شناسهٔ خبر: 39267304 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت مستمر بر نحوه دفع پسماند‌های عفونی اراک در مدت شیوع کرونا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک از نظارت مستمر بر نحوه دفع پسماند‌های عفونی در مدت شیوع کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  محمود رضا فراهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک با اشاره به افزایش قابل توجه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی در اراک با شیوع بیماری کرونا، از تشدید نظارت‌ها بر شیوه مدیریت و دفن این پسماند‌ها خبر داد.

فراهانی با اشاره به افزایش پسماند‌های بیمارستانی و عفونی با شیوع بیماری کرونا، گفت: نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماند‌های مراکز درمانی شهرستان اراک برای کاهش میزان انتشار و شیوع ویروس کووید ١٩توسط کارشناسان اداره باجدیت و نظارت شدیدتر انجام می‌شود و کلیه پسماند‌های بیمارستانی پس از جمع آوری کلرپاشی، و بعد از دفن آهک پاشی می شود.

او با بیان اینکه، رها کردن این پسماند‌ها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا است اضافه کرد: مذاکراتی با مرکز بهداشت شهرستان انجام و پیشنهاد شد تا محل سکونت افراد قرنطینه شده در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد تا پسماند عفونی آن‌ها بصورت جداگانه جمع آوری گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک بیان کرد: همچنین تمهیدات لازم برای گند زدایی و ضد عفونی مستمر ناوگان حمل و در نظر گرفته شده و این خودرو‌های بصورت مداوم با کلرپاشی و آب آهک ضدعفونی میشو دندو گندزدایی و شستشوی سطل‌های زباله در سطح شهر اراک هم انجام میشود.

او ادامه داد: در پمپ بنزین و جایگاه‌های گاز و فروشگاه‌های بزرگ هم کیسه‌های قرمز رنگی قرار داده شده تا ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده در داخل آن‌ها قرار داده شده و جمع آوری شود.

فراهانی تصریح کرد: نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در شرایط خاص کشور در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماند‌های بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌هایی مثل دستکش، ماسک و دستمال کاغذی بسیار بالا رفته و از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماند‌ها در محیط زیست خودداری کنند.

انتهای پیام / ج

نظر شما