شناسهٔ خبر: 39148667 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت طراحی بستر لازم برای فعالیت‌های پرورشی در شبکه شاد

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بر ضرورت طراحی بستر لازم برای پیگیری و اجرایی کردن فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در شبکه شاد تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست هم اندیشی و هماهنگی با هدف طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در شبکه شاد ضمن اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانشآموزان (شاد) از منظر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تشکل‌های دانش‌آموزی و سوابق این شبکه در سازمان دانش‌آموزی، به تلاش‌های انجام شده در فعال کردن این شبکه اشاره کرد.

تاکید بر ضرورت و اهمیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد

 «علی باقرزاده» رییس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی با ارایه گزارشی از روند شکل گیری شبکه شاد در شرایط جدید و تعطیلی مدارس ناشی از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت و اهمیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد تاکید کرد و افزود: از ابتدای کار نیز یکی از دغدغه‌های تیم طراحی شبکه شاد موضوعات و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی بوده و بر همین اساس ظرفیت‌های لازم در این‌خصوص در شبکه شاد دیده شده است.

باقرزاده ادامه داد: پس از طی گام نخست اجرایی که برای اطمینان از دقت و سلامت آمار و اطلاعات و ... باید با اتکاء به اطلاعات سامانه سناد انجام می‌گرفت، کار ساماندهی و تشکیل مدارس، دبیران و آموزگاران و تشکیل کلاس‌های مجازی آغاز شد و در گام بعدی با تعریف داده‌های مربوط به حوزه پرورشی و فرهنگی در سامانه سناد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد که لازم است مطالبات و نیازهای این حوزه از سوی کارشناسان پرورشی و فرهنگی و تیم فنی طراحی شبکه، بررسی و نتایج حاصله، مبنایی برای ایجاد بسترهای نرم افزاری لازم در شبکه قرار بگیرد.

در این نشست که صبح امروز (پنج شنبه) در سالن اجتماعات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، علی باقرزاده، مهدی شرفی سرپرست مرکز فناوری وزارتخانه، اسماعیل بحری زاده قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و مدیران کل و مشاوران حوزه معاونت پرورشی و کادر فنی طراحی و پشتیبانی شبکه شاد حضور داشتند.

نظر شما