شناسهٔ خبر: 39247455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار مشروح ۱۳، سه شنبه، ۱۹ فروردین ۹۹

اولین اطلاعیه طرح فاصله گذاری هوشمند؛ برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و امروز وارد مرحله دوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شدیم از مهمترین عناوین این بخش خبری بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران به اجرا در می‌آید. کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نخستین اطلاعیه خود جزئیات این طرح را تشریح کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_279337" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771236/279337?width=400&height=300"></script></div>

نایب رئیس اول مجلس در دقایق ابتدایی جلسه علنی از حضور نیافتن وزیران بهداشت، کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز انتقاد کرد، که البته هر سه نفر نیم ساعت بعد در جلسه مجلس حضور یافتند.


وزیر بهداشت گفت: مرحله اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا یک دستاورد بزرگ ملی بود که در دنیا به عنوان رکورد تاریخی ثبت شد.


معاون درمان وزیر بهداشت گفت: حدود ۴ هزار تخت آی سی یو در کشور برای بیماران کرونا درنظر گرفته شده است که همه پر هستند، اما خوشبختانه اورژانس‌ها و بخش‌های عادی خلوت شده اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_279343" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771236/279343?width=400&height=300"></script></div>

مراسم رونمایی از ۳۰ محصول جدید دارویی تولید شده برای نخستین بار در کشور و معرفی بیش از ۱۰۰ محصول جدید دارویی تی پی کو با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.


با راه اندازی تنها واحد تولید ماسک n۹۵ در اردبیل، روزانه ۵ هزار عدد ماسک در این واحد تولید و عرضه می‌شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_279338" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771236/279338?width=400&height=300"></script></div>

درحالیکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بیشتر کشور‌های جهان رو به افزایش است، تلاش شبانه روزی کادر‌های پزشکی و درمانی جهت مقابله با آن ادامه دارد.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم برای درمان‌های غیر ضرور به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند، اما آن‌هایی که نیاز به درمان فوری دارند به هیچ وجه از ترس کرونا درمان خود را به تعویق نیندازند.


نمودار ابتلا به کرونا در جهان همچنان صعودی است. از میان یک میلیون و ۳۸۴ هزار مبتلا، بیست درصد، بهبود یافته و ۳/۵ درصد در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. در بیشتر کشور‌ها، اعمال محدودیت‌ها تا عبور از بیماری ادامه دارد.


ویروس کرونا در حالی توجه مردم جهان را به خود جلب کرده که انتشار هر روزه مطالب غیرمستند در بین خبر‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با این بیماری، جو روانی جوامع را ملتهب کرده. بخش مهمی از این اخبار با موضوع دارو‌های درمانی کرونا منتشر می‌شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_279339" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771236/279339?width=400&height=300"></script></div>


در نشست ستاد راهبری جهش تولید، راهکار‌های حمایت از تولید بررسی شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه، در این نشست، گفت: باید برای دلگرمی تولیدکنندگان، برنامه‌ریزی کنیم و پشتیبان آن‌ها باشیم.


سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری، با اشاره به اقدامات این قوه درخصوص زندانیان، از آغازین روز‌های ورود ویروس کرونا به ایران گفت: بعد از اعطای مرخصی و عفو زندانیان، فقط ۳ گروه در زندان باقی ماندند.


فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی امروز در دو جبهه می‌جنگند، هم شیوع کرونا و هم اشغالگری

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_279342" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771236/279342?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما