شناسهٔ خبر: 39231552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندارخراسان جنوبی: تمرکز بر تکمیل واحدهای راکد و نیمه فعال خراسان جنوبی در دستور امسال است

استاندارخراسان جنوبی تمرکز بر تکمیل واحدهای راکد و نیمه فعال را از برنامه های ویژه سال جاری برشمرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با احصاء این واحدها، نسبت به رفع موانع موجود و کمک به راه اندازی مجدد یا تغییر خط تولید آنها اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در ستاد" برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید استان"، افزایش ظرفیت تولید در حوزه های صنعت و معدن  را از برنامه های اولویت دار در سال جاری برشمرد و اظهار داشت:سال گذشته علی رغم همه چالش های حوزه اقتصادی کشور ریل گذاری های خوبی در زمینه تولید در استان صورت گرفت.

وی  با بیان اینکه  اقدامات زیرساختی سال گذشته، شرایط را برای جهش تولید در سال جاری فراهم کرده است تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال 98، استفاده از ظرفیت شرکت های دولتی در کنار بخش خصوصی بود که توانست به توسعه صنایع و معادن در استان بینجامد.

استاندار خراسان جنوبی  تمرکز بر تکمیل واحدهای راکد و نیمه فعال را از برنامه های ویژه سال جاری برشمرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با احصا این واحدها، نسبت به رفع موانع موجود و کمک به راه اندازی مجدد یا تغییر خط تولید آنها اقدام کند.

معتمدیان تصریح  کرد: تکمیل و تأمین زیرساخت های لازم برای واحدهای صنعتی و معدنی هم باید در اولویت برنامه ها دیده شود.

وی با اشاره به برنامه ایجاد لکه ها و نواحی صنعتی که در سال گذشته مطرح شد اظهار داشت: این نواحی و لکه ها در راستای کمک به سرمایه گذارانی است که به هر دلیل نمی توانند واحد تولیدی خود را در شهرک های صنعتی فعال  کنند بنابراین باید این طرح هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی استفاده از ظرفیت مرز، توسعه صادرات، روان سازی و تسریع در روند صدور مجوزها و غیره را از دیگر برنامه‌های  امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید عنوان کرد.

 این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی برگزار شد.

انتهای پیام/250/ح

نظر شما