شناسهٔ خبر: 39226316 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دارویی که زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع می‌کنند

خبرگزاری میزان- یک تیم پژوهشی با توجه به ساختار پروتئاز ویروس کرونا دارویی ساخته‌اند که مانع شیوع و تکثیر ویروس کرونا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از دراگ‌تارگت، محققان آلمانی و چینی دارویی ساخته‌اند که باتوجه به ساختار پروتئاز ویروس کرونا اجازه تکثیر به آن نمی‌دهد و پروتئاز‌های اصلی در ویروس کرونا را هدف می‌گیرد.

محقق آلمانی این پژوهش به تازگی «آلفا- کتوآمید‌هایی پپتیدومتریک» (peptidomimetic α-ketoamides) ساخته‌اند که به ساختار پروتئاز ویروس کرونا اجازه تکثیر نمی‌دهد. محققان برای طراحی آلفا کتوآمید‌های بازدارنده، ساختار کریستالی Mpro متعلق به ویروس SARS-CoV-۲ را مشخص کردند؛ این ساختار مشابه Mpro‌های مرتبط با ویروس SARS است.

این دارو که تاکنون بر روی موش‌ها آزمایش شده پروتئاز‌های اصلی در ویروس کرونا را (Mpro که ۳ CLpro نیز نام دارد) هدف می‌گیرد و مانع شیوع و تکثیر آن می‌شود.

این تیم پژوهشی که شامل محققان آلمانی و چینی می‌شود با مطالعات خود نشان داده‌اند که تجویز مستقیم این ترکیب بر روی ریه‌ها ممکن است به تولید دارو‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا منجر شود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما