شناسهٔ خبر: 39186516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

ویروس کرونای جدید که از چین آغاز شده است، تقریبا در تمامی کشورهای جهان به یک اپیدمی سراسری منجر شده و هر روز و هر ساعت بر تعداد مبتلایان و جان باختگان این ویروس افزوده می شود.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونای جدید که از چین آغاز شده است، تقریبا در تمامی کشورهای جهان به یک اپیدمی سراسری منجر شده و هر روز و هر ساعت بر تعداد مبتلایان و جان باختگان این ویروس افزوده می شود.

به گزارش اعتدال، آخرین اطلاعات جهانی دربارۀ مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در روز شنبه 16 فروردین (چهارم آوریل) را می‌توانید در ادامه پیگیری کنید.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا عصر شنبه ۴ آوریل (۱۶ فروردین) به بیش از 1 میلیون و 169 هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از 62 هزار نفر رسید.

از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با بیش از 300 هزار و 28 بیمار و اسپانیا با بیش از 124 هزار و 700 بیمار بیشترین موارد آلوده به کووید 19 را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر 10 کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز همچنان در ایتالیا (15 هزار و 362 نفر) به ثبت رسیده است و پس از آن اسپانیا (11 هزار و 744 نفر) قرار دارد.

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا
۶۸۱ نفر دیگر در ایتالیا جان باختند
مقام‌های بهداشت و درمان ایتالیا اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشت 681 نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار کل قربانیان به 15 هزار و 362 نفر افزایش یافت.
 
طبق آمارهای اعلام شده، 4 هزار و 805 نفر دیگر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار افراد مبتلا به 124 هزار و 632 نفر رسید. با این حال روند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است.

محققان دانشگاه پیتسبورگ واکسن بالقوه کرونا را معرفی کردند

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا یک واکسن بالقوه با قابلیت مقابله با ویروس جدید کرونا را معرفی کردند.

این واکسن زمانی که با برچسبی [پچ] اندازه نوک انگشت روی موش‌ها آزمایش شد، آنتی بادی‌های اختصاصی ویروس جدید کرونا را در مقادیری تولید کرد که برای خنثی کردن فعالیت ویروس کفایت می‌کرد. نتایج این تحقیق در مجله ای‌بایو‌ مدسین منتشر شده است.

محققان توانستند به سرعت در تولید این واکسن وارد عمل شوند چراکه زمینه‌های این کار در شیوع‌های قبلی انواع دیگر ویروس کرونا فراهم شده بود.

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا

۶۳۰ نفر در شبانه روز گذشته در ایالت نیویورک جان باختند
 
اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت که در 24 ساعت گذشته در این ایالت 630 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و تعداد کل موارد فوتی به 3۳ هزار و 565 نفر افزایش یافته است.
شمار قربانیان با افزایش بیش از 21 درصد نسبت به آمار 24 ساعت قبل از آن در نیویورک روبرو شده است.

تاکنون 113 هزار و 704 نفر نیز در ایالت نیویورک به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.
 
سنگین‌ترین آمار تلفات روزانه کرونا در بریتانیا؛ 708 مرگ در یک روز

مقامات بهداشت بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که تنها در 24 ساعت گذشته 708 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.

این بدترین آمار روزانه تلفات کرونا تا کنون بوده و شمار کل بان باختگان کرونا در بریتانیا را به 4313 نفر افزایش داده است.

شمار کل مبتلایان به کووید 19 در این کشور نیز به 41 هزار و 903 نفر رسیده است.

آلمان؛ ابتلای 7073 نفر به کرونا در یک شبانه روز


موسسه دولتی روبرت كوچ  آلمان روز شنبه با انتشار گزارشی از شناسایی 7073 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به شنبه خبر داد که کاهشی جزئی را در شمار مبتلایان در مقایسه با آمارهای منتشر شده یک روز پیش از این نشان می دهد. ضمن اینکه 991 مورد از این موارد در چند ساعت اخیر به مبتلایان افزوده شده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان به 92 هزار و 150 نفر رسید؛ بیشترین میزان آلودگی نیز در ایالت بایرن گزارش شده است.

شمار مرگ و میرهای کرونا نیز در این کشور به هزار و 330 نفر رسیده است.

بر اساس توافقی که میان ایالتهای آلمان شکل گرفته است، تا ۱۹ آوریل در سراسر این کشور محدودیتهای رفت و آمد با هدف کنترل شیوه کرونا اعمال خواهد شد.

کاهش نرخ تلفات کرونا در اسپانیا برای دومین روز پیاپی

بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور تا ظهر شنبه چهارم آوریل به 11 هزار و 744 نفر رسید و گرچه در مجموع باعث شد اسپانیا پس از ایتالیا همچنان رتبه دوم مرگ و میر جهانی مبتلایان به کرونا را حفظ کند، اما این نرخ مرگ و میر در مقایسه با تلفات کرونا یک روز پیش از این در اسپانیا ۲ درصد کاهش را نشان داد.

این نرخ مرگ و میر همچنین کمتر از نصف نرخ تلفات کرونا در این کشور یک هفته پیش از این یعنی نرخ ۲۰ درصد بود.

 شمار کل مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز تا ظهر شنبه به 124 هزار و 736 نفر افزایش یافت.

مدت چهار هفته است که اسپانیایی ها در قرنطینه به سر می برند. دولت این کشور در این مدت یکی از سختگیرانه ترین قوانین قرنطینه در سطح اروپا را به اجرا گذاشته است.

 انتظار می رود که دولت اسپانیا این هفته بار دیگر دوره قرنطینۀ اجباری شهروندان اسپانیا در خانه هایشان را تمدید کند.

معاون وزارت بهداشت: وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت روز شنبه از روند نزولی ابتلا به کرونا در برخی از استان‌های پرخطر ایران خبر داد اما در مقابل، وضعیت شیوع کرونا در تهران را نگران کننده دانست.

بالاترین تعداد مرگ و میر در ایران در یک شبانه روز ثبت شد
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته 158 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در یک شبانه روز در ایران است.

احتمال تغییر تاریخ برگزاری نشست سالانه رهبران ملل متحد به دلیل شیوع کرونا

تیجانی محمد باندی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل می‌گوید که به‌زودی ۱۹۳ کشور عضو این سازمان دربارۀ احتمال تغییر زمان برگزاری گردهمایی سالانه رهبران جهان تصمیم گیری خواهند کرد.

استرالیا: در کنترل شیوع کرونا به وضعیت «پایداری» رسیدیم

دولت استرالیا می گوید که توانسته است سرعت شیوع کرونا در این کشور را کند کند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت استرالیا، طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر شنبه تنها ۱۹۸ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شمار کل مبتلایان را به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داده است.

آمار قربانیان کرونا در استرالیا نیز در مجموع ۳۰ نفر است.

دولت استرالیا می گوید موفق شده است میزان آلودگی روزانه به کرونا در این کشور را بطور قابل توجهی کاهش دهد و به نرخ ۵ درصد برساند؛ این در حالی است که نرخ آلودگی در استرالیا حدود دو هفته پیش از این بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده است.

با این وجود مقامات می گویند که هنوز خیلی زود است وضعیت کنونی را یک پیروزی در مهار کرونا توصیف کرد و ضروریست تا همچنان مراقب بود.

نظر شما