شناسهٔ خبر: 39274062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بستری ۶۵ بیمار حاد تنفسی طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمان/ شمار مبتلایان کرونا به مرز ۴۰۰ نزدیک شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ارائه تازه ترین آمار از وضعیت ابتلا به کرونا در استان و تفکیک نمونه های مثبت بر اساس دانشگاه های استان پرداخت و گفت: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از دو هزار بیمار حادتنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ؛ دکتر مهدی شفیعی، آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان را تا ساعت ۱۵ چهارشنبه (۲۰فروردین) اعلام کرد و گفت: از ۱۵۶مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵  نفر (شامل ۶مورد بستری و ۹ مورد اطرافیان بیمار مثبت شده) با متوسط سن ۶۲ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان جنسیت مبتلایان جدید را ۸ مرد و  ۷ زن اعلام و بیان کرد: این افراد از حوزه علوم پزشکی کرمان با ۱۲ نفر شامل ۲ نفر از شهرستان بافت و ۱۰ نفر از شهرستان کرمان؛ حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ۲ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان با ۱ نفر است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۳۹۴ نفر است که از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به کادر درمان است.

دکتر شفیعی تفکیک نمونه های مثبت بر اساس دانشگاه ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون را ۲۹۳مورد از دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ ۴۵ مورد از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ ۲۰ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛ ۲۳ مورد دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۳ مورد دانشکده علوم پزشکی سیرجان عنوان کرد.

وی با ابراز تاسف از جان باختن دو نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل یک زن در شهرستان کرمان و یک مرد در شهرستان زرند در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۴ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: تعداد ترخیص ها در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از بیمارستان های استان و در مجموع تعداد ترخیص ۲۲۹ مورد است و تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۱۶ نفر و در حال حاضر ۴۳ نفر هستند و اختلاف آماری بین ۳۱۶ مورد بستری و  ۳۹۴ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.


وی تعداد افراد بستری در آی سی یو را هم اکنون ۵ نفر، افراد مستقر در نقاهتگاه را  هم اکنون ۸ نفر و افراد بستری در بیمارستان ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را دو هزار و ۱۴۰ نفر و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد اعلام کرد.

دکتر شفیعی گفت:  تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۵۵۹ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد است.

48

 

برچسب‌ها:

نظر شما