شناسهٔ خبر: 39272942 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اقتصاد کلان

سایت ثبت نام دریافت وام یارانه (refahi.ir) نیست/ توضیحات جدید سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در مورد وام یارانه

درحالی دو خبرگزاری دولتی از اعلام سایت هدفمندی برای ثبت‌نام وام ۱میلیونی خبر دادند که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد بعد از فراهم‌شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت‌نام متقاضیان وام یارانه نقدی، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد. رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:طبق مصوبه هیئت دولت ، به همه یارانه بگیران با ضمانت حساب یارانه، یک میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، پس از آنکه دو خبرگزاری دولتی سایت هدفمندی یارانه‌ها را به‌عنوان سایت ثبت‌نام برای دریافت وام ۱میلیون‌تومانی اعلام کردند و دیگر رسانه‌ها هم این خبر را منتشر کردند، سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه‌ای با انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در اعلام نشانی یک سایت اینترنتی برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات یک‌میلیون‌تومانی اعلام کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مصاحبه امروز خود اعلام کردند که نشانی سایت بعداً اعلام خواهد شد و هنوز نحوه، زمان‌بندی و نشانی هیچ سایتی جهت انجام اقدامات لازم برای متقاضیان این تسهیلات نهایی و اعلام نشده است.

در این اطلاعیه تأکید شده است: بلافاصله بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت‌نام متقاضیان، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، خبر مربوط به اعلام سایت refahi.ir به‌عنوان سایت ثبت‌نام یارانه نقدی از سوی دو خبرگزاری دولتی اعلام شده بود، ضمن اینکه آقای نوبخت هم امروز هیچ صحبتی درباره اینکه نشانی سایت مربوطه بعداً اعلام می‌شود نکرده بود.

لازم به ذکر است، برخی شهروندان با مراجعه به سایت refahi.ir به‌اشتباه گزینه اهدای یارانه را انتخاب کردند که لازم است تکلیف این افراد هم از سوی دولت مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه‌ وزارت رفاه در خصوص «ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی»: به شایعات توجه نکنید

در این اطلاعیه آمده است: به دنبال اعلام خبر ثبت نام وام یک میلیون تومانی، مطالبی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر این که برای ثبت درخواست خود، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایت‌های مربوط به این وزارتخانه مراجعه شود. به اطلاع رسانه‌ها و هموطنان  می‌رساند همان‌گونه که در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه منتشره در تاریخ ۲۰ فروردین ماه آمده است، هنوز نحوه، زمان‌بندی و نشانی هیچ سایتی جهت انجام اقدامات لازم برای متقاضیان این تسهیلات نهایی و اعلام نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر همین اساس، ضمن عنایت ویژه به این موضوع و پرهیز از توجه به اخبار ساختگی، جعلی و شایعه پراکنی‌ها تأکید می شود اخبار و اطلاعیه‌ها در این خصوص را صرفا از منابع و پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی این وزارتخانه دنبال کنید.

«نگران نباشید، یارانه‌تان برقرار است»

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: تاکید می‌شود بدنبال اشتباه برخی رسانه ها در اعلام سایت refahi.ir برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تکذیب کرد، کسانی که از روز گذشته با مراجعه به این سایت سهوا گزینه اهداء یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند. یارانه این افراد همچنان برقرار و پرداخت می‌شود.


‌بلافاصله بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت نام متقاضیان، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سایت و زمان ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی هنوز مشخص نیست

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: هنوز سایت و سازوکار ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی اعلام نشده است.

«مهدی قمصریان» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: امروز به اشتباه به نقل از رییس سازمان برنامه و بودجه اینگونه بیان شده است که متقاضیان وام یک میلیون تومانی برای ثبت نام به سایت هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند که اینگونه نیست و سایت محل ثبت نام هنوز اعلام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه، هیچ نامی از سایت سازمان هدفمندی یارانه ها برده نشده است.

قمصریان اضافه کرد: همچنین هنوز زمان ثبت نام متقاضیان این وام نیز مشخص نشده است.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: هر زمان که سایت ثبت نام، زمان و سازوکار ثبت نام متقاضیان این وام تعیین شده، درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

جزئیات و زمان اجرای تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران مشخص شد

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت دولت ذکر کرد:آئین نامه افزایش حقوق شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران به تصویب هیئت وزیران رسید زیرا باید از ماه فروردین افزایش حقوق اعمال شود.

وی در خصوص مصوبات ستاد اقتصادی دولت، عنوان کرد :افزون بر ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا به تصویب رسیده بود، مقرر شد علاوه بر افردی که در حد ۴ میلیون نفر میتوانند از یک تا دو میلیون تومان به نوعی وام دریافت کنند ، کارت های هدفمندی یارانه ها شارژ می شود و طی دو سال آينده با تنفس چند ماهه از محل یارانه افراد کسر خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود :همچنين مقرر شد تمام کسانی که یارانه دریافت می کنند، سرپرستاران خانوار آنها می توانند از یک میلیون تومان شارژ کارت استفاده کنند. این مصوبه از ماه آينده به دستور رییس جمهور اجرایی خواهد شد.

نوبخت خاطر نشان نمود:بر این مبنا، افردی که یارانه دریافت می کنند، می توانند اگر متقاضی دریافت این وام باشند، بدون مراجعه به بانک ها، در سایت با دریافت این مبلغ موافقت کنند. یارانه این افراد را بانک ها به عنوان ضمانت قبول می کنند و یک میلیون تومان کارت های این افراد با نرخ سود ۱۲ درصد شارژ خواهد شد.

وی در مورد حمایت از کسب و کارهای اسیب دیده نیز، ذکر کرد:تخصیص اعتبارات مربوط به حمایت از کسب و کارهای اسیب دیده نیاز به دستورالعمل داشت. بعد از مصوبه ستاد اقتصادی، بخشی از این دستورالعمل نوشته و امروز و فردا تکمیل خواهد شد. تخصیص این اعتبارات از روزهای آتی شروع خواهد شد.

آقای رئیس جمهور آن چیزی که دولتها به مردم می دهند کمک است نه وام/ پر کردن جیب دولت از محل فرصت کرونا با وام دوازده درصدی به یارانه بگیران

دولت می فرماید قرار است به مردم وام یک میلیون تومانی با بهره دوازده درصد بدهد اما آقای روحانی هزاران دلاری که امریکا و اروپا و کشورهای عربی برای عبور از بحران کرونا به مردمشان می دهند وام نیست، کمک بلا عوض است!


قرار است وام یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد را همراه یارانه اردیبهشت ماه به حساب یارانه بگیران واریز کنند. فارغ از اینکه بسیاری از یارانه بگیران مخالف واریز وام یک میلیون تومانی بابهره روحانی هستند اما دولت بگوید چرا بر خلاف دیگر کشورهای جهان حتی حاضر نشده در بحران کرونا وام قرض الحسنه به ملت بدهد.


اعطای وام با سود ۱۲ درصد ظلم به مردم است
محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز  با بیان اینکه در سالهای گذشته یارانه بسیاری از نیازمندان نیز قطع شده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که یارانه بگیران اقشار ضعیف جامعه هستند این سود ۱۲ درصد ظلم به مردم است و به دولت اعلام کردیم که اگر منابع پرداخت وام بلاعوض ندارد حداقل وام قرض‌الحسنه به مردم بدهد.

نظر شما