شناسهٔ خبر: 39188850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جو پایدار طی دو روز آینده در اردبیل/ ورود سامانه بارشی و کاهش دما از روز دوشنبه

سامانه بارشی فعال، قبل از ظهر یک شنبه از استان اردبیل خارج می‌شود و تا ظهر روز دوشنبه جوی پایدار را در کلیه مناطق شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار سطح زرد مورخه ۱۵ فروردین ۹۹، توده هوای بارشی و آسمان غالباً ابری در بیشتر مناطق استان فعال بود.

این سامانه قبل از ظهر یک‌شنبه از استان خارج می‌شود و تا ظهر روز دوشنبه جوی پایدار را در استان شاهد خواهیم بود.

از بعدازظهر روز دوشنبه سرعت وزش باد افزایش یافته و سامانه سرد و بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که موجب کاهش محسوس دما، بارش برف و باران و سرمای دیررس بهاره در استان می‌شود.

وزش باد تند تا نسبتاً شدید، بارش باران و برف و کاهش دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس رخ داده و در بیشتر مناطق استان در ساعات صبح و شب دمای زیر صفر درجه سلسیوس خواهد بود.

آبگرفتگی معابر عمومی به‌ویژه در مناطق شمالی استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی و اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به‌ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان دور از انتظار نیست.

هموطنان از ترددهای غیر ضروری خودداری نموده و از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی این مدت پرهیز کنند.

براساس گزارشات سازمان هواشناسی، به بهره‌برداران حوزه کشاورزی توصیه می‌شود به تامین سوخت، کنترل دما و رطوبت و بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها توجه کرده و به آماده‌سازی وسایل مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و اطراف مزارع اهتمام ورزند.

این سامانه صبح شنبه هفته آینده از استان خارج می‌شود.

 

انتهای پیام/3463/666

نظر شما