شناسهٔ خبر: 39251189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تداوم ضدعفونی معابر شهری و مناطق پرتردد چالوس

شهردار چالوس از تداوم ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد این شهر خبر داد و گفت: برنامه ضدعفونی تا پایان اپیدمی کرونا ویروس ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، جعفر ردایی بعداز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از روزهای آغازین شیوع ویروس کووید ۱۹ ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرداری چالوس با جدیت کامل اقدام به ضدعفونی تمامی مناطق شهری و اطلاع‌رسانی پیشگیری و مباره با این ویروس منحوس کرده است، گفت: اکیپ‌های مختلف ضدعفونی و گندزدایی شهر به صورت روزانه در سطح شهر چالوس به پاک‌سازی و ضد عفونی مشغول هستند تا از شیوع بیماری کرونا و احتمال ابتلای شهروندان به این بیماری تا حد ممکن جلوگیری به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه ضدعفونی و گندزدایی تا پایان اپیدمی کرونا ویروس در چالوس ادامه دارد، عنوان کرد: ضدعفونی مناطق پرتردد شهر در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

*شستشو و گندزدایی روزانه سطل‌های زباله سطح شهر چالوس

شهردار چالوس تصریح کرد: با اشاره به ورود ویروس کرونا در کشور و اقدامات پیشگیرانه در شیوع این ویروس، به صورت ۲ بار در روز شستشوی سطل‌های زباله و مخازن پسماند تَر در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: عملیات ضد عفونی و سم‌زدایی بازار میوه و ماهی چالوس نیز از دیگر اقدامات است زیرا این مسأله امری مهم و اساسی برای مقابله با شیوع ویروس خطرناک کرونا محسوب می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به اعلام مسؤولان بهداشتی مبنی بر احتمال بالای سرایت و شیوع ویروس کرونا در تجمعات، ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرداری چالوس به طور متناوب عملیات ضدعفونی در بازار و هسته مرکزی شهر را اجرا می‌کنند.

*برپایی کاروان شادی در نیمه شعبان با تمهیدات کرونایی

وی با اعلام اینکه کاروان شادی در نیمه شعبان در صورت مساعد بودن وضعیت جوی هوا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نکته مهم مراسم این است که به علت مبارزه با شیوع کرونا شرکت کنندگان در این مراسم از پشت پنجره‌ها یا بالکن‌های منزل خود در جشن امسال حضور دارند.

ردایی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در چند نقطه از شهر این برنامه انجام شود و طبق اعلام برگزارکنندگان، برنامه با دعا برای امام زمان (عج الله)، مولودی خوانی، تواشیح و در پایان با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز قرائت خواهد شد.

*حیوانات نیز حق حیات دارند

وی اظهار کرد: شهرداری بنا به مسؤولیت اجتماعی خود در مراقبت از محیط زندگی شهروندان موظف به کنترل حیوانات در سطح شهر است.

شهردار چالوس با اشاره به نادرست بودن صحبت‌های مطرح شده درباره تلف شدن سگ‌ها، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، سگ‌‌ها به صورت زنده گرفته می‌شوند و شهروندان محترم به شایعات دامن نزنند.

*لزوم همکاری عمومی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

وی در پایان با اشاره به اینکه مدیریت شهری چالوس تابع مصوبات قرارگاه زیستی مبارزه با کرونا ویروس استان مازندران و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرستان چالوس است و همکاری‌های لازم را به عمل آورده است، گفت: باتوجه به امکان شیوع بیماری در مکان‌هایی که تجمع انسانی وجود دارد شهروندان محترم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و همکاری لازم را با عوامل ستاد پیشگیری از کرونا ویروس شهرداری داشته باشند.

انتهای پیام / 86019/ع

نظر شما