شناسهٔ خبر: 39216771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از پلاسمای خون کرونایی بهبود یافته در مالزی برای درمان بیماران

تهران - ایرنا - یک بیمار کرونایی درمان شده در کشور مالزی پلاسمای خون خود را برای ساخت سروم و کمک به درمان سایر بیماران کرونایی در این کشور اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری "استریتس‌تایمز"، هیچ چیزی نمی‌تواند یک بیمار بهبود یافته کرونایی را بیشتر از این خوشحال کند که بداند پلاسمای خون او می‌تواند به درمان سایر بیماران مشابه کمک کند.  "رضا هویزری زین‌الدین" ۴۱ ساله گفت: من بسیار مشعوف و مفتخرم که الله ناراحتی من را با فرصت کمک به سایر بیماران با اهدای پلاسمای خون جایگزین کرد.

گمان می‌رود که این شخص اولین اهدا کننده پلاسمای خون در شرایط فعلی در مالزی باشد و پلاسمای خون او هم قوی و سالم و مناسب بوده و شرایط تسهیل درمان برای سایر بیماران کرونایی با حال وخیم را دارا بوده است.

وی گفت: در جریان فرایند یک ساعتی گرفتن پلاسمای خون من در بانک ملی پلاسمای خون مالزی در روز دوم آوریل فرصت یافتم تا سوالات زیادی از پزشک درباره درمان کرونا با استفاده از پلاسمای خون بیماران درمان شده بپرسم.  وی افزود: همه افراد مناسب اهدای پلاسمای خون نیستند. فرد اهدا کننده باید از هرگونه بیماری مزمن مبرا باشد و تحت درمان دارویی بلندمدت نباشد و کاملا تندرست باشد.

از این فرد ۶۱ کیلویی ۵۰۰ میلی‌لیتر خون گرفته شده که می‌تواند برای کمک به چندین بیمار مورد استفاده قرار گیرد. او قصد دارد که دو هفته دیگر در صورت اجازه پزشک مجددا خون اهدا کند. از پلاسمای خون این فرد برای ساخت سرومی استفاده می‌شود که با تزریق به بدن بیماران به مقابله با ویروس کرونا کمک خواهد کرد.  این شخص ابراز امیدواری کرده که بیماران درمان شده بیشتری برای اهدای خون و کمک به بیماران کرونایی قدم پیش بگذارند.  

دکتر نور هشام عبدالله مدیر کل بهداشتی وزارت بهداشت مالزی با اعلام اینکه چندین بیمار درمان شده برای اهدای پلاسمای خون اعلام آمادگی کرده‌اند گفت که این وزارتخانه افراد مزبور را تحت نظارت قرار می‌دهد تا مشخص شود که عاری از هرگونه ویروسی از جمله هپاتیت_سی هستند.

نظر شما