شناسهٔ خبر: 39156128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نانواکناری با اشاره به ادعاهای تازه ترامپ درباره عراق :

ایران درس بزرگی به جنگ افروزان خواهد داد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ادعای ترامپ مبنی بر که ایران و گروه‌های شیعه عراقی قصد دارند علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق دست به حمله غافلگیرکننده بزنند، گفت: این همان سناریوی نخ نمای ترامپ در زمان ترور شهید سلیمانی بود.

صاحب‌خبر -

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر که ایران و گروه‌های شیعه عراقی قصد دارند علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق دست به حمله غافلگیرکننده بزنند، گفت: این همان سناریوی نخ نمای ترامپ در زمان ترور  شهید سلیمانی بود، آن زمان نیز بعد از این ترور روشن مدعی شد که به ما گفته بودندکه سردار سلیمانی می خواسته علیه آمریکایی ها اقداماتی را انجام دهد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در روزهای اخیر سامانه دفاعی نیز از جانب آمریکا به عارق منتقل شده است که نشان می دهد باز هم آمریکا در پی تنش زایی جدیدی در عراق است.

 

ولی‌الله نانواکناری در نطق میان دستور

وی تاکید کرد: در همین راستا بود که آقای ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان طی توئیتی به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که ایران هیچ جنگی را شروع نمی‌کند اما جنگ‌افروزان را ادب خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که آمریکا نباید تجربه قبلی پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی مبنی بر هدف قراردادن عین الاسد را از یاد ببرد و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در آن زمان مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است اما امروز روشن است که اگر تنها خسارت به تجهیزات بود آمریکا تا این اندازه بعد از ان حمله در پس تجهیز نظامی و دفاعی آن بر نمی آمد.

نانواکناری در خاتمه تاکید کرد: پاسخ همان است که آقای ظریف گفت؛ «ایران فقط برای دفاع از خودش دست به اقدام می‌زند، آن هم آشکار. ایران هیچ جنگی را شروع نمی‌کند ولی جنگ‌افروزان را ادب خواهد کرد.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دونالد ترامپ ، رییس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که ایران یا آنچه نیروهای نیابتی ایران در عراق خواند، در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله ناگهانی و غافلگیرکننده علیه نیروهای آمریکایی هستند. این ادعا در حالی مطرح شد که نیروهای آمریکایی طی روزهای اخیر تحرکات نظامی مشکوکی را در عراق داشته و حتی با نقض آشکار حاکمیت عراق اقدام به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه عین‌الاسد کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که در نخستین ساعات بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند. /

پایان پیام

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به  نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در روزهای اخیر سامانه دفاعی نیز از جانب آمریکا به عارق منتقل شده است که نشان می دهد باز هم آمریکا در پی تنش زایی جدیدی در عراق است.

نظر شما