زنده داری کرده و مشغول اعمال مذهبی شدند.

 

روز ۱۵ شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است. گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول میشوند.

 

به مناسبت سالروز ولادت منجی عالم بشریت ویژه برنامه احیا و مراسم جشن به صورت مجازی در هیئات و اماکن مذهبی به دلیل مقابله با کرونا اوج گرفته است، بعضی از خطیبان با گذاشتن لایو و برخی خواننده ها با اجرای برنامه های هنری و شاد و برخی با گذاشتن مسابقاتی سعی داشتند از برکات این شب غافل نشوند، این عاشقان منجی موعود جشن های شادی را صفحات اینستاگرام اجرا کردند تا همگان یک دل و یک صدا مهدی موعود را بخوانند.

 

به اعتقاد شیعیان، شب نیمه شعبان، شب ولادت نجات دهنده تمام عالم و هدف غایی تمامی انبیاء و اوصیاء الهی و امید دل‌های غم دیده و ستم کشیده عالم و محو کننده تمام ها بیماری ها فقر و بدی هاست.

 

چله عظیم قرن

چله عظیم قرن، عنوان پویشی است که از سوی عاشقان منجی موعود در سراسر ایران اجرا شد، بر اساس این پویش که از شب نیمه شعبان المعظم تا شب 24 رمضان المبارک ادامه دارد، روزانه 40 مرتبه ذکر «الهم عجل لولیک الفرج» و چهل زیارت عاشورا خوانده می شود.

 

از ساعت 20 تا 21 شب ولادت مهدی موعود(عج)، تمامی مساجد و اماکن مذهبی بلندگوها را بدون حضور جمعیت روشن کردند و نسبت به پخش دعای فرج، استغاثه به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف)، دعای آل یاسین و مداحی اقدام کردند.

 

 مولودی‌خوانی میلاد امام زمان(عج) در محله‌های بیرجند

در این شب سراسر نور، مولودی‌خوانی میلاد امام زمان(عج) در محله‌های بیرجند توسط جوانان هیئتی انجام شد و در شهرستان ها نیز کاروان های شادی به راه افتادند.

 

تمامی مراسمات مذهبی و فرهنگ دینی بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در خراسان جنوبی، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بدون حضور زائرین و به صورت زنده و برخط از طریق بستر مجازی پیام رسان تصویری اینستاگرام پخش شد.

 

نجوای سراسری خانوادگی در شب نیمه شعبان بر فراز بام‌ها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با صدور اطلاعیه فراخوان عمومی شماره ۲ از جشن میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نجوای سراسری خانوادگی و ان شاء الله تعالی رفع بلا خبر داد.

 

پویشی برای ماندن مردم در خانه

«غلامرضا رخشانی» هنرمند توانمند خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هر ساله در ایام نوروز و اعیاد شعبانیه در جای جای ایران جشن ها و مراسماتی برگزار می شد، می گوید: در سال جاری به  دلیل همه گیری بیماری کرونا خیلی از این مسایل تحت الشعاع قرار گرفته است.

 

وی بیان می کند: با هم اندیشی و حمایت های کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان و با پای کار بودن هنرمندان استان پویش اجتماعی جهت ماندن مردم در خانه پیش بینی شده، که در این پویش هنرمندان با همکاری هم هر شب به صورت اینترنتی و برخط با اجرای برنامه های شاد و مفرح میهمان مردم استان می شوند.

 

رخشانی ادامه می دهد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا، هنرمندان استان تصمیم گرفتند، نقش کوچکی در شادی مردم ایفا کند، لذا این هنرمندان به صورت خودجوش و هیچ گونه چشم داشت مالی پای کار آمده و هر شب ساعت ۲۰ این برنامه که شامل برنامه های آموزشی، طنز، موسیقی محلی و پاپ اجرا می شود.

 

این برنامه در شبکه اینستاگرام و به آدرس skh_covid19@ هر شب به صورت برخط پخش می شود.

 

«معصومه سلمانی» شهروندی است که به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: نیمه شعبان آمد، ولی دل ما همچنان بی قرار است، برای آقایمان در خانه جشن کوچکی گرفتیم تا مهدی موعود را به سهم خودمان صدا بزنیم و برای آقایمان سفره پهن کردیم، مولودی خواندیم تا انشالله ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک تر شود.

 

 

این شهروند می گوید: کرونا دل خوشی های کوچکمان را نگرفته، همچنان در خانه می مانیم و خوشیم. گرچه برخی رفت و آمدها را هم از ما گرفت ولی در عوض سبب شد نعمت های کوچک و بزرگ خودمان را بیشتر بشناسیم و با کمی تامل شکرگذارنعمت های فراوان خداوند باشیم؛ در این شب زیبا، برای امام مان مهدی موعود، کیک و شیرینی پخته ام و خانه را آذین بندی کرده ام و جشن میلاد را در خانه برگزار کردیم.

 

هر خانه یک پایگاه جشن میلاد امام زمان (عج) می شود

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم می گوید: پخش قرائت سراسری زیارت آل یاسین و دعای فرج همزمان با ساعت ۲۰:۴۵ شامگاه چهارشنبه 20 فروردین از طریق بلندگوی مساجد با هماهنگی و همکاری ارکان مسجد (امام جماعت، فعالان کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج) در دستور کار قرار فعالان مسجدی قرار می‌گیرد.

 

همچنین جشن بزرگ نیمه شعبان در فضای مجازی به صورت لایو با سخنرانی کارشناسان مذهبی و ذاکرین اهل بیت(ع) به صورت زنده با اهدای جوایزی برگزار شد، پویش استغاثه جهانی طلب منجی«به تو محتاجم»، پویشی است که در بستر اینستاگرام هر روز به نیابت از یک شهید از نیمه شعبان در حال انجام است.

 

بعضی از خیرین هم در شب میلاد منجی علم بشریت مهدی موعود(عج)، میزبان نگاه مهربان مردم در فضای مجازی بودند و به قید قرعه به نام های مبارک محمد، مهدی، نرجس، مهدیه، احمد، عبدالله، محمود، برهان، حجت، حامد، صاحب، قائم، صالح، باسط، و سلسه جلیله سادات جوایزی اهداء کردند.

 

همزمان با راه اندازی 313 کاروان شادی، جشن و سرور در قالب طرح«نسیم انتظار»، 15 کاروان شادی در خراسان جنوبی راهی خیابان ها شدند و با مداحی و نواهای شاد منجی عالم بشریت را فرا خواندند.

 

 

در آستانه نیمه شعبان و در راستای حمایت از محرومان و نیازمندان، بسته های حمایتی تبرکات مهدوی با همکاری هیئت محبان مجتمع فرهنگی مذهبی صاب الزمان(عج) شهرستان نهبندان بین نیازمندان شهر توزیع شد،

 

مردم فهیم خراسان جنوبی هم برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در خانه های خود مانند و برخی از پنجره‌های خانه خود، کاروان های شادی را مشاهده کردند، برخی هم خانه هایشان را غرق سرور کردند و جشن های کوچک خانوادگی گرفتند.

 

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم اینکه ویروس کرونا سبب شد مردم در بهترین ماه شعبان سکوت پیشه کنند، گفت: با وجود اینکه درب اماکن مذهبی و مساجد بسته بود ولی تکلیف ما این بود که بحث دعا و مناجات را داشته باشیم، لذا مردم در خانه هایشان حس و حال خودشان را داشتند و جشن های کوچک خانوادگی و شب احیاء را برگزار کردند، امیدواریم فرج امام زمان(عج) نزدیک شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی می گوید: شیوع همه گیر بیماری کرونا، تلنگری برای بیدار ملت و امت بود وسبب شد چشم مردم به روی نعمت زیادی که داشتند باز شود و قدر دان نعمت و سلامتی خودشان باشند، این ایام فرصتی برای مناجات بیشتر را هم فراهم کرد، 11 کاروان شادی در مرکز خراسان جنوبی به راه افتاد و در همه شهرستان ها این کاروان ها شادی و سرور را داشته ایم.

 

وی از ولیمه دادن نیازمند در شب میلاد مهدی موعود(عج) خبر می دهد و می گوید: 965 بسته غذایی و بهداشتی در استان بین نیازمندان توزیع شد، همچنین مراسم دعا و مناجات از امامزادگان بدون مخاطب برگزار شد.

 

مردم با استقامت در برابر مشکلات و نارسایی ها؛ برای تعجیل در ظهور مهدی موعود دعا کنند.

حجت الاسلام«احمد نجمی پور»، امام جمعه سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار می کند: نابودی دولت های باطل، محو بدی ها و سنن نامشروع، تصحیح انحراف‌های فکری و معنوی، مقابله با متحجران و تاویل گران دینی، برچیدن اختلاف های ناهنجار، بیان بخش های متروک شدن دین، نوسازی اسلام و اجرای قاطع احکام خداوند از جمله نتایج مهدویت هستند.

 

 

وی می گوید: تهذیب نفس و خودسازی، ولایتمداری، صبر و پایداری، کسب آمادگی برای ظهور، چشم به راه و امیدوار، دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج آن حضرت و پیوند با ولایت ائمه از راه پیروی از فقها و ولایت فقیه از جمله ویژگی های منتظران واقعی است.

 

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه شاخصه اصلی دولت مهدوی عدالت گستری بدون تبعیض است، می گوید: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «مهدی از فرزندان من است، برای او غیبتی بیداد پر شده است».

 

وی شناخت امام زمان (عج) را ویژگی های مهم منتظران ظهور عنوان می کند و می گوید: در معارف دینی وظایفی برای منتظران واقعی بیان شده که از طریق عمل به مجموعه ای از تکالیف از چنان شایستگی برخوردار شوند که در زمره فراهم شدن بستر مناسب برای ظهور منجی عالم بشریت کمک نمایند.

 

امام جمعه سربیشه پیروی از نائبان امام زمان(عج)، خودسازی و تهذیب نفس، جامعه سازی و دعا برای تعجیل در فرج را از دیگر ویژگی های منتظران واقعی برشمرد و ادامه داد: مردم با استقامت در برابر مشکلات و نارسایی ها باید برای تعجیل در ظهور مهدی موعود دعا کنند.

 

 

پایان پیام/ 575

نظر شما