شناسهٔ خبر: 39229465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علی‌الراس شدن مالیات برای تمام مشاغل و صنوف منتفی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: موضوع علی‌الراس شدن مالیات برای تمام مشاغل و صنوف منتفی شده و فعالان اقتصادی از این لحاظ نگرانی نداشته باشند چراکه اداره امور مالیاتی شرایط اقتصادی در وضعیت بیماری کرونا را لحاظ می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری عصر امروز در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان کردستان که به منظور بررسی تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد و واحدهای تولیدی استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است و همه همت ما باید در راستای تحقق عینی و عملی این شعار باشد.

وی افزود: در سال جهش تولید باید با اتخاذ سیاست‌های انبساطی بازار تقاضا و صادرات را تحریک کنیم و بازارهای صادرات خود را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نقش دو شهرستان مریوان و بانه در راستای تحقق شعار سال را حیاتی و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان برای کشور و استان بسیار حائز اهمیت است و در واقع چشم امید ما برای صادرات، توسعه و رونق اقتصادی هستند.

جعفری اضافه کرد: در سال پیش‌رو در کنار تحریم دشمنان با بیماری کرونا درگیر هستیم و در چنین شرایطی باید جهش تولید نیز داشته باشیم و این نشان می‌دهد که مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه بدون شک بیماری کرونا بر وضعیت اقتصاد استان تاثیر منفی خواهد گذاشت، اظهار کرد: برای به حداقل رساندن این تاثیرات باشد تدابیر لازم اندیشیده شود و دوران پساکرونایی با حداقل هزینه طی شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که جو نگرانی بر جامعه حاکم است، فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌های مختلف باید با ارتباط تنگاتنگ با مردم آنان را قانع کنند که تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی از سوی مسئولان به صورت جدی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تلاش برای رفع مشکل بیمه‌ای واحدهای تولیدی، اقدامات موثر در حوزه‌های مالیاتی و بانکی از جمله مواردی است که در راستای حمایت از تولید باید انجام گیرد.

جعفری با بیان اینکه موضوع علی‌الراس شدن مالیات برای تمام مشاغل و صنوف منتفی شده است، گفت: فعالان اقتصادی از این لحاظ نگرانی نداشته باشند چراکه اداره امور مالیاتی شرایط اقتصادی در وضعیت بیماری کرونا را لحاظ می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر تلاش هرچه بیشتر و جهادی واحدهای تولیدی برای تولیدات بیشتر، گفت: فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحد تولیدی و تولیدکننده‌ای در این شرایط توان تولید داشته باشد و این کار را نکند کوتاهی کرده است.

جعفری از اختصاص  ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از واحدهای تولیدی ضربه‌دیده از بیماری کرونا از سوی دولت گریزی زد و گفت: تلاش در راستای جذب سهم مطلوب از این تسهیلات در کمترین زمان ممکن باید به صورت ویژه در دستور کار متولیان امر در استان قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما