شناسهٔ خبر: 39271569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲.۳ درصد مبتلایان به کرونا در قزوین دارای بیماری زمینه ای هستند

قزوین - ایرنا - کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیردار شهرستان قزوین گفت:براساس مطالعات صورت گرفته ۲.۳ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در قزوین دارای بیماری زمینه ای هستند.

صاحب‌خبر -

حسن خوبان روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: افرادی که دارای یکی از بیماریهای زمینه ای قلبی، دیابت و فشارخون هستند جزو پرخطر ترین و بیشترین گروههای ابتلا به این ویروس می باشند.

وی یادآورشد : متاسفانه پیش آگهی علائم حاد و عوارض ناشی از بیماری کرونا نیز در این گروه از جمعیت بسیار بالا است. 

کارشناس برنامه کنترل بیماریهای واگیردار شهرستان قزوین گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در شهرستان قزوین و استخراج داده ها و آنالیز و تحلیل، از اول اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، ۲.۳ درصد مبتلایان به ویروس کرونا، دارای بیماری زمینه ای بودند.

به گفته وی ۶۴% مبتلایان دارای بیماری زمینه ای و ۳۶% بدون بیماری زمینه ای بودند که بیشترین درصد مبتلایان به ویروس با زمینه ای بیماری قلبی و عروقی و پس از آن بیماران دیابتی و فشارخونی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

خوبان خاطر نشان کرد که یافته های آماری فوق برضرورت و اهمیت بیماری کرونا در گروه سنی سالمند تأکید داشته چرا که این گروه سنی آسیب پذیرتر و از ریسک بالا و عوارض شدیدتر بیماری برخودار می باشند،  لذا توجه ویژه ای به این گروه از جمعیت باید صورت پذیرد.

کارشناس برنامه کنترل بیماریهای واگیردار شهرستان قزوین گفت: مطالعات و یافته های آماری در سطح این شهرستان تا ۱۵ فروردین نشان داد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در قزوین ۵۱۱ نفر می باشد که میانگین سنی بیماران مبتلا نیز ۵۷ سال است و همچنین میزان فراوانی ابتلا در جنس مرد و زن نیز به ترتیب ۵۵% و ۴۵% می باشد.

این مسؤول از نظر سن، مسن ترین فرد مبتلا را ۹۹ سال و کمترین سن را مربوط به نوزاد ۲۴ روزه اعلام کرد و افزود: باتوجه به بررسی های به عمل آمده ۵۲% بیماران مبتلا به کرونا ، سن بالای ۶۰ سال را داشتند.

به گفته این کارشناس ، زیر ۲۰سال کمترین میزان ابتلا به بیماری کرونا در سطح شهرستان قزوین را داشته است.

بیماری ویروسی کرونا(COVID-۱۹) که نخستین‌بار (آذر/دی ۲۰۱۹) در ووهان چین شناسایی شد و به بیشتر نقاط جهان سرایت کرد.

این بیماری تاکنون به ابتلای ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر و فوت سه‌هزار و ۸۷۲ نفر در کشور منجر شده است.

نظر شما