شناسهٔ خبر: 39164062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عباس:

رژیم اشغالگر مسئول سلامت اسرای فلسطینی است

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب گفت: مسوولیت سلامت اسرای فلسطینی برعهده رژیم اشغالگر قدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، عباس افزود: ما از رژیم اشغالگر درخواست کردیم تا اسرای فلسطینی در بند را آزاد کند و مسوولیت سلامت آن ها در این شرایط برعهده این رژیم است.

وی افزود: وضعیت فوق العاده در فلسطین برای ۳۰ روز دیگر تمدید شد تا امکان مدیریت شیوع کرونا و حمایت از بهداشت عمومی و امنیت و ثبات در این مرحله بغرنج وجود داشته باشد.

عباس با بیان اینکه تلاش تشکیلات خودگردان برای مهار کرونا است از مردم خواست تا به دستورات و توصیه های صادره از سوی دولت برای مقابله با کرونا عمل کنند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از فلسطینی های ساکن در اردوگاه های آوارگان و اهالی قدس شرقی نیز خواست تا در این شرایط سخت و پیچیده ای که دارند، توصیه ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

در همین رابطه محمد اشتیه رییس دولت فلسطینی با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند، گفت: شمار مبتلایان به این ویروس به ۱۹۳ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما