شناسهٔ خبر: 39174454 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زالی در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی COVID_19 مطرح کرد؛

سامانه تشخيص ايراني کرونا، دقيق‌تر از نمونه‌هاي جهاني

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران گفت: سامانه تشخیص ایرانی کرونا، دقیق‌تر از نمونه‌های جهانی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علیرضا زالی در مراسم رونمایی از "سامانه تشخیص پونومی COVID_19 با بیان اینکه سی تی اسکن بهترین و موثرترین راه غربالگری بیماری در افراد مشکوک به کروناست، گفت: سامانه تشخیص ایرانی کرونا، دقیق‌تر از نمونه‌های جهانی است.
وی افزود:سامانه تشخیص ایرانی بیماری کرونا از روی تصاویر سی تی اسکن چند ویژگی مهم از جمله حساسیت بالایی دارد و دقت آن نسبت به همه نسخه‌های متعارف جهانی بالاتر است.
زالی گفت: این سیستم همانند یک پزشک از راه دور عمل می‌کند و ضریب خطا را پایین می‌آورد و ابعاد ضایعات ریوی را به دقت اندازه می‌گیرد که برای درمان بسیار مهم است و همچنین به دلیل توانمندی در پیش پردازش تصاویر می‌تواند پشتوانه پژوهشی برای روز‌های آینده پدید آورد.
دکتر ربیعی استاد تمام هوش مصنوعی دانشگاه شریف هم گفت: با توجه به شیوع جهانی کووید 19 تشخیص آن بسیار مهم است که راه‌های مختلفی دارد، اما سی تی اسکن قفسه سینه راه بهتری در مقایسه با سایر روش هاست.
وی افزود: کاری ما که ما شروع کردیم با توجه به تیم هوشمند دانشگاه شریف یک کار تیمی بود که سبب شد یک سامانه هوشمند طراحی کنیم که موارد اشتباه آن بسیار پایین است و این سیستم برتری جهانی دارد.
عضو تیم هوش مصنوعی سازمان بهداشت جهانی افزود: در صورت ارسال تصاویر سی تی اسکن از هر بیمارستانی به سرعت بررسی انجام و حجم ناحیه عفونی پردازش می‌شود؛ این سرویس، رایگان و قابل نصب در همه مراکز درمانی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، دکتر ربیعی افزود: درست است که حرف آخر را پزشکان می‌زنند، اما زمانی که بیمارستانی 300 بیمار دارد درصد خطای پزشکان بالا میرود و پزشکان می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و با توجه به کمبود رادیولوژیست در شهر‌های کوچک و محل‌های دور افتاده می‌توانند از این سیستم استفاده و حجم نواحی درگیر را محاسبه کنند.

نظر شما