شناسهٔ خبر: 39151780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملکرد فوتسال بانوان در سال ۹۸

فوتسال بانوان در سال ۹۸ مانند گذشته اتفاقات و حواشی زیادی را همراه خود داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتسال بانوان در سال ۹۸ مسابقات و حواشی زیادی را پشت سر گذاشت. همیشه رخداد‌های خوب و بد در کنار هم بوده اند و این ۲ را نمی‌توان از هم جدا کرد. در قرآن آمده است: (فَاِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا: پس قطعا با هر سختی آسانی است.) بنابراین تمام اتفاقات ناپسندی که در این سال فوتسال بانوان به خود دید باید درس عبرت و برای ادامه مسیر باشد تا این رشته ورزشی راهش را به سر منزل مقصود طی کند.

مسابقات لیگ برتر

برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان در سال ۹۸ نزدیک به ۶ ماه طول کشید. در آغاز رقابت‌ها ۱۴ تیم برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کردند. ملی حفاری، مس رفسنجان، هیئت فوتبال خراسان رضوی، سایپا، نامی نو، پالایش نفت، رهیاب تهران، دختران کویر مس کرمان، پویندگان فجر شیراز، پارس آرا، شهروند ساری، ستارگان ورامین، شهرداری رشت و دریژنو فرخشهر تیم‌هایی بودند که برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند. در هفته ابتدایی لیگ تیم شهرداری رشت از حضور در لیگ انصراف داد و چند هفته پس از این اتفاق، تیم ستارگان ورامین هم پیش از پایان نیم فصل اول منحل شد. این اتفاقات تاثیرات خودش را بر مسابقات گذاشت و باعث شد، سازمان لیگ برای نیم فصل دوم قرعه کشی دوباره‌ای انجام دهد.

یکی دیگر از اتفاقات ناخوشایند در طی مسابقات لیگ، بحث مسائل مالی بود که باعث شد تیم دریژنو فرخشهر در ادامه فصل، حامی مالی خود را تغییر دهد و زیر نظر هیئت فوتبال اصفهان به کارش ادامه دهد. مشکلات اقتصادی تنها مختص به این تیم نمی‌شد و باشگاه‌های دیگری هم بودند که از این وضعیت رنج می‌بردند. پارس آرا شیراز به خاطر نبود منابع مالی در بازی مقابل نامی نو اصفهان حاضر نشد.

جوانگرایی در مسابقات لیگ

از اتفاقات بسیار مثبت و خوب امسال حضور جوانان مستعد در ترکیب تیم‌ها بود که باعث شد این بازیکنان در کنار افراد باتجربه و ستاره ها، نکات زیادی را یاد بگیرند.

قهرمانی در تورنمنت کافا

نتیجه جوانگرایی تیم‌های لیگ برتری را در تیم ملی کشورمان به خوبی می‌توان احساس کرد. تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان که متشکل از این دختران جوان بود با تمام قدرت در تورنمنت کافا شرکت کرد و توانست با کسب عنوان قهرمانی در این بازی‌ها خودش را به همگان ثابت کند. همچنین مارال ترکمان کاپیتان ایران به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد. جمعی از این ملی پوشان به اردو تیم ملی بزرگسال نیز دعوت شدند.

انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان

یکی از اتفاقات مهم در سال ۹۸ انتخاب شهناز یاری به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بود. یاری در حالی برای این سمت انتخاب شد که تیم ملی کشورمان مدت‌های زیادی پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ تا شروع لیگ ۹۸، سرمربی نداشت. پس از مشخص شدن تکلیف سرمربی جدید، اردو‌های ملی دوباره برگزار شدند و بازیکنان جوان و جدیدی به تمرینات تیم ملی راه پیدا کردند.

یکی دیگر از اتفاقات مثبت این لیگ حضور مربیان جوانی، چون فاطمه شریف و نیلوفر اردلان بود. شریف هدایت تیم هیات فوتبال خراسان رضوی را برعهده گرفت و اردلان، نارنجی پوشان سایپا را هدایت کرد. فاطمه شریف در سال گذشته به عنوان بازیکن تیم نامی نو اصفهان در رقابت‌ها حضور داشت و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را در کارنامه دارد. او با تیم هیات فوتبال خراسان رضوی به پلی آف لیگ برتر بانوان رسید و با تشخیص شهناز یاری سرمربی تیم ملی به عنوان کمک مربی در این تیم انتخاب شده است. در طرف مقام نیلوفر اردلان قرار دارد که سابقه درخشانی به عنوان یک بازیکن در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی دارد و امسال اولین بخت خودش را برای هدایت تیم سایپا آزمود. اردلان با نارنجی پوشان جزو چهار تیم برتر لیگ قرار گرفت و به دور پلی آف راه یافت. او همچنین به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال بانوان انتخاب شد و با این دختران جوان به مقام قهرمانی در مسابقات کافا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما